دانلود و خرید کتاب پایان بانکداری جاناتان مک‌میلان ترجمه مونا نهالبار
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب پایان بانکداری اثر جاناتان مک‌میلان

کتاب پایان بانکداری

انتشارات:راه پرداخت
امتیاز:
۱.۵از ۲ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب پایان بانکداری

کتاب پایان بانکداری،ِ نوشته جاناتان مک میلان است که با ترجمه مونا نهالبار منتشر شده است. این کتاب با نگاهی نو به سراغ بانکداری رفته است.

درباره کتاب پایان بانکداری

در این کتاب سعی شده بانکداری را به‌نوعی کالبدشکافی و به ساختار و عملکرد داخلی آن دست پیدا کنند و نویسندگان این کتاب سعی کرده‌اند که در سه بخش، به‌خوبی توضیح دهند که بانکداری چطور سیستم مالی ما را نابود کرد و چرا دیگر نمی‌شود چاره‌ای برای حال خراب بانکداری اندیشید.

بخش اول این کتاب مربوط به بانکداری در عصر صنعتی است و درباره عملکرد و مکانیسم بانکداری سنتی صحبت می‌کند. بخش دوم درباره بانکداری در عصر دیجیتال است و صحبت از این است که انقلاب دیجیتال چطور تعادل موجود در این صنعت را برهم زد و از ظهور بانکداری سایه گفته شده است.

بخش سوم کتاب هم مربوط به سیستم مالی مناسب برای عصر دیجیتال است. در این بخش صحبت از این است که انقلاب دیجیتال نقش دوگانه‌ای ایفا کرده است. فناوری اطلاعات نه‌تنها اثربخشی مقررات بانکی کنونی را کاهش داد؛ بلکه حتی لزوم وجود بانکداری را هم از بین برده است.

خواندن کتاب پایان بانکداری را به چه کسانی پیش‌نهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام فعالان حوزه بانکداری پیشنهاد می‌کنیم

بخشی از کتاب پایان بانکداری

نیازهای مردمی که می‌توانند از اعتبار استفاده کنند و آنهایی که می‌توانند اعتبار بدهند، با هم متفاوت است. این عدم تطابق بین وام‌دهندگان و وام‌گیرندگان اعتبار را به حاشیه می‌برد. معرفی فناوری حسابداری مدرن ـ یعنی حسابداری دوطرفه ـ و ظهور دولت قانون اساسی که حاکمیت قانون را ایجاد می‌کند، پایه و اساس بانکداری را فراهم کرده و سبب صعود اعتبار شده است. بانکداری به تطبیق نیازهای وام‌دهندگان و وام‌گیرندگان کمک می‌کند. این نوآوری بزرگی بود که به ساختار سیستم مالی اجازه می‌داد تا اعتبار را رشد دهد. بخش اول این کتاب به نیاز به بانکداری در عصر صنعتی می‌پردازد.

ما بانکداری را، خلق پول از طریق اعتبار تعریف می‌کنیم، اما اینکه چگونه بانکداری از اعتبار پول تولید می‌کند را زمانی توضیح خواهیم داد که مکانیسم بانکداری سنتی را تشریح کنیم. بانکداری سنتی، ساده‌ترین فرم از بانکداری است و ترکیبی است از وام‌دهی و نگهداری. به معنای دیگر، بانکداران اعتبار را به وام‌گیرندگان می‌دهند. از سوی دیگر، بانک‌ها وام‌دهندگان را قادر می‌سازند که سپرده‌ای داشته باشند که «به خوبی پول نقد باشد».

شاخصه سپرده بانکی، برای وام‌دهندگان جاذبه ایجاد می‌کند تا در تخصیص اعتبار شرکت کنند. در مقابل، تامین افزایش اعتبار باعث پرورش انباشت سرمایه می‌شود. بانکداری، باعث تسهیل پروژه‌های صنعتی سرمایه فشرده می‌شود که برای پوشش سرمایه‌گذاری اولیه، نیاز به دهه‌ها زمان داشتند.

صنعتی‌شدن، همراه همیشگی افزایش سرمایه‌گرایی است که در سیستم مالی مدرن به آن پرداخته شده است. در حالی که در دوره گذار، انقلاب صنعتی با سختی‌های فردی فراوانی همراه بود، افزایش تولیدات در اقتصاد سرمایه فشرده باعث کاهش چشم‌گیر فقر در کل تاریخ بشریت بوده است.

 

سرمایه مالی: پژوهشی در باب تازه‌ترین مرحله تحول سرمایه‌داری
رودولف هیلفردینگ
چرخش انگلیسی
اسکات نیوتون
آینده‌پژوهی و تجزیه و تحلیل سناریو
محسن رستمی
سازمان باز
جیم وایت هرست
فین‌تک در یک نگاه
آگوستین روبینی
ساختار سازمانی؛ طراحی گام به گام ریچارد ام برتن، بوگ اوبل، دورته دویباک هکونسون
ریچارد ام. برتن
تحلیل داده‌های اقتصادی
گری کوپ
اینگونه مدیریت کنید: راه‌های آسان و موثر برای بهترین استفاده از کارکنان
برایان امرسون
پایان رشد
ریچارد هاینبرگ
تئوری اقتصاد خرد ۱
اندرومس کالل
نفرین پول نقد
کنت روگوف
مدیریت فرآیندهای کسب و کار (جلد ۲)
ماتیاس وسکه
بانکدار جهانی؛ درس‌های رهبری از خطوط مقدم سرمایه‌گذاری جهانی
ویلیام آر. رودز
آینده‌پژوهی با روش تحلیل لایه‌ای علت‌ها؛ جلد دوم
مهدی مبصری
فنون مذاکره در قراردادهای تجاری بین المللی
چارلز چاترجی
نفوذ به وی‌سی
بردلی مایلز
اقتصاد کلان پیشرفته
عبدالناصر همتی
خداحافظ بانک‌ها؟
جیمز هیکاک
سیری در تفکرات و اندیشه‌های اقتصادی
ابراهیم گرجی

نظرات کاربران

مصطفی
۱۳۹۹/۱۰/۰۸

با وجود اینکه در خصوص موضوع کتاب آشنایی قابل قبولی دارم، ترجمه کتاب به حدی فاجعه‌بار است که تقریباً نمی‌توان مقصود کلام را در بسیاری از بندها و عبارات دریافت. از راه پرداخت واقعا متعجبم که حاضر شده این ترجمه را

- بیشتر
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۸۸۰٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۲۰۰ صفحه

حجم

۸۸۰٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۲۰۰ صفحه

قیمت:
۷۰,۰۰۰
تومان