دانلود و خرید کتاب سواد رسانه‌ای از منظر قرآن کریم و روایات علی محمد فاطمی یگانه
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب سواد رسانه‌ای از منظر قرآن کریم و روایات اثر علی محمد فاطمی یگانه

کتاب سواد رسانه‌ای از منظر قرآن کریم و روایات

معرفی کتاب سواد رسانه‌ای از منظر قرآن کریم و روایات

علی‌محمد فاطمی یگانه در کتاب حاضر، مفهوم سواد رسانه‌ای را از منظر قرآن و روایات اسلامی تشریح کرده است. شاید این موضوع در ابتدا اندکی عجیب به نظر برسد اما از آنجایی که کتاب اسمانی مسلمانان هیچ بعدی از ابعاد زندگی را بدون راهنما باقی نگذاشته است. موضوع سواد رسانه‌ای را هم می توان در این کتاب جامع پیگیری کرد. 

درباره کتاب سواد رسانه‌ای از منظر قرآن کریم و روایات

 در علوم ارتباطات «خبر» یک مفهوم بسیط و تک‌بعدی نیست و برای آن تعاریف متعددی ارائه شده است. خبر علاوه براین‌که اطلاع‌رسانی درباره گذشته نزدیک است؛ شیوه‌ای برای جهت‌دهی آینده هم محسوب می‌شود. پس عبرت‌آموزی از احوال گذشتگان را می‌توان نوعی جهت‌دهی خبری نسبت به آینده دانست. کتاب‌های آسمانی به‌ویژه قرآن هم از اخبار گذشتگان به شدت استفاده کرده‌اند و خبر قرآنی در حقیقت یک اطلاع‌رسانی وسیع درباره گذشتگان است که عمدتا بر پایه عبرت آموزی استوار است. 

کتاب سواد رسانه‌ای از منظر قرآن کریم ۵ فصل دارد. فصل اول، مفهوم‌شناسی و اهمیت خبر در حوزه ارتباطات، در صدد ایجاد فهمی علمی و معناشناسانه از مفهوم خبر در حوزه ارتباطات است و درباره چیستی خبر، معنا، تعاریف و اهمیت خبر صحبت می‌کند، فصل دوم با نام خبر از دیدگاه قرآن کریم به بررسی مفاهیم و رویکردها، معانی، محتوای خبری و ارزش‌های ایجابی و سلبی خبر از منظر قرآن می‌پردازد.  فصل سوم، خبر از دیدگاه روایات نام دارد که مباحث گوناگونی از قبیل معناشناسی روایت و خبر، اهمیت متن در خبر روایی، خبر متواتر و خبر واحد، اهمیت راوی در خبر روایی و... در آن مطرح می‌شود. فصل چهارم به اخلاق خبر در اسلام می‌پردازد و درباره چیستی اخلاق خبر، اخلاق رسانه‌ای، اخلاق روزنامه‌نگاری و خبرنویسی، حریم خصوصی و.... بحث می‌کند و در فصل پنجم جمع‌بندی و نتیجه گیری از چهارفصل گذشته را می‌خوانید.

 خواندن کتاب سواد رسانه‌ای از منظر قرآن کریم را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

پژوهشگران حوزه ارتباطات و رسانه و همچنین علوم قرآنی و اخلاق اسلامی را به خواندن این کتاب دعوت می‌کنیم.


نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۶۶ صفحه

حجم

۲٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۶۶ صفحه

قیمت:
۲۰,۰۰۰
تومان