دانلود و خرید کتاب آراستگی مذهبی داود کمیجانی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب آراستگی مذهبی اثر داود  کمیجانی

کتاب آراستگی مذهبی

دسته‌بندی:
امتیاز:
۳.۸از ۶ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب آراستگی مذهبی

داود کمیجانی( -۱۳۴۳) روحانی و پژوهشگر دینی است.

در بخشی از این کتاب می‌خوانیم:

«به شهادت تاریخ، استقبال عمومی بر زیبایی‌گرایی و عملکردهای گسترده‌ای که در این عرصه به ظهور رسیده، تأثیرات مهمی در روند رشد فرهنگ و تمدن جوامع انسانی داشته است. امروزه مظاهر آراستگی بخش مهمی از آداب و رسوم اجتماعی و فرهنگی ما انسان‌ها را تشکیل می‌دهد بگونه‌ای که رعایت آراستگی توسط فرد، به عنوان تجلی نوعی ادب اجتماعی و ملاکی بر سطح بالای فرهنگی او قلمداد می‌گردد، حتی بخش مهمی از روابط اجتماعی بر اساس آداب آراستگی طراحی شده است، برای مثال برای مرد و زن لباس‌های خاص طراحی شده و هر یک از آنها آرایش‌های مخصوص خود را دارند. یک کارمند و یا یک کارگر در محل کار لباس‌های خاص خود را می‌پوشند، یک نظامی (پلیس، ارتشی یا...) اُنیفرم خاص خود را دارد و عدم رعایت این اختصاصات، نوعی آشفتگی اجتماعی پدید می‌آورد؛ از این رو آراستگی را باید یک موضع جدی و تأثیرگذار در فرهنگ اجتماعی انسان دانست....

در فرهنگ اسلامی هویت یک مسلمان همیشه با نوعی آراستگی اجتماعی همراه بوده است. همه به نوعی میکوشند تا با پیراسته نمودن رفتار و ظاهر خود، خویشتن را آراسته نمایند. این روحیه و عمل نزد عقل سلیم، به ذات خود، نیکو و قابل تقدیر است؛ لذا در تعالیم اسلامی نیز، توجه قابل ملاحظه‌ای به امر آراستگی و پیراستگی شده است. حتی در مکتب اهل بیت (ع) از آن به عنوان یکی از خصایل مؤمنان تعبیر شده است. چنانکه امام علی‌ (ع) می‌فرماید «التجمل من اخلاق المؤمنین»‌، «آراستگی از ویژگی‌های دائمی انسان‌های مؤمن است.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۱)
«افلم ینظروا الی السماء فوقهم کیف بنیناها و زینّاها» «آیا پس به آسمان بالای سرتان نظر نمی‌کنید که چکونه ما آن را بر پا کردیم و (با اجرام سماوی) آن را زینت دادیم؟»
مادربزرگ علی💝

حجم

۱۰۹٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۱

تعداد صفحه‌ها

۱۴۳ صفحه

حجم

۱۰۹٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۱

تعداد صفحه‌ها

۱۴۳ صفحه

قیمت:
۱۷,۰۰۰
تومان