دانلود و خرید کتاب خودآگاهی تطبیقی از منظر اسلام و روان‌شناسی فاطمه اسفندیاری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب خودآگاهی تطبیقی از منظر اسلام و روان‌شناسی اثر فاطمه اسفندیاری

کتاب خودآگاهی تطبیقی از منظر اسلام و روان‌شناسی

معرفی کتاب خودآگاهی تطبیقی از منظر اسلام و روان‌شناسی

خودآگاهی تطبیقی از منظر اسلام و روان‌شناسی نوشته فاطمه اسفندیاری پژوهشی با موضوع خودآگاهی تطبیقی از دیدگاه اسلام و روان‌شناسی است که در انتشارات پشتیبان به چاپ رسیده است.

با شناخت انسان بدون توجه به پیچیدگی‌های روحی و اسرار درونی وی، هیچ طرح و نظام اقتصادی، حقوقی یا سیاسی را نمی‌توان برای او پی‌ریزی کرد. خلقت انسان دارای حقیقتی است که برای رسیدن به آن آفریده‌شده است، صفات و خصوصیاتی که در او نهفته است هویت و شخصیت او را تشکیل می‌دهند. در حقیقت خودِ واقعیِ انسانی، به دنبالش آثار بسیاری را به همراه دارد که در تمام شئون زندگی از کودکی تا بزرگ‌سالی و حتی جهان پس از مرگ را در برمی‌گیرد تا خودِ ارزشمند را پدید آورد.

«خودآگاهی»، قابلیت‌ها و ارزش‌هایی را که خداوند در وجود انسان به ودیعه گذاشته است، به وی می‌رساند. انسان با تعمق در وجود خود درمی‌یابد که خداوند او را برای هدفی متعالی آفریده است و نباید گوهر ارزشمند وجودی خود را ارزان از دست بدهد. مبنای این ارزش‌گذاری در تعالیم اسلامی، ارتباط و تعلق وجودی انسان با خداوند و دمیده شدن روح الهی در وجود اوست.

تلاش‎های‌ روان‌شناسی، علی‌رغم وجود تفاوت‌های عمیق در بینش‌ها‌، در یک امر مشترک است و آن کوشش برای وحدت بخشیدن بین پدیده‌های رفتاری پراکنده است؛ بنابراین در شناخت ویژگی‌ها و صفات انسان این اختلاف نظرها سبب دیدگاه‌های متفاوتی گشته است که در مقام عمل نیز سبب پراکندگی دستورالعمل‌های موجود برای درمان بیماری‌های روانی و حتی در مراحل ابتدایی شناخت این ویژگی‌ها و اسباب و علل این صفات، رفتار و ویژگی‌های انسان گردیده است.

 درباره کتاب خودآگاهی تطبیقی از منظر اسلام و روان‌شناسی

در این کتاب سعی شده که دیدگاه‌های اسلام و روان‌شناسی به صورت تطبیقی در رابطه با موضوع «خودآگاهی» تبیین شود روش این نوشتار توصیفی و در برخی موارد علّی است و با گرد‌آوری اطلاعات به روش کتابخانه‌ای، موارد لازم را از طریق منابع اوّلیه‌ای از قبیل قرآن کریم، کتب تفسیری، اخلاقی، روایی، روان‌شناسی و تربیتی جمع‌آوری نموده است و به تبیین آن می‌پردازد. 

به جهت هماهنگی علم روان‌شناسی در درمان بشری که دچار بحران خودآگاهی دارد، این موضوع در حوزه‌ مفهوم‎شناسی، انواع، ابعاد، راه‌ها، موانع و آثار خودآگاهی به‌تفصیل به موضوع می‌پردازد.


نظرات کاربران

محمد حسین عظیمی
۱۴۰۲/۰۲/۳۱

تشکر میکنم از نویسنده محترم به عنوان یک طلبه محقق و پژوهشگر در حوزه رشد و تربیت از منظر روانشناسی اسلامی و غربی، این کتاب واقعا عالی و بی نظیر هست مطالب بسیار مهم و کاربردی است کلی کتاب و دوره در بحث

- بیشتر
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۳٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۲۸۰ صفحه

حجم

۳٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۲۸۰ صفحه

قیمت:
۲۰,۰۰۰
تومان