دانلود و خرید کتاب خالد اسلامبولی لیلا اشرفی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب خالد اسلامبولی اثر لیلا اشرفی

کتاب خالد اسلامبولی

معرفی کتاب خالد اسلامبولی

کتاب خالد استانبولی نوشته لیلا اشرفی است. این کتاب به زندگی و احوالات خالد استانبولی می‌پردازد مردی که ناگهان در مصر از گم‌نامی به شهرت رسید. شهرتی که با اسلحه به‌دست آمد.

درباره کتاب خالد استانبولی

خالد اسلامبولی، فردی که عملیات ترور انور سادات را رهبری و به سرانجام رساند، موضوع پژوهش این کتاب است. موضوع در نگاه اول، بررسی زندگی فردی به‌نام خالد احمد شوقی اسلامبولی است. این فرد در کارنامه زندگی خود حادثه‌ای را آفرید که در تاریخ سرزمین مصر ماندگار شد. این حادثه، ترور رئیس‌جمهور، انور سادات بود. اما آنچه نام انور سادات را در حافظه تاریخی جهانیان و به‌ویژه مسلمانان ثبت کرد، انعقاد معاهده کمپ‌دیوید با اسرائیل و به رسمیت شناختن اسرائیل به‌عنوان یک دولت مستقل بود؛ موضوعی که بنا به گفته خالد اسلامبولی مهم‌ترین عامل ترور وی بود. لذا مهم‌ترین علت نوشتن این کتاب نیز بررسی چرایی و روند عملیات ترور از آغاز شکل‌گیری تا پایان آن است. 

خواندن کتاب خالد استانبولی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به سیاست خاورمیانه پیشنهاد می‌کنیم

بخشی از کتاب خالد استانبولی 

خالد اسلامبولی در ۱۴ روز نوامبر سال ۱۹۵۷ م /۱۳۳۷ ش در منطقهٔ «ملوی» از توابع استان الصعید مصر به دنیا آمد. پدرش، احمد شوقی، وکیل ادارهٔ حقوقی شرکت قند و شکر در نجع حمادی و مادرش «قدریه علی یوسف» بود. آنان صاحب چهار فرزند دختر و پسر بودند: پسر بزرگ‌تر محمد که در زمان ترور سادات (۱۹۸۱) ۲۶ ساله و دانشجوی سال آخر دانشکدهٔ بازرگانی دانشگاه اسیوط و همچنین از عناصر فعال سازمان جماعت اسلامی بود. وی ارتباط بسیار نزدیکی با کرم زهدی، عاصم عبدالماجد و عبدالسلام فرج داشت. دختر بزرگ خانوادهٔ انسیه، فارغ‌التحصیل مدرسهٔ عالی بازرگانی اسیوط و همسر یکی از کارمندان وزارت امور اجتماعی مصر و دختر کوچک‌تر نیز سمیه و همسر یکی از حسابداران «شرکت مقاطعه‌کاران عرب» و فارغ‌التحصیل دانشکدهٔ علوم‌تربیتی دانشگاه اسیوط بود.

ترکیب کلی خانواده، حکایت از سطح فرهنگی، دانش سیاسی و اجتماعی در حد قابل توجه و شناخت تقریباً کاملی از جامعهٔ مصر بود. اما آنچه در مورد خالد اسلامبولی قابل توجه است، تحصیل وی در مدرسهٔ مبلّغان مسیحی نوتردام در منطقهٔ «ملوی» است که برخی هدف از تشکیل این مدرسه را ایجاد انحراف عقیدتی در میان مسلمانان می‌دانند. خالد بعد از اتمام تحصیلات ابتدایی، به مدرسهٔ شرکت شکر رفت و تحصیلات دبیرستان را نیز در مدرسهٔ العرویه که تحت کنترل یک هیئت تبلیغی مسیحی بود، سپری کرد.


نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۳۹۴٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۲

تعداد صفحه‌ها

۲۰۰ صفحه

حجم

۳۹۴٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۲

تعداد صفحه‌ها

۲۰۰ صفحه

قیمت:
۴۰,۰۰۰
تومان