دانلود و خرید کتاب داستان‌های استارتاپی جردن راینور ترجمه محمود احمدپور داریانی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب داستان‌های استارتاپی اثر جردن راینور

کتاب داستان‌های استارتاپی

معرفی کتاب داستان‌های استارتاپی

جوردن رینور در کتاب داستان‌های استارتاپی آموزه‌هایی از شروع، سختی‌ها و رشد یک استارتاپ برایمان دارد تا با خواندشان بتوانیم تجربیات دیگران را در زمینه راه‌ندازی کسب‌وکار به تجربیات خودمان اضافه کنیم. 

درباره کتاب داستان‌های استارتاپی

شاید ایده‌های عالی بی‌شماری داشته باشید، اما ندانید باید از کجا شروع و آنها را به واقعیت بدل کنید. شاید بدانید چطور می‌خواهید ایده‌های خود را اجرایی کنید، اما هنوز به اطمینان ندانید آیا «زندگی به سبک شرکت نوپا» برای شما مناسب است یا نه اما جوردن رینو در این کتاب به شما کمک می‌کند که برای عملی‌کردن ایده های خود راحت‌تر تصمیم بگیرید.

جوردن رینور خود کارآفرینی است که از سال ۲۰۰۹ فعالیتش را شروع کرده است و تا کنون شرکت‌های متعددی راه‌اندازی کرده است. این کتاب، مجموعه‌ای از داستان‌هایی است که درس‌هایی را برایتان می‌گوید. درس هایی که رینور در طول راه‌اندازی شرکت، کار سخت در شرکت نوپا، و رشد دادن کسب‌وکار از صفر آموخته‌ است. 

خواندن این کتاب را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب مناسب هر فردی است که رؤیای شروع کردنِ کاری را در سر می‌پروراند.

بخشی از کتاب داستان‌های استارتاپی

ایده‌ها ارزان هستند. همه ما یک نفر را می‌شناسیم که ادعا می‌کند پیش‌تر ایده محصولی را که در حال حاضر توسط فرد دیگری در حال تولید است، داشته است. ایده برای کسی که در عملی کردنش موفق نباشد، چقدر ارزش دارد؟ هیچ. حتی عالی‌ترین ایده‌ها هم بدون اجرای عالی، بی‌ارزش است. خیلی از کسب‌وکارهای عالی با ایده‌ای عالی و توسط کارآفرینانی عالی که بهتر از هر فرد دیگری در بازار می‌توانند آن ایده‌ها را عمل کنند، شکل گرفته‌اند. این کارآفرینان، مطمئن هستند که به سبب داشتن تجربه و نیروی محرکه لازم برای تبدیل این ایده به شرکت، بهترین فرد در دنیا هستند. اگر بیش از حد از ایده‌تان محافظت می‌کنید و می‌ترسید که مبادا کسی آن را «بدزدد» و بهتر از شما عملی‌اش کند، پس شاید اصلاً مناسب‌ترین فرد برای ساختن این کسب‌وکار نیستید.

چند سال پیش، یکی از دوستان خانوادگی‌ام ایمیلی برایم فرستاد و مرا به قهوه و گفت‌وگو دربارهٔ ایده‌ای که برای کسب‌وکار جدیدش داشت، دعوت کرد. از توضیح دربارهٔ ایده طفره رفت و جزئیاتی به من ارائه نداد تا برای جلسه آماده شوم. پیش از دوستم به استارباکس رسیدم و پشت میز دسته‌جمعی نشستم. قبل از اینکه دوستم بنشیند، دور و برش را طوری نگاه کرد که گویی توسط گروهی از ماموران اِف‌بی‌آی محاصره شده است. به محض نشستن روی صندلی‌اش، سرش را پایین آورد و با صدای آهسته شروع کرد به ارائه کردن ایده‌اش. طوری رفتار می‌کرد که انگار می‌خواست مسائل سرّی هسته‌ای را با من در میان بگذارد. اما، ایده‌ای تجاری را مطرح کرد که به‌هیچ‌وجه نوآورانه نبود و اصلاً ارزش این همه محافظه‌کاری را نداشت. درحالی‌که ناامیدانه سعی داشتم با اشاره به ایرادات ایده، دوستم را از سرمایه‌گذاری در آن منصرف کنم، متوجه شدم که دارد مضطرب‌تر می‌شود؛ گویی ماموران اِف‌بی‌آی او را به دام انداخته باشند.




سخت‌ترین نکات در مورد سخت‌ترین چیزها
بن هوروویتز
محصول خوب، محصول بد: عوامل بنیادین در دستیابی به کیفیت بی‌نظیر
جیمز .ال آدامز
مدیریت با بازده بالا
اندرو گروو
مربی تریلیون دلاری
اریک اشمیت
آینده‌‎ نزدیک
کوین کلی
ساخت امریکا
سم والتون
فروشگاه همه چیز؛ جف بیزوس و عصر آمازون
برد استون
اول سود؛ کسب و کار خود را ا ز یک هیولای پول‌خوار به یک دستگاه پول‌ساز تبدیل کنید
مایک میخالوویچ
جذب؛ چگونه یک استارتاپ می‌تواند به رشد انفجاری مشتری دست یابد!
گابریل وینبرگ
چهار؛ دی. ان. ای پنهان آمازون، اپل، فیسبوک و گوگل
اسکات گالووی
چک لیست استارتاپ؛ ۲۵ گام برای یک کسب و کار مقیاس‌پذیر با رشد سریع
دیوید رز
مبانی بلاکچین
دنیل درشر
اقتصاد اشتراکی
آرون سندراراجان
سیب؛ تجارب ۸ کارآفرین موفق اینترنتی ایران با شماست!
مجید خزایی
هرگز به جایی نمی‌رسد!
مارک رندولف
استیو جابز باشید؛ سیر تکاملی یک متکبر بی‌پروا به یک رهبر دوراندیش
برنت اشلندر
زندگی پس از گوگل
جرج گیلدر
از ایواتا بپرس
ساتورو ایواتا

نظرات کاربران

سهیل کارآگاه
۱۴۰۰/۰۱/۲۰

کتاب ارزون‌قیمتیه؛ اما باز هم ارزشش رو نداره. روایت‌ها جذاب‌نیستن. اصلا روایت نیستن. پرت‌وپلا و غیرگیرا هستن و خواننده رو با خودش هم‌راه نمی‌کنه.

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۱۵)
«با داستان شروع کن». من متوجه شده‌ام که شایع‌ترین دلیل گیر کردن مردم در «مرحله ایده» این است که به درستی ایده‌شان را تعریف نکرده‌اند و دیدی از چگونگی عملکرد راهکارشان ندارند. حس می‌کنم وقتی از من می‌پرسند اولین قدم برای راه‌اندازی ایده‌شان چه باید باشد، انتظار دارند که به آن‌ها بگویم یک طراح وب پیدا کنید، برای شرکتتان اسم انتخاب کنید یا روی دستمال کاغذی چگونگی عملکرد محصولتان را بکشید. خیر! به نظر من، هیچ‌کدام این موارد بهترین راه برای شروع کردن نیست. کارتان را با تعریف داستانی از چگونگی عملکرد محصولتان شروع کنید.
Mohammad Ali Zareian
هر شرکتی، مشکلی را حل می‌کند؛ این همان چیزی است که مشتریان بابتش هزینه پرداخت می‌کنند. آمازون مشکل سوار ماشین شدن و رانندگی برای خرید از فروشگاه را برطرف می‌کند، گوگل مشکل سازمان‌دهی اطلاعات جهان را حل می‌کند، و تامز مشکل کفش نداشتن کودکان را سامان می‌دهد. شما قصد دارید چه مشکلی را حل کنید؟ توصیه من به شما ساده است: مشکلی واقعی را پیدا کنید که اگر حل شود، حداکثر سودآوری و تأثیرگذاری را ایجاد خواهد کرد. اگر بر آنچه اهمیت دارد تمرکز کنید، کسب‌وکاری عالی به وجود خواهید آورد؛ تغییر ایجاد خواهید کرد و در طول مسیر به افراد و فرصت‌های شگفت انگیزی مواجه خواهید شد.
Mohammad Ali Zareian
اگر بیش از حد از ایده‌تان محافظت می‌کنید و می‌ترسید که مبادا کسی آن را «بدزدد» و بهتر از شما عملی‌اش کند، پس شاید اصلاً مناسب‌ترین فرد برای ساختن این کسب‌وکار نیستید.
Mohammad Ali Zareian
با آن که هم‌سویی ارزش‌ها، آرزوها و بلندپروازی‌ها حیاتی است، اما این‌ها برای پیوند شرکای شرکت نوپا کافی نیست. قرار است (و امیدواریم) شما و هم-بنیان‌گذارانتان رابطه بلندمدتی داشته باشید؛ وعده‌های غذایی، اتاق هتل، فضای اداری کم و خلاصه همه‌چیز را با با یکدیگر سهیم باشید. باید قبل از ورود به این رابطه ازدواج‌گونه وقت بگذارید و تا آنجا که ممکن است از یکدیگر شناخت پیدا کنید.
Mohammad Ali Zareian
رابطهٔ آدم با سایر هم-بنیان‌گذارانش در شرکت نوپا، بسیار شبیه به رابطه‌تان با همسر و شریک زندگی است.
Mohammad Ali Zareian
دفعه بعدی که در مورد قرار گذاشتن در کافی‌شاپ و صحبت در مورد ایده‌تان با یکی از دوستان یا همکارانتان مردد بودید، به این مسئله توجه کنید: چقدر احتمال دارد فردی که کنارتان نشسته است و ایده‌تان را می‌شنود، به اندازه شما برای اجرای آن خوب باشد، و تخصص و انگیزه شما را برای تبدیل آن ایده به کسب‌وکار به روشی کاملاً بهتر از شما داشته باشد؟ اگر فکر می‌کنید احتمالش زیاد است، پس شما فرد مناسبی برای راه‌اندازی آن کسب و کار نیستید. مزایای ارزیابی ایده‌تان در ملأ عام به مراتب بیشتر از خطرات آن است. به خاطر داشته باشید ایده‌ها ارزان هستند. راحت در موردشان صحبت کنید. اگر ایدهٔ مناسب و تجربه مناسب برای تبدیل آن به کسب‌وکار را داشته باشید، کسی نمی‌تواند مانع شما شود.
Mohammad Ali Zareian
شرکت‌های نوپا بسیار شبیه نوزادان هستند؛ به محض تولد یک بچه، دیوانه‌وار عاشقش می‌شوید؛ طبیعتاً مراقبش هستید؛ در خانه از او نگهداری می‌کنید تا مطمئن باشید با هیچ نیروی خارجی در تماس نخواهد بود؛ اما در نهایت، باید بچه‌تان را بیرون ببرید تا با سایر بچه‌ها، افراد و تجربه‌ها تعامل داشته باشد. این تعاملات است که سیستم ایمنی بچه را شکل می‌دهد و او را قوی‌تر می‌کند. ایده‌ها هم مشابه همین مسئله هستند؛ با این تفاوت که آن‌ها را نخست لازم نیست در خانه نگه دارید. همین که متوجه شدید ایده‌تان چیست، یافتن افرادی درون شبکه ارتباطی مجرب و متخصص، ایده شما را قوی‌تر خواهد کرد. به راحتی، بدون ترس از عواقب قانونی با این افراد در مورد ایده‌تان صحبت کنید. هر چه بیشتر ایده‌تان را مطرح کنید، و در معرض افرادی که با شما تفاوت دارند قرار دهید، ایده‌تان قوی‌تر شده و سریع‌تر متوجه این نکته می‌شوید که آیا این ایده ارزش پیگیری را دارد یا نه؟
Mohammad Ali Zareian
اگر مشغول صرف زمان زیادی برای حفاظت از ایده شرکت نوپای شما هستید، از شما می‌خواهم از خودتان بپرسید «آیا من برای عملی کردن موفقیت‌آمیز ایده‌ام، کارآفرین مناسبی هستم؟». ایده‌ها ارزان هستند. همه ما یک نفر را می‌شناسیم که ادعا می‌کند پیش‌تر ایده محصولی را که در حال حاضر توسط فرد دیگری در حال تولید است، داشته است. ایده برای کسی که در عملی کردنش موفق نباشد، چقدر ارزش دارد؟ هیچ. حتی عالی‌ترین ایده‌ها هم بدون اجرای عالی، بی‌ارزش است.
Mohammad Ali Zareian
او پرسید آیا قبل از ارائه کردن ایده‌اش که بعدها تبدیل به سیتیزین‌وستور شد، باید از مردم بخواهد تا قرارداد عدم افشا (اِن دی‌ای) امضا کنند؟ من به تونی گفتم تا به حال هزاران اِن دی‌ای را امضا کرده‌ام و از اینکه این کار را برای او بکنم، خرسند خواهم بود. امام با گذشت زمان، رفته رفته متوجه شدم که آن دی‌ای‌ها به شکل مضحکانه‌ای، احمقانه‌اند.
Mohammad Ali Zareian
درست مثل یک ازدواج، وقتی رابطه شما با شریک تجاری‌تان بد است، همه چیز وحشتناک و اگر رابطه خوبی داشته باشید، همه چیز بی‌نظیر خواهد بود.
Mohammad Ali Zareian

حجم

۱٫۹ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۱۵۶ صفحه

حجم

۱٫۹ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۱۵۶ صفحه

قیمت:
۲۱,۰۰۰
تومان