دانلود و خرید کتاب نخبگان امنیت ملی هادی رحمانی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب نخبگان امنیت ملی اثر هادی رحمانی

کتاب نخبگان امنیت ملی

معرفی کتاب نخبگان امنیت ملی

کتاب نخبگان امنیت ملی، اثر هادی رحمانی، مهدی خانی و رضا اسکندری مقیمی، درباره‌ی ابعاد و جنبه‌های مختلف امنیت ملی و حفظ آن در شرایط مختلف است. 

درباره‌ی کتاب نخبگان امنیت ملی

نویسندگان در کتاب نخبگان امنیت ملی ابتدا به تفکیک و بازشناسی سیاست‌گذاری، راهبرد و برنامه‌ریزی می‌پردازند. سپس به ارائه تئوری راهبرد و شناختی صحیح درباره تفکر راهبردی می‌پردازند که سیاست‌گذاری و طراحی راهبرد را بهبود بخشیده و متعاقباً باعث تقویت برنامه‌ریزی می‌شود. البته باید بدانیم که انجام این امر، با تکیه بر تئوریسین‌های نظامی صورت می‌گیرد، زیرا که این تئوریسین‌ها بیشتر از سایرین در عرصه تئوری راهبرد فعالیت نموده‌اند. هرچند باید در نظر داشت که راهبرد تنها به حوزه امور نظامی محدود نمیشود و خواننده این کتاب با در نظر گرفتن مفاهیم و ادبیات ارائه شده در این کتاب، این مسئله را به وضوح درمی‌یابد که امنیت ملی بسیار فراتر از استفاده صرف از امکانات نظامی بوده و مستلزم توسعه و به‌کارگیری تمام عناصر قدرت یک ملت می‌باشد. همچنین، مسئله امنیت ملی نه تنها از تعدادی اجزای اصلی داخلی تشکیل شده است، بلکه دارای شماری از اجزای تشکیل دهنده خارجی نیز می‌باشد که نیل به آن را پیچیده‌تر می‌نمایند.

کتاب نخبگان امنیت ملی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

علاقه‌مندان به مطالعات سیاسی از خواندن کتاب نخبگان امنیت ملی لذت می‌برند.

بخشی از کتاب نخبگان امنیت ملی

«یک ایده یا مجموعه‌ای از ایده‌های سنجیده جهت به‌کارگیری ابزار قدرت ملی در قالبی هماهنگ و منسجم جهت برآورده کردن مقاصد نیمه راهبردی، ملی و یا بین‌المللی.» هر دو تعریف ارائه شده مفید می‌باشند، اما هیچکدام نمی‌توانند نقش، اهمیت و پیچیدگی تفکر راهبردی را به‌طور کامل منتقل نمایند. برای فهم بهتر راهبرد می‌توان از آن تحت عنوان «هنر»  و «علم» توسعه و استفاده از قدرت‌های سیاسی، اقتصادی، اجتماعی - روانی و نظامی کشور مطابق با دستورالعملهای سیاسی نام برد. با توجه به این تعریف، از قدرت‌های فوق‌الذکر جهت خلق تأثیرات و شرایط معینی استفاده می‌شود که منافع ملی را نسبت به سایر کشورها، فعالان و یا شرایط حفظ و تقویت نمایند. برای افزایش احتمال موفقیت یک سیاست، بالطبع کسب نتایج مطلوب حاصله از این موفقیت، یک راهبرد بایستی از همافزایی، توازن بین، مفاهیم، منابع و اهداف برخوردار باشد. این روند سعی دارد تا میزانی از منطق و انسجام برای شرایط موجود ایجاد نماید؛ شرایطی که ممکن است پیش از این، فاقد و یا دارای منطق و انسجام بوده باشند. علی‌رغم اینکه راهبرد مقوله‌ای پیچیده است، اما با بیان منطق خود در قالبی عقلانی و خطی، موفق به انجام این امر می‌شود. منظور از این قالب به زبانی ساده همان بیان راهکارها، ابزارها و مقاصد می‌باشد. بهترین تعریف قابل فهم برای یک سیاست، می‌تواند دستورالعمل سیاسی باشد که با توجه به هدف نهایی راهبرد تعیین می‌شود، اما بایستی در نظر داشت که چنین دستورالعملی برای ابزار، روش‌ها و مقاصد خاصی از راهبرد نیز مصداق دارد. در واقع، بسیاری از افراد ممکن است بر این عقیده باشند که راهبرد، دریک سطح سیاسی، میتواند یک سیاست‌گذاری محسوب شود، اما به دلایلی که تشریح خواهند شد، این نوشته نگاهی متفاوت اتخاذ نموده است.

فهرست 

  • مقدمه
  •  سیاست، راهبرد، برنامه‌ریزی و تفکر راهبردی 
  • نظریه‌ای که منطق راهبرد را بیان می‌کند 
  • محیط راهبردی
  • نظریه در عالم واقع
  • محیط بین المللی
  • محیط داخلی ارزیابی راهبردی 
  • تدوین راهبرد
  • پارادایم راهبرد: بازگویی فرآیند و نظریه
  • جمع‌بندی عقاید


نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۲۳۲ صفحه

حجم

۲٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۲۳۲ صفحه

قیمت:
۲۰,۰۰۰
تومان