دانلود و خرید کتاب عمل و نظریه در مطالعات برنامه‌ی درسی مصطفی قادری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب عمل و نظریه در مطالعات برنامه‌ی درسی اثر مصطفی قادری

کتاب عمل و نظریه در مطالعات برنامه‌ی درسی

نویسنده:مصطفی قادری
امتیاز:
۳.۰از ۲ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب عمل و نظریه در مطالعات برنامه‌ی درسی

کتاب عمل و نظریه در مطالعات برنامه‌ی درسی نوشته مصطفی قادری است. این کتاب ویژه‌ی دانشجویان دوره‌ی کارشناسی علوم تربیتی، دانشجویان مراکز تربیت معلم و دوره‌های آموزش معلمان نوشته شده است.

درباره کتاب عمل و نظریه در مطالعات برنامه‌ی درسی

 این کتاب پیش رو داوری های مرسوم دانشگاهی و حتی بیشتر را طی کرده و تصور می‌کنیم به عنوان یک کتاب درسی برای دانشجویان عزیزی که این درس را باید در مراکز مختلف دانشگاهی طی کنند و اساتیدی که به تدریس این درس می پردازند، مفید خواهد بود. جدای از بهره گیری از منابع تازه، مطالب و محتوای کتاب طوری تنظیم شده است که به نوعی دانشجویان را برای ورود به مباحث پیچیده تر و معاصر حوزه برنامه درسی، در دوره کارشناسی ارشد و دوره های تخصصی تر آماده می سازد. در حالی که اغلب کتاب های هم سطح و موازی به مباحث برنامه ریزی درسی اکتفا کرده اند، این کتاب همان طور که از عنوان و محتوای آن نیز بر می آید نوعی کتاب پایه اما کاملا جدید است که با این هدف نوشته شده که علاوه بر مباحث برنامه ریزی درسی مباحث مربوط به مطالعات برنامهٔ درسی و چالش های معاصر رشته را نیز پوشش دهد.

خواندن کتاب عمل و نظریه در مطالعات برنامه‌ی درسی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام دانشجویان و علاقه‌مندان علوم تربیتی پیشنهاد می‌کنیم

بخشی از کتاب عمل و نظریه در مطالعات برنامه‌ی درسی

تاریخ برنامه ریزی درسی در دوران مدرن: اما مرحلهٔ سوم تاریخ برنامه ریزی درسی با ظهور انقلاب صنعتی و رشد علوم تجربی در اوایل قرن هفدهم در اروپا آغاز شد. روشنفکران این دوره با تاکید بر رشد قوای عقلانی بشر، آموزش و پرورش را عاملی مهم برای رشد و توسعهٔ جوامع معرفی کردند. توسعهٔ علوم و فنون در این دوران دوره ای را در زندگی بشر آغاز کرد که به دوران مدرن معروف است. دوران مدرن شاهد شکل گیری انواع اشکال برنامهٔ درسی نوین در اثر انفجار دانش و رشد بی رویهٔ علوم بوده است. در دوران مدرن روشنفکران زیادی در راه توسعهٔ دانش مربوط به آموزش و پرورش تلاش کرده اند که در این جا به برخی از آن ها اشاره می کنیم:

جان لاک (۱۷۰۴-۱۶۳۲): از فیلسوفان سدهٔ ۱۷ میلادی انگلستان بود. لاک از پیروان مکتب تجربه‌گرایی است. فرضیهٔ لاک در مورد ذهن معمولا منشأ تصورات مدرن در مورد آگاهی و البته تعلیم وتربیت پیش رفته شمرده می‌شود. فرضیهٔ حسی و تجربی بودن یادگیری که ایدهٔ لاک است در آثار فلاسفه‌ای بعدی چون دیوید هیوم، ژان ژاک روسو و ایمانوئل کانت تاثیر می گذارند. جان لاک معتقد بود که ذهن انسان ها هنگام تولد خالی و چون لوح پاک و دست‌نخورده و تهی از دانش است و هیچ گونه دانش درونی و ذاتی در آن وجود ندارد. کودک با توانایی های اندکی به دنیا می آید و چیزی در ذهن ندارد و هر آن چه می‌داند از راه مشاهده (همان تجربه) به دست می‌آید. عمده نظرات او دربارهٔ آموزش و پرورش و به ویژه برنامهٔ درسی را می توان از کتاب تحقیق دربارهٔ فهم بشر و تأملاتی چند در باب آموزش و پرورش استخراج کرد. در زیر برخی از جملات مشهور وی آمده است:

- «دانایی بشر نمی‌تواند از محدودهٔ تجارب وی فراتر رود.» کتاب تحقیق دربارهٔ فهم بشر

- «کارکردن، صرفأ به خاطر کار، مغایر با سرشت انسانی است.» کتاب تحقیق دربارهٔ فهم بشر

- «هیچ‌چیز به لطافت «تمثیل» بر ژرفنای ذهن آدمی تأثیرگذار نیست.» تأملاتی چند در باب آموزش و پرورش

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۳٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۳۶۰ صفحه

حجم

۳٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۳۶۰ صفحه

قیمت:
۶۴,۰۰۰
تومان