دانلود و خرید کتاب لیتل شل مینا خدا کریمیان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب لیتل شل اثر مینا خدا کریمیان

کتاب لیتل شل

انتشارات:نشر عطران
امتیاز:
۵.۰از ۲ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب لیتل شل

کتاب لیتل شل، اثر مینا خداکریمیان، داستانی واقعی از سرنوشت قبیله‌ی سرخ‌پوستی بازمانده از تاریخ آمریکا است که برای احقاق حق خود تلاش می‌کردند.

درباره‌ی کتاب لیتل شل

لیتل شل، به معنای صدف کوچک است. لیتل شل نام یک قبیله‌ی سرخ‌پوستی بازمانده از تاریخ آمریکا است. این قبیله توسط دولت به رسمیت شناخته نشد و به همین دلیل افراد آن از حق و حقوق قانونی و تسهیلاتی که دولت موظف به ارائه‌اش بود، برخوردار نبودند. همین موضوع آن‌ها را از محل زندگی‌شان به شهرها کشاند. اما آنجا نیز به همین دلیل نتوانستند از حق قانونی خود برخودار شوند. کتاب لیتل شل سرنوشت غم‌انگیز و دردناک این قبیله است. تلاششان برای احقاق حق و به دست آوردن آن چیزی که نیازشان بود و یافتن هویت حقیقی‌شان. 

کتاب لیتل شل را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم 

اگر به مطالعه‌ی کتاب‌های تاریخی علاقه دارید کتاب لیتل شل را بخوانید. کتاب لیتل شل سرگذشت سرخپوستان را روایت می‌کند بنابراین اگر زندگی سرخپوستان برایتان جذاب است، کتاب لیتل شل هم برایتان خواندنی است.

بخشی از کتاب لیتل شل

این داستان قصه‌ی سرگذشت مردمانی از زمان های دور تا به امروز است؛ زمانی که هنوز تمدن‌های امروزی به طور کامل رشد نکرده بودند و در حال تکامل و تلاش برای اثبات قدرت بودند. این داستان واقعی، سرگذشت کسانی است که همه‌ی اتفاقاتی که در ادامه گفته خواهد شد را تجربه کردند؛ کسانی که در تمام درگیریهای سیاسی، قبیله‌ای و پیشرفت جوامع دوام آوردند.

در این بین در میان آن همه هیاهو، مردمان متفاوتی بودند که با تمام سختی‌ها در کنار خانواده و دوستانشان قبیله کوچکی برای خود ساخته و زندگی می کردند.

لیتِل شِل (به معنی صدف کوچک)، قبیله‌ی سرخپوست کوچکی است که در منطقه‌ی چیپاوا در ایالت متحده آمریکا قرار دارد. که در واقع قبیله‌ای مغلوب و محروم محسوب می‌شد. از آن جایی که این قبیله تقریباً یکی از سیصد قبیله سرخپوستی است که توسط ایالات متحده به رسمیت شناخته نشده است، مردم لیتِل شِل از خدماتی که معمولاً توسط دولت ایالات متحده به قبایل داده می‌شد، محروم بودند. این موضوع باعث شده بود که مردم لیتِل شِل به شهرها و ایالات روی آورند. اما به دلیل این که در دیگر ایالات و شهرها، فردی سرخپوست تلقی می‌شدند، مجدداً از دادن خدمات به آن‌ها ممانعت می‌شد.

توصیفی از سرخپوستان لیتِل شِل بیان می‌کند که آن‌ها یک قوم میانه هستند که بین دو فرهنگ، دو دولت و دو کشور در هم آمیخته در تلاش برای پیدا کردن حق واقعی خود هستند.

نظرات کاربران

کاربر ۱۹۹۷۴۴۸
۱۳۹۹/۰۳/۲۵

خیلی خوبه عالیه

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۵۷ صفحه

حجم

۲٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۵۷ صفحه

قیمت:
۲۰,۰۰۰
تومان