دانلود و خرید کتاب ایرال دخت شیلا چابلی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب ایرال دخت اثر شیلا چابلی

کتاب ایرال دخت

نویسنده:شیلا چابلی
انتشارات:انتشارات آرنا
امتیاز:
۳.۴از ۱۷ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب ایرال دخت

ایرال دخت (دختر حلقه) یک داستان تاریخی نوشته شیلا چابلی است. چابلی این اثر را به دلیل علاقه بی‌پایانش به ایران باستان و با تکیه بر منابع تاریخی معتبر نوشته است.

 درباره کتاب ایرال‌دخت

داستان در زمان مادها می‌گذرد. در زمانی که ایلامی‌ها در جنوب غربی ایران و پارس‌ها در پارسوماش زندگی می‌کردند و آشوری‌ها هم یکی دیگر از همسایگان ایران‌زمین بودند که شهر مهم‌شان نینوا مرکز حکومت آشور بود.

 داستان از زبان یک دختر درباری مادی و مادرش که دخترخوانده هوخشتره است روایت می‌شود. در این  داستان تاریخی ما با سرگذشت خاندان پادشاهی ماد و حوادث مهمی که بر سرزمین و پادشاهی ماد می‌گذرد از جنگ هوخشتره با آشوری‌ها تا سقوط ماد و به قدرت رسیدن پارس‌ها آشنا می‌شویم و در کنار آن یک داستان بلند از زندگی دو نسل از خانواده‌‌ حاکم بر این سرزمین می‌خوانیم. 

 خواندن کتاب ایرال‌دخت را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

 علاقه‌مندان به رمان و داستان تاریخی مخاطب اصلی این کتاب‌اند.

 بخشی از کتاب ایرال‌دخت

شهر در سکوت به سر می‌برد. مردم در هراس بودند آیا جنگ به این شهر هم کشیده می‌شود؟ اکثر زنان همسر و جوانانشان را برای جنگ فرستاده بودند و خود سخت کار می‌کردند تا کودکانشان را تأمین کنند. فقر و بدبختی بیداد می‌کرد. کشاورزان و صنعت گران مجبور بودند مالیات زیادی بپردازند تا هزینه های جنگ تامین شود و چیززیادی برای مخارج زندگی برایشان باقی نمی ماند. زنان پا به پای مردان کار می‌کردند و وقتی مردان به جنگ می‌رفتند این زنان بودند که هزینه ها را می‌پرداختند. زندگی در ایلام بسیار سخت شده بود و جنگ های پی در پی خارجی و داخلی و عدم مدیریت کافی باعث افول مملکت شد و این سیر به‌سرعت پیش می‌رفت؛ اما این جنگ زیاد طول نکشید. سپاهیان در "در " شکست خوردند. شاه که به کاخ شوش بازگشته بود تا اوضاع را آرام کند، فرصت این کار را پیدا نکرد زیرا مردم متوجه شکست ایلامیان شدند. یک عده از آن‌ها متحد شدند و شورش کردند.

شورشیان در گوشه و کنار دسیسه می‌کردند و بالاخره ایندبیبی را کشتند؛ و به کاخ شوش حمله کردند پدر خومبان در درگیری با شورشیان کشته شد.



نظرات کاربران

Alaghe Band
۱۴۰۱/۰۹/۲۸

من عاشق رمان تاریخی ام اما نثر این رمان وحشتناک بود.از یه رمان که قراره ۲۰۰۰سال پیشو شرح بده انتظار نثر سنگین تری میره عباراتی مثل حیفم میاد حرصم در امد نزدیک بود سکته کنم و اشعار عاشقانه ی دور از ذهن و بعضا

- بیشتر
z_ardestani
۱۴۰۲/۰۳/۳۰

۱/نگارش کتاب جذاب نبود ۲/موضوع کتاب هیچ مرزی بین واقعیت و خیال نداشت و نمیشد از هم تشخیصشان داد ۳/چون کتاب در از شخصیت بود و هر کدام اسمی سخت داشتند ادم را کاملا گیج میکرد ۴/خاطرات از چند نفر بود و ادم

- بیشتر
Lady Marian
۱۴۰۲/۰۳/۰۵

جدید ، عجیب ، غریب و تحسین برانگیز 🌻 در اواخر کتاب تشخیص مرز بین خیال و حقیقت سخت بود.

leyla
۱۳۹۹/۰۸/۱۲

این کتاب خیلی خوب به جنگ ها و اتفاقات ایلام و آشور پرداخته بود، داستانش خیلی خوب و جذاب بود و با جزئیات نوشته شده بود اما احساس میکنم اخر کتاب فقط میخواست تموم بشه و هراتفاقی کوتاه ازش گذر

- بیشتر
shamim
۱۳۹۹/۰۱/۱۵

کتاب خیلی خوبی بود برای علاقه مندان به داستان های تاریخی

فروغ
۱۴۰۲/۱۱/۲۷

عاشق کتابهای تاریخی مخصوصا تاریخ ایران کهن هستم، برام بسیار جذاب بود منتها نمیدونم چه حکمتی ست که ریشه ی بسیاری از جنگ های خونین تاریخ که بی گناهان زیادی کشته و آواره میشوند بخاطر عشق به یک زن است.

- بیشتر
کاربر ۳۸۸۸۶۶۴میترا
۱۴۰۲/۱۱/۲۵

نویسنده ی محترم تلاش کرده است از روال تاریخی و ترتیب وقایع خارج نشود ایشان با استناد از متون تاریخی و با کمک تاریخ نویسان مطرح این کتاب را به رشته ی تحریر درآورده است و جای قدردانی دارد.بطور مثال

- بیشتر
neyestan
۱۳۹۸/۱۲/۱۸

برای علاقمندان به رمان های تاریخی عالی است، ارزش خواندن دارد.

کاربر ۱۴۰۲۱۲۹
۱۴۰۱/۰۱/۰۳

بسیار کتاب جذاب و روانی بود ، از خواندنش واقعا لذت بردم

عالی بود
۱۳۹۹/۰۲/۲۵

اگر حوصله رمان تاریخی دارید انتخاب کنید

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۳۵)
انسان فقط زمانی از عشق دست می کشد که امیدش را از دست بدهد.
Parinaz
ای پرنده که اسارت آرزویت را کشته! بدان روی بامها آفتابی نیست و زیر بام ها نشانی از آدمی نیست. پرواز به چه دردی می‌خورد وقتی درآسمان هم کاشانه ای نیست!"
فروغ
هیچ چیز به اندازهٔ یک عشق یکطرفه انسان را آزار نمی‌دهد حتی خود عشق!
Parinaz
زندگی ادامه پیدا می‌کند چه با ما، چه بدون ما و تا وقتی که آفتاب همچنان طلوع می‌کند، زندگی پایان نمی‌یابد.
Parastoo
رفتم تا مجبور نشود قلبش را تقسیم کند که تقسیم قلب، انسان را از تمرکز عشق باز می دارد و عشقی که متمرکز نباشد، باقی نخواهد ماند
عاطفه
"مرغی در قفس با یأس تمایل آوازها از ته نشینی اکسیژن در کف رؤیا کز کرده است!
Parastoo
زندگی زیباست اگر ما انسآن‌ها برای حرص و آزو تنوع طلبی آن را تلخ نکنیم. چه دشت هایی که با خون انسآن‌ها سرخ نشد و چه خانه‌ها که ویران نشد.
Parastoo
آدم‌ها در عشق چهار گروه‌اند که از لحاظ درجه متفاوت‌اند: گروه اول که پایین‌ترین درجه هستند با چشم عاشق می‌شوند گروه دوم با عقل و منطق گروه سوم با قلب و گروه چهارم که بالاترین رتبهٔ عشق است، کسانی هستند که با روحشان عاشق می‌شوند.
Lady Marian
زندگی سرشار از درس است. یک مرگ پر افتخار قطعا یک زندگی با محتوا داشته است.
Lady Marian
زندگی زیباست اگر ما انسآن‌ها برای حرص و آزو تنوع طلبی آن را تلخ نکنیم. چه دشت هایی که با خون انسآن‌ها سرخ نشد و چه خانه‌ها که ویران نشد. کاش انسان می دانست که زندگی زودتر از آنچه که فکرش را کند تمام می‌شود و مرگ درجایی انسان را غافلگیر می‌کند که اصلا فکرش را هم نمی‌کند.
Lady Marian

حجم

۴۸۴٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۳۸۶ صفحه

حجم

۴۸۴٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۳۸۶ صفحه

قیمت:
۸,۰۰۰
تومان