دانلود و خرید کتاب استقلال پولی یا توهم؟! جمعی از پژوهشگران اندیشکده برهان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب استقلال پولی یا توهم؟! اثر جمعی از پژوهشگران اندیشکده برهان

کتاب استقلال پولی یا توهم؟!

دسته‌بندی:
امتیاز:
۵.۰از ۱ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب استقلال پولی یا توهم؟!

استقلال پولی یا توهم؟! کتابی در زمینه اقتصاد با موضوع استقلال بانک مرکزی از دولت، نوشته جمعی از پژوهشگران اندیشکده برهان است.

اندیشکده‌ی برهان کانونی فعال در زمینه‌ی تبیین گفتمان تمدن‌ساز انقلاب‌اسلامی محسوب می‌شود. تلاش این مرکز اندیشه‌محور بر این است که با تکیه بر سرمایه و استعداد معرفتی-علمی نیروهای فرهیخته‌ی جریان انقلابی و ارزشی، به تبیین گفتمان انقلاب کمک کرده و در مسیر تربیت نیروهای فکری تراز انقلاب‌اسلامی یا به تعبیری «مؤمن اندیشه‌ورز جهادی» بکوشد.

درباره کتاب استقلال پولی یا توهم؟!

در ایران عده‌ای بر این باورند که بانک مرکزی مستقل می‌تواند ساختار پولی – مالی و در نهایت ساختار اقتصادی کشور اصلاح کند. حتی برخی از مدافعان استقلال بانک مرکزی معتقدند بخش اعظمی از درمان مشکلات اقتصادی کشور استقلال تام بانک مرکزی از نهاد دولت است.

حال واقعیت چیست؟ آیا داستان همیشگی استقلال بانک مرکزی و ارتباط آن با اصلاح ساختارهای معیوب اقتصاد کشور واقعیت دارد؟ چه میزان از مشکلات پولی کشور نشات گرفته از وابستگی بانک مرکزی به نهاد دولت است؟ آیا اصلا بانک مرکزی می تواند مستقل باشد؟ درجه استقلال چگونه تعیین می شود؟ در ایران رابطه بانک مرکزی و دولت چگونه تعریف شده و ….

اینها سوالاتی است که سال‌هاست میان مدافعان استقلال بانک مرکزی و مخالفان آن رد و بدل می شود و همین واژگان باعث شده تا میان آن‌ها مقداری شکر آب شود ….

کتاب استقلال پولی یا توهم؟! به برسی این موضوع پرداخته که آیا استقلال بانک مرکزی از دولت، باعث درمان مشکلات اقتصادی ایران خواهد شد یا خیر. در این کتاب که در قالب مقاله و گفتگو تهیه شده با نظرات برخی از اندیشمندان اقتصادی ایران درباره این موضوع اشنا خواهید شد.

 خواندن کتاب استقلال پولی یا توهم؟! را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

پژوهشگران و اندیشمندان حوزه اقتصاد ملی

 بخشی از کتاب استقلال پولی یا توهم؟!

استقلال بانک مرکزی را می‌توان به دو جنبهٔ استقلال اقتصادی و استقلال سیاسی تقسیم نمود: استقلال اقتصادی به مجاز بودن بانک مرکزی در به کار بردن ابزارهای پولی مختلف برای دستیابی به ثبات نرخ تورم اشاره دارد و استقلال سیاسی به این معنی است که بانک مرکزی قادر باشد بدون تأثیرپذیری از مقامات سیاسی مختلف، اقدام به اتخاذ سیاست‌های مورد نظر خود نماید. البته باید توجه داشت استقلال بانک مرکزی بدان معنی نیست که بانک مرکزی آزادی مطلق دارد و نباید توجهی به سیاست‌های دولت داشته باشد؛ بلکه برعکس، بانک مرکزی باید با توجه به شرایط اقتصادی و مراحل توسعه‌ای که کشور در آن قرار دارد، سیاست‌های پولی مؤثری به کار گیرد تا ضمن کنترل تورم، باعث رکود و بیکاری نشود و در عین حال، بتواند انگیزه و تحرک لازم را در اقتصاد کشور به وجود آورد.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۷۷٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۵۹ صفحه

حجم

۷۷٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۵۹ صفحه

قیمت:
۶,۰۰۰
تومان