دانلود و خرید کتاب درک شکوه یوردی پونتی ترجمه ماشااله صفری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب درک شکوه اثر یوردی پونتی

کتاب درک شکوه

معرفی کتاب درک شکوه

کتاب درک شکوه نوشته یوردی پونتی است که با ترجمه ماشالا صفری و طاها صفری است. نویسنده این کتاب یوردی پونتی، نویسنده‌ای با قلمی زیبا و یک هوادار بارسلوناست که تمام دوران مسی را تماشا کرده و عاشق اوست. کسی بهتر از او برای نوشتن کتابی درباره‌ی مسی وجود ندارد، پونتی نمی‌خواهد مسی را توضیح دهد که البته تلاشی غیرممکن است، فقط از فوتبال او لذت می‌برد. این کتابی زیبا و لذت‌بخش است.

درباره کتاب درک شکوه

اگر لیونل مسی را نمی‌شناسید یا او را دوست ندارید، لذت زیادی از این کتاب نخواهید برد. اما اگر فوتبال را دوست دارید، عاشق این کتاب و شکوهِ مسی می‌شوید. من هوادار بارسلونا یا شیفتهٔ مسی نیستم، اما با ترجمهٔ این کتاب شکوه او را در قالب نیمه‌خدایی از یونان باستان که همواره اسیر نفرینی ناخواسته است را بهتر درک کردم. مسی آرژانتینی تمام دوران فوتبالش را در بارسلونا گذرانده است، کوتاه قامت و فروتن است، و هرگز شیرجه نمی‌زند و نمایش نمی‌دهد. جدای از تتوهایش، کاملا مخالف چیزی است که از یک فوتبالیست مدرن انتظار داریم، او یک آرژانتینی بداخلاق و خونگرم از فوتبال خشن امریکای جنوبی نیست. این کتاب روایت زندگی مسی است با بیانی جذاب و پرکشش.

خواندن کتاب درک شکوه را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به فوتبال پیشنهاد می‌کنیم

بخشی از کتاب درک شکوه

هر فوتبالیست حرفه‌ای داستانش را با لگد زدن به توپ در کودکی آغاز کرده است. پسرکی جوان که می‌خواهد به چیزی ضربه بزند. اغلب حتی به حریف هم احتیاج ندارند؛ یک دیوار کافی است، چیزی به عنوان دروازه یا گاهی فقط اشتیاق ضربه زدن به توپ. لئو مسی خوش‌شانس بود که دو برادر بزرگ‌تر داشت، رودریگو و ماتیاس و سه عموزاده که با هم گل‌کوچکی بازی می‌کردند که آرژانتینی‌ها به آن “un picadito” می‌گویند. معمولاً یک‌شنبه‌ها در خانهٔ مادربزرگ سِلیا جمع می‌شدند و صبح تا شب بازی می‌کردند. همهٔ آن‌ها در محله‌ای در روزاریو زندگی می‌کردند و همه یک مسیر را می‌رفتند: ابتدا، زمانی که خیلی بچه بودند برای باشگاه گراندولی بازی می‌کردند و بعد به نیووِلز اولدبویز رفتند.

گاهی اوقات، زمانی که نقش مسی در تیم ملی آرژانتین را نقد می‌کنند، بنیادگراترین طرفداران شکایت می‌کنند که او فوتبالش را در خیابان‌های خاکی و خرابه‌های محل زندگی‌اش یا چیزی که به آن “portrero” یا زمین خاکی می‌گویند یاد نگرفته است، در عوض روی آسفالت و سبک شهری بازی کرده است. آن‌ها اشتباه می‌کنند. درست است که مسی در پنج سالگی بلافاصله خودش را در باشگاهی پیدا کرد که به او اجازه می‌داد در بازی‌های هفت مقابل هفت به میدان برود، اما مانند تمام بچه‌های دیگر از هر لحظه‌اش برای فوتبال بازی کردن استفاده می‌کرد. یکی از معلم‌هایش به یاد دارد چطور خیابانی را که مدرسه در آن قرار داشت با توپی زیر پایش طی می‌کرد؛ و خاطرات خورخه والدانو تعصب علیه فوتبال شهری را نقض می‌کند. والدانو در زاغه‌ای نزدیک روزاریو متولد شد و او هم فوتبالش را با نیوولز آغاز کرد، در مصاحبه‌ای فوتبال دوران بچگی‌اش را این‌طور توصیف می‌کند: “از خانه‌ام بیرون می‌رفتم و مستقیم وارد هزاران متر مربع زمین فوتبال می‌شدم، غیر از علفزارهایی پر از گاوهای عجیب یا درختان، هر چیز دیگری زمین فوتبال بود.”

نظرات کاربران

):)
۱۳۹۹/۱۰/۱۷

یکم درباره اینکه چی شد مسی , مسی شد جزئیات جالب توجه ای برای من داشت کتاب و دوست داشتم و اگه فوتبالی هستید بهتون توصیه ش میکنم (اگه طرفدار رونالدو اید چون یکم یه طرفه ست شاید خوشتون نیاد ) و با

- بیشتر
_ S_o_b_h_a_n_
۱۳۹۹/۱۱/۰۱

دورت بگردم سلطان..عشقیییییییی❤️💙👌

Sajjad khosravi
۱۴۰۱/۰۲/۳۰

بسیار کتاب زیبایی هست به همه فوتبال دوستان پیشنهادش میکنم ، هر چند که واسه هواداران بارسا دردناک هم هست یاددآوری خاطرات زیبای گذشتشون با مسی

Amindlb
۱۴۰۲/۰۱/۰۳

خارق العاده و جادویی

Mahsa.Smp
۱۴۰۰/۰۳/۱۵

این کتابُ به همه عاشقان وطرفداران بارسلونا و البته کینگ توصیه میکنم ؛ (دوستان رونالدوفن‌ شاید خوششون نیاد حالا بازم هر جور صلاحه:)

Amir10
۱۴۰۰/۰۱/۰۸

کتابی کم‌حجم و البته جذاب که نویسنده‌ی آن یک هوادار بارساست و آن را به جذابی نگارش کرده است. کتاب جوری نوشته شده بود که باعث می‌شد از دید یک هوادار به زندگی مسی نگاه کنید. به دوستداران فوتبال و

- بیشتر
کاربر ۲۷۹۱۹۶۴
۱۳۹۹/۱۱/۱۳

عالی هست هر کی طرفدار اسطوره مسی هست باید بخونه

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۱)
فوتبال قلمروی خاطرات هم است، ما آن را دوست داریم چون اجازه می‌دهد در زمان سفر کنیم: دیدن دوبارهٔ بازیکنان بزرگ، فراموشی فینال‌های شکست خورده، قرار دادن خودمان جای قهرمانان و در هم آمیختن خاطرات و آرزوها. گل‌هایی واقعی وجود دارند که هرگز وارد دروازه نشده‌اند، به تیر دروازه خورده و یا با اختلافی میلی‌متری بیرون رفته‌اند و سال‌ها بعد بازیکنی دیگر در بازی دیگری آن‌ها را در خاطراتم گل می‌کند.
Amir10

حجم

۱۲۰٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۶۳ صفحه

حجم

۱۲۰٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۶۳ صفحه

قیمت:
۵۵,۰۰۰
تومان