دانلود و خرید کتاب جنگ‌افزارهای اقتصادی و جنگ‌افزارهای شناختی جوزپه گاگالیانو ترجمه شبنم امیرجاوید
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب جنگ‌افزارهای اقتصادی و جنگ‌افزارهای شناختی اثر جوزپه گاگالیانو

کتاب جنگ‌افزارهای اقتصادی و جنگ‌افزارهای شناختی

معرفی کتاب جنگ‌افزارهای اقتصادی و جنگ‌افزارهای شناختی

جنگ‌افزارهای اقتصادی و جنگ‌افزارهای شناختی کتابی نوشته جوزپه گاگالیانو درباره سلاح‌های جنگی اقتصادی و شناختی است.

تا چندی پیش، دنیای غرب بر این اعتقاد می‎زیست که آزادی‌خواهی به خودی خود یک هدف است. با این وجود، مفهوم جدید جهانی‎سازی نشان داد که با توجه به این که دیگر نمی‌توان روابط قدرت در مراکز اقتصادی را نادیده گرفت، اقتصادهای سیاسی منطقی‌تر به نظر می‎رسند و این نظر که تجارت جهانی بر مبنای عرضه و تقاضا شکل گرفته، منسوخ شده است.

جهان در حال تغییر است. موقعیت‌ها در حال تغییرند و رویدادها و روش‌های فهم سیاسی نیز با آنها تغییر می‌کنند. ابزارها نیز تغییر می‌کنند: اگر تأکید کلوزویتز مبنی بر اینکه جنگ نیز نوعی سیاست ورزی با ابزاری دیگر است، زمانی اعتبار داشت؛ امروز می‌توان گفت که سیاست و اقتصاد جنگی است که از طریق اطلاعات جریان دارد.

 گاگالیانو در این کتاب مفهوم جنگ اقتصادی و سیاسی در دنیای مدرن را توضیح می‌دهد. او عقیده دارد تهدید، دیگر محدود به چیزی که قبلاً فکر می‎کردیم و در آن یک ابرقدرت از نظر جغرافیایی به دیگری حمله می‎کرد، نیست. خطر امروز نامتقارن و متفاوت است و به‎طور پیوسته تغییر می کند. از طریق اینترنت منتقل می‌شود، فوری است و مهم تر از همه، کل سیستم را تهدید می کند. مواضع نظامی یا سیاسی را هدف قرار نمی‌دهد، بلکه به جای آن منافع تجاری، صنعتی، علمی، فناوری و مالی را در نظر دارد. 

 او در این کتاب توضیح می‌دهد که برای مقابله با این تهدید، باید سازمان‌های اطلاعاتی را بر محور وظایف جدیدی، سازمان‌دهی نمود و این وظایف جدید عبارت‎اند از: محافظت از کل سیستم و همچنین محافظت از ضعیف ترین پیوندها در زنجیره  تولید.

خواندن کتاب جنگ‌افزارهای اقتصادی و جنگ‌افزارهای شناختی زرا به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

 همه علاقه‌مندان به مسائل بین‌المللی و سیاسی.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۰۱۸٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۳۴ صفحه

حجم

۱۰۱۸٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۳۴ صفحه

قیمت:
۲۵,۰۰۰
تومان