دانلود و خرید کتاب اجرا در شهر فریندخت زاهدی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب اجرا در شهر اثر فریندخت زاهدی

کتاب اجرا در شهر

انتشارات:نشر داستان
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب اجرا در شهر

کتاب اجرا در شهر، شامل سه نمایشنامه خیابانی است. این اثر را دکتر فریندخت زاهدی از اعضای هیئت علمی پردیس هنرهای زیبا دانشگاه تهران نوشته است.

درباره‌ی کتاب اجرا در شهر

تئاتر یکی از قدیمی‌ترین هنرهایی است که در مهدهای فرهنگ و تمدن مانند روم و یونان باستان شاهد اجرای آن بودیم. اما همانطور که زمانه پیشرفت می‌کند و به جلو می‌رود، هنرها هم همگام با آن نو و جدید می‌شوند. به این صورت هر هنری می‌تواند پویایی‌اش را حفظ کند. یکی از این راه‌های حفظ پویایی اجرا در مکان‌هایی به غیر از سالن‌های اجرای تئاتر است. نمایش‌های خیابانی که گاهی در سطح شهر شاهد آن هستیم، یکی از زیباترین جلوه‌های پویایی هنر تئاتر است. 

فریندخت زاهدی، در کتاب اجرا در شهر، سه نمایشنامه خیابانی را با روش خلق شورایی و برای اجرا در مکان‌های بیرون از صحنه نوشته است. در شیوه‌ی شورایی ابتدا موضوع مورد نظر انتخاب می‌شود و درباره آن پژوهش صورت می‌گیرد. پس از تحقیق کافی در زمینه‌ی مورد نظر، شیوه اجرایی متناسب با متن، و همچنین مکان اجرای نمایش انتخاب می‌شود. متون نمایشی حاضر در کتاب اجرا در شهر نیز به همین شیوه تولید شده است

کتاب اجرا در شهر را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم 

علاقه‌مندان به هنر نمایش، بازیگران و کارگردان‌های تئاتر از کتاب اجرا در شهر به شدت لذت می‌برند. 

بخشی از کتاب اجرا در شهر

به طور کلی پرداخت تجربه‌های انسانی در آثار نمایشی از دیرباز تا به امروز نظمی پنهان از ارزش‌ها و ضد ارزش‌ها را ارائه کرده تا امکان بازنمایی واقعیت‌هایی را که ناشی از مجموعه فشارها، ناتوانی‌ها، محرومیت‌ها و یا جسارت‌ها و توانمندی‌هاست با هدف تلاقی با جامعه به اجرا درآورد. فعالیت‌های نمایشی در هر دوران منعکس کننده تلاش فزاینده انسان برای درک طبیعت حقیقی پدیده‌ها بوده است؛ در واقع هنر نمایش آن‌چه را که در ظاهر هر پدیده وجود دارد انعکاس صریح واقعیت ایده‌آل و قابل باور نمی‌داند بلکه آن‌ها را به صورتی فشرده و در یک روند جاری به عنوان فرایندی برای طرح بحران‌های مداوم، تناقضات پیچیده، سردرگمی‌ها، تجربه‌های ناتمام، انگیزه‌ها و ابهام‌های اساسیِ زندگی انسان تلقی می‌کند. هنر نمایش روش غریزی ما انسان‌ها در نمایش خودمان به خودمان است و از این طریق است که می‌توانیم نشان دهیم چطور می‌توان به ریشه‌های پنهان آن دسته از تناقضات پیچیده، سردرگمی‌ها، تجربه‌های ناتمام و انگیزه‌ها دست یافت.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۴۵٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۷۳ صفحه

حجم

۴۵٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۷۳ صفحه

قیمت:
۴۰,۰۰۰
تومان