دانلود و خرید کتاب بیداری اسلامی در بحرین سیدرضی عمادی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب بیداری اسلامی در بحرین اثر سیدرضی عمادی

کتاب بیداری اسلامی در بحرین

معرفی کتاب بیداری اسلامی در بحرین

کتاب بیداری اسلامی در بحرین نوشته سیدرضی عمادی است. این کتاب که مرکز اسناد انقلاب اسلامی آن را منتشر کرده است. این کتاب اطلاعات دقیقی از این منطقه در اختیار خواننده قرار می‌دهد.

درباره کتاب بیداری اسلامی در بحرین

انقلاب مردم بحرین علیه رژیم سیاسی این کشور از ۱۴ فوریه ۲۰۱۱ شروع شد و با وجود سرکوب‌های داخلی همچنان به راه خود ادامه می‌دهد. وجود اکثریت شیعی در این کشور باعث شده تا ارتجاع منطقه و نظام سلطه‌ی جهانی تلاش کنند صدای مردم بحرین شنیده نشود. چرا که پیروزی مردم مظلوم بحرین نوید تأسیسِ سومینِ نظام سیاسی شیعه بعد از ایران و عراق را در منطقه می‌دهد و همین موجب واهمه¬ی حکام منطقه و اربابان آنها شده است. به طوری که نیروهای نظامی عربستان و پس از چند روز نیروهای اماراتی راهی بحرین شدند و روزگاری خشن و خونینی را برای مردم معترض بحرین تحمیل کردند.

این کتاب سعی دارد با نگاهی دقیق این منطقه را بررسی کند.

خواندن کتاب بیداری اسلامی در بحرین را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان و پژوهشگران مسائل بین‌الملل پیشنهاد می‌کنیم

بخشی از کتاب بیداری اسلامی در بحرین

مقام معظم رهبری هم‌زمان با تأکید بر جنبهٔ مردمی‌بودن قیام ملت‌های عرب، حضورِ پررنگِ عنصرِ اسلامی را نیز دیگر شاخصهٔ بارز انقلاب‌های عربی عنوان کردند. رهبر معظم انقلاب در این زمینه فرمودند: «گرایش و جهت‌گیری آنها (مردم) هم جهت‌گیری دینی است؛ یعنی نماز جمعه است، نماز جماعت است، نام خداست، علمای دین‌اند، افراد مبلّغ دین و بنیانگذاران تفکر نوین دینی در بعضی از کشورها هستند. اینها وارد میدان شدند، لذا مردم هم آمدند توی صحنه. این، خصوصیت این قضیه است. چرا آمدند؟ آن چیزی که آنها را کشاند، به صورت واضحی مسئلهٔ عزت و کرامت انسانی آنها بود».۳۳ حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در نخستین اجلاس بیداری اسلامی نیز ضمن اینکه برافراشتن پرچم اسلام را از اصول مهم انقلاب‌های کنونی در جهان عرب دانستند، خاطرنشان کردند: «ملت‌های منطقه بر این اعتقادند که برخورداری از امنیت روانی، عدالت، پیشرفت و شکوفایی جز در سایهٔ شریعت اسلامی به دست نخواهد آمد».

آیت‌الله خامنه‌ای برای اثبات اسلامی‌بودن تحولات جهان عرب، به شعارهای مردم در تظاهرات ضد حکومتی و همچنین به استقبال مردم از اسلام‌گرایان استناد کرده و فرمودند: «شعارهای مردم را نگاه کنید؛ در طول این مدت، نقش معتقدان به اسلام را در اسقاط رژیم‌های فاسد ببینید. اگر معتقدین به اسلام و جمعیت‌های عظیمی که در بین مردم جایگاه دارند و از بن دندان معتقد به اسلام‌اند، نبودند، این اجتماعات عظیم در مصر و تونس تشکیل نمی‌شد.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۶۱۰٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۲۶۰ صفحه

حجم

۶۱۰٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۲۶۰ صفحه

قیمت:
۳۰,۰۰۰
تومان