دانلود و خرید کتاب پشه‌های خانواده کولیسیده سارا دوستی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب پشه‌های خانواده کولیسیده اثر سارا دوستی

کتاب پشه‌های خانواده کولیسیده

نویسنده:سارا دوستی
انتشارات:انتشارات نظری
دسته‌بندی:
امتیاز:
۱.۰از ۱ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب پشه‌های خانواده کولیسیده

پشه‌های خانواده کولیسیده نوشته سارا دوستی، کتابی با موضوع حشره‌شناسی درباره خانواده‌‌ای از حشرات به نام کولیسیده است.

حشره‌شناسی علمی گسترده است که از جنبه‌های مختلف به مطالعه حشرات می‌پردازد. با توجه به مشکلاتی که حشرات آفت ایجاد می‌نمایند، علم حشره‌شناسی دارای شاخه‌های مختلفی مانند حشره‌شناسی پزشکی، حشره‌شناسی کشاورزی و حشره‌شناسی دامپزشکی است. به عنوان مثال در حشره‌شناسی پزشکی به بررسی حشراتی پرداخته می‌شود که اغلب خونخوارند و در ضمن خونخواری از انسان ایجاد خارش یا سوزش، تورّم، قرمزی و حساسیّت پوستی می‌‌نمایند. در ضمن تعدادی از آنها ناقل بیماری‌های متعددی مانند مالاریا، تب زرد، تب دانگ، طاعون، تیفوس و سالک هستند. از طرفی برخی از حشرات نیز سمّی هستند و نیش آنها باعث اذیّت و موجب مسمومیّت در افراد می‌گردد.

یک گروه مهم از حشرات راسته دوبالان و بالاخص خانواده کولیسیده‌اند. این خانواده دارای جنس‌ها و گونه‌های متعددی است که یکی از مهمترین آنها پشه‌های جنس آئدس هستند. این جنس در سال‌های اخیر کانون توجه بسیاری از محققین قرار گرفته و بعنوان عامل انتقال بیماریهای متعددی منجمله آربوویروس‌ها شناخته شده‌اند. در کشور ما نیز تا کنون ۱۰ گونه از آنها شناسایی و طی سالهای اخیر دو گونه جدید نیز توسط محققین شناسایی و به گونه‌های کشور اضافه شده است. آشنایی با این گروه از ناقلین و شناسایی دقیق آنها می‌تواند نقش بسیار مهمی را در برنامه‌های مبارزه و کنترل داشته باشد.

 تا کنون در کشور درباره ناقلین متعدد همچون پشه‌های آنوفل، پشه خاکی‌ها، کنه‌ها و ... کتب متعددی چاپ و انتشار یافته است اما درباره کولیسیده و بخصوص آئدس‌ها منابع چندانی در دست نیست. لذا نویسنده با ترجمه و جمع آوری مطالبی پیرامون این گروه از دوبالان اطلاعات جامعی را گردآوری و آن را در دسترس دانشجویان و اساتید فن قرار داده است. مجموعه فوق مروری بر گونه های آئدس‌ها (۱۲ گونه شناسایی شده در ایران) به همراه توصیف خصوصیات مورفولوژیکی و کاراکترهای تشخیصی، اکولوژی و رفتارشناسی و نقش آنها در انتقال بیماری‌هاست.

 خواندن کتاب پشه‌های خانواده کولیسیده را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

تمام صاحبان فن و متخصصین علم حشره شناسی پزشکی.

نظرات کاربران

کاربر ۲۸۵۶۹۳۰
۱۳۹۹/۱۱/۲۸

من این کتابو خریدم ولی چرا pdf ش رو نمیتونم پیدا کنم و داشته باشم.

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۵٫۹ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۲۰۰ صفحه

حجم

۵٫۹ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۲۰۰ صفحه

قیمت:
۱۲,۰۰۰
تومان