دانلود و خرید کتاب این‌جا کسی است پنهان مانند قند در نی عبدالمجید یوسفی‌‌نکو
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب این‌جا کسی است پنهان مانند قند در نی اثر عبدالمجید یوسفی‌‌نکو

کتاب این‌جا کسی است پنهان مانند قند در نی

انتشارات:نشر خاموش
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب این‌جا کسی است پنهان مانند قند در نی

کتاب این‌جا کسی است پنهان مانند قند در نی، اثر عبدالمجید یوسفی‌نکو به تاثیر مثنوی مولانا بر منظومه‌های عرفانی پس از خود؛ ربا‌ب‌نامه، دفتر هفتم مثنوی، اسرارالشهود و طاقدیس می‌پردازد.

درباره‌ی کتاب این‌جا کسی است پنهان مانند قند در نی

عبدالمجید یوسفی‌نکو در کتاب این‌جا کسی است پنهان مانند قند در نی در تلاش است تا تاثیری که مثنوی معنوی مولانا بر آثار پس از خود گذاشته است را بیابد و آن در اثر شاعرانی که پس از مولانا در قرن‌های هفتم تا سیزدم مثنوی سروده‌اند، می‌جوید. کتاب این‌جا کسی است پنهان مانند قند در نی چهار اثر عرفانی بعد از مثنوی معنوی را انتخاب کرده است: رباب‌نامه از سلطان‌ولد، پسر مولانا. دفتر هفتم مثنوی از شاعری گمنام که در قرن نهم سروده شده است. اسرار الشهود از شمس‌الدین محمد لاهیجی که شارح گلشن راز بوده است. و در نهایت طاقدیس از ملا احمد نراقی.  

کتاب این‌جا کسی است پنهان مانند قند در نی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم 

کتاب این‌جا کسی است پنهان مانند قند در نی برای دوست‌داران زبان و ادبیات فارسی و علاقه‌مندان به مثنوی معنوی مولانا، کتابی خواندنی و جذاب است.

جملاتی از کتاب این‌جا کسی است پنهان مانند قند در نی

از میــان شــاعران و عارفانــی کــه پــس از مولــوی بــه عرصــۀ وجــود پــا نهاده‌انــد، نخســتین کســی کــه جــرأت کــرد در شــعر تعلیمــی صوفیانــه، شــیوۀ مثنــوی وی را سرمشــقی بــرای خــود ســازد، فرزنــد ارشــدش، بهاءالدیــن محمد، مشــهور بــه سـلطان ولد بـود. پس از او، احمـد رومـی از معاصـران سـلطان‌ولد، پـاره‌ا‌‌ی از آرا و اندیشـه‌های عرفانـی را بـا ابیـات مثنـوی در منظومـە دقایق‌الحقایــق کــه آن را در ۸۰ فصــل و بــه ســال ۷۲۰ هجــری ســروده اســت، تسـنید میکنـد. ایـن اثـر بـه علت قـرب زمانـی آن بـا دورۀ حیـات مولـوی، یکـی از منابـع اصیـل در شـناخت مولاناسـت. 

ایــن شــیخ احمــد رومــی اثــر دیگــری بــه نــام دقایق‌الطریــق، بــه همیــن ســبک و سـیاق دارد؛ کـه آن را پنـج سـال پـس از کتـاب پیشـین، سـروده اسـت. او عـلاوه بـر اســتفاده از آیــات و احادیــث، پــاره‌ای از داســتانهای مثنــوی را در اثــر خــود آورده اســت. ایــن کتــاب در ســال ۱۳۷۸خورشــیدی، در انتشــارات روزنــه و بــا تصحیــح محسـن کیانـی بـه چـاپ رسـیده اسـت. عبدالحسـین زرینکـوب کتابهـای احمـد رومــی را به‌درســتی، تقریــر و تفســیر مثنوی‌هــای ولـــدی دانســته اســت و ایــن آثـــار را ماننـــد آثـــار ولـــد، متضمن لطایــف و اســرار بدیــع قابــل ملاحظــه‌ای نمیدانــد.


نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۳٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۶۰۹ صفحه

حجم

۳٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۶۰۹ صفحه

قیمت:
۳۰,۰۰۰
تومان