دانلود و خرید کتاب از جنگ نرم هوشمند تا نبرد محاسبات رضا سراج
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب از جنگ نرم هوشمند تا نبرد محاسبات اثر رضا سراج

کتاب از جنگ نرم هوشمند تا نبرد محاسبات

معرفی کتاب از جنگ نرم هوشمند تا نبرد محاسبات

کتاب از جنگ نرم هوشمند تا نبرد محاسبات، نوشته رضا سراج و محمدجواد اخوان، به بررسی رهیافت‌ها و راهبردهای غرب در جنگ نرم علیه انقلاب اسلامی می‌پردازد.

درباره‌ی کتاب از جنگ نرم هوشمند تا نبرد محاسبات

تحولات سیاسی اجتماعی جهان معاصر و نیز پیشرفت دستاوردهای بشری در عرصه فناوری، گونه‌ای جدید از منازعات را رقم زده است که با عنوان «جنگ نرم» از آن یاد می‌شود. به عبارت دیگر بهره‌گیری از ظرفیت‌های اثرگذاری اقناعی، القایی و ادراکی برای تغییر رفتار و ساختار جامعه و نظام هدف به یکی از موفق‌ترین روش‌های تخاصم تبدیل شده است که کارآیی به مراتب بیشتری نسبت به جنگ و تهاجم نظامی دارد. رضا سراج و محمدجواد اخوان در کتاب از جنگ نرم هوشمند تا نبرد محاسبات، ابتدا توضیحی برای عبارت‌ها و اصطلاحاتی مانند جنگ نرم، قدرت نرم و ... ارائه داده‌اند و سپس به بررسی رهیافت‌ها و راهبردهای غرب در جنگ نرم علیه انقلاب اسلامی پرداخته‌اند. 

کتاب از جنگ نرم هوشمند تا نبرد محاسبات را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم 

اگر به مطالعات سیاسی علاقه‌مند هستید، کتاب از جنگ نرم هوشمند تا نبرد محاسبات یک کتاب خواندنی برای شما است.

بخشی از کتاب از جنگ نرم هوشمند تا نبرد محاسبات

آن چه از فحوای کلمات اندیشمندان در توضیح واژه نسبتاً جدید «قدرت نرم» برمی‌آید این است که قدرت نرم، محصول و برآیند تصویرسازی مثبت، ارایه چهره موجه از خود، کسب اعتبار در افکار عمومی داخلی و خارجی، قدرت تأثیرگذاری غیر مستقیم توأم با رضایت بر دیگران، اراده دیگران را تابع اراده خویش ساختن و مؤلفه‌هایی از این سنخ است. این قدرت معمولاً در مقابل قدرت نظامی و تسلیحاتی و در مواردی قدرت اقتصادی و به عبارتی قدرت سخت و خشن به کار می‌رود. «جوزف نای» مبدع این اصطلاح قدرت نرم را این‌گونه تعریف می‌کند: توانایی یک کشور بر وادار کردن کشورهای دیگر به اینکه همان چیزی را بخواهند که او می‌خواهد و آن هم از راه جاذبه‌های فرهنگی و ایدئولوژیک که خود در اختیار دارد. به عبارت دیگر قدرت نرم به آن گروه از توانمندی‌ها و توانایی‌های یک کشور گفته می‌شود که با به‌کارگیری ابزارهایی چون فرهنگ، آرمان‌ها یا ارزش‌های اخلاقی به صورت غیرمستقیم بر منافع یا رفتار دیگر کشورها اثر می‌گذارد.

وی معتقد است که قدرت نرم توجه ویژه به اشتغال ذهنی جوامع دیگر از راه ایجاد جاذبه دارد و زمانی یک کشور یا جامعه به قدرت نرم دست می‌یابد که بتواند اطلاعات و دانایی را به منظور پایان بخشیدن به موضوعات مورد اختلاف به کار بندد و از امکانات به گونه‌ای بهره‌برداری نماید که حاصل آن گرفتن امتیاز باشد و این امر به گونه‌ای است که می‌تواند جایگزین فشار نظامی و اعمال زور و اجبار گردد. این چهره از قدرت در مقابل رفتار تحکم آمیز قدرت قرار دارد که می‌توان آن را قدرت جذب‌کنندگی «قدرت نرم» نامید.

البته اگر مبنای قدرت سخت بر اجبار و مبنای قدرت نرم بر اقناع باشد می‌توان به این تفکیک ژوزف نای خورده گرفت، چرا که رسانه، اقتصاد و دیپلماسی می‌توانند در ذیل هر دو عنوان سخت یا نرم قرار گیرند. نرم یا سخت بودن آن بستگی به این دارد که در نهایت برای وادار کردن طرف مقابل به انجام کاری یا بازداشتن او از کاری استفاده می‌شود یا این‌ها به‌عنوان یک اقدام تشویقی و «اقناعی» در نظر می‌شوند. اما به هر حال در اینکه امروز استفاده از قدرت نرم برای تأمین منافع ملی و تمامیت ارضی و حفظ کشور یک ضرورت است و مراقبت از کشور در برابر تهدید نرم حیاتی است، اختلافی وجود ندارد.

راهبردهای توسعه صادرات محصولات دانش بنیان
مسعود افشاری مفرد
رشد حرکتی انسان در افراد با و بدون ناتوانی
وی. گرگوری پین
کرونا از دریچه هنر
سعید فتاحی
مثبت اندیشی
مرتضی فیروزیان حاجی
الفبای بهداشت در حج
محمدتقی بحرینی
آناتومی بسکتبال
برایان کال
فرهنگ تولید ناب
موسسه لین اینترپرایز
راهنمای تمرین و تغذیه بر اساس تیپ های بدنی
فیل کاتادال
هنر داستانی در قرآن کریم
محمد احمد خلف الله
درآمدی بر قدرت هوشمند
حسام‌الدین آشنا
اگر برگشتم
مرضیه قائمی زاده
فقه الوقف از شرایع الاسلام
ابوالقاسم نجم الدین جعفربن حسن (محقق حلی)
برگزیده آثار براد هلند (۱)
پدرام حکیم زاده
بانک سوالات طبقه بندی شده آزمون بورد و ارتقاء رادیوانکولوژی 1 (1401)
غزاله گرایلی
روباه نارنجی و طبل ترسناک
منیره عابدی
16بادبان موفقیت دانشجوی ارزشمند
حکیمه اکبری
آزمون غیرمخرب ارزیابی چوب
قنبر ابراهیمی
مموشی به سینما می رود
لوسی کازینس
حقوق کار و تامینات اجتماعی بیگانگان در فقه اسلامی و قوانین ایران
فرهاد فرامرزی
نظریه های پیشگیری از جرم
دانیل گیلینگ
نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۹۳٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۶۴ صفحه

حجم

۱۹۳٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۶۴ صفحه

قیمت:
۸,۵۰۰
تومان