دانلود و خرید کتاب مقدمه‌ای برفلسفه‌ی مدیریت راهبردی از نگاه اسلام عباس چهاردولی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب مقدمه‌ای برفلسفه‌ی مدیریت راهبردی از نگاه اسلام اثر عباس چهاردولی

کتاب مقدمه‌ای برفلسفه‌ی مدیریت راهبردی از نگاه اسلام

معرفی کتاب مقدمه‌ای برفلسفه‌ی مدیریت راهبردی از نگاه اسلام

مقدمه‌ای برفلسفه‌ی مدیریت راهبردی از نگاه اسلام، نوشته دکتر عباس چهاردُوَلی و دکتر وحید خادم زاده یکی از کتاب‌های تخصصی پژوهشگاه عالی دفاع ملی است.

این پژوهشگاه (دانشگاه) از مراکز علمی کلیدی و حساس در عرصهٔ مسائل راهبردی است و عمده انتشاراتش در سه زمینه مدیریت راهبردی، دفاع ملی و امنیت ملی است.

در این کتاب مبانی و اصول مدیریت راهبردی با با اصول و مبانی اسلامی سنجیده شده و میزان انطباق آن‌ها ارزیابی شده است، همچنین ویژگی‌های مدیریت راهبردی اسلامی که می‌تواند نقاط ضعف مکاتب مدیریت راهبردی موجود را اصلاح کند، معرفی شده‌اند.

خواندن کتاب مقدمه ای برفلسفه ی مدیریت راهبردی از نگاه اسلام را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

دانشجویان و پژوهشگران عرصه دفاع ملی و مدیریت راهبردی

جملاتی از کتاب مقدمه ای برفلسفه ی مدیریت راهبردی از نگاه اسلام

اگر ما در فهم و شناخت بینش راهبردی به همان اندازهٔ شناخت چگونگی شکل گیری راهبردها از دیگر شرایط محیطی جدی باشیم، بهتر است ذهن راهبردی را مورد کاوش قرار دهیم. چنین وظیفه‌ای به عهده مکتب شناختی است؛ یعنی این مکتب با استفاده از رشته روان شناسی شناختی، به آنچه به فرایند راهبرد سازی در قلمرو شناخت بشری معنی می‌دهد، می‌پردازد.

اگر این مکتب بتواند خواسته‌های خود را عملی سازد، می‌تواند راهبرد را در تئوری و عمل دگرگون سازد. بااین‌حال آنچه تا به امروز در این مکتب ارائه شده است، مجموعه‌ای از تحقیقات غیر منسجم است که به سختی می‌توان نامش را یک مکتب فکری گذاشت.

قبل از پیدایش این مکتب، آنچه به ذهن مدیران می‌رسید عمدتاً ناشناخته بود. ازاین‌رو استراتژیست ها تا درجه زیادی خودآموخته بودند. آن‌ها ساختارهای علمی و فرایندهای فکری خود را عمدتاً از طریق تجربه مستقیم به دست می‌آوردند. این تجربه، معلومات آن‌ها را تشکیل می‌داد و معلومات آن‌ها نیز به نوبه خود شکل‌دهنده کاری است که آن‌ها انجام می‌دهند و در نتیجه تجربه بعدی آن‌ها شکل می‌گیرد. این دوگانگی با ایجاد دو جناح متفاوت نقش مهمی را در مکتب شناختی ایفا می‌کند.

یک جناح که مثبت گراتر است با پردازش و سازمان دهی معلومات به تلاش برای ایجاد نوعی تصویر حرکتی عینی از جهان می‌پردازد. به همین دلیل چشم ذهن، نوعی دوربین پنداشته می‌شود که جهان را با دقت می‌نگرد و در پاسخ به اراده شخص بر روی اشیا متمرکز می‌شود، هر چند فرض بر این است که تصاویری که این دوربین می‌گیرد، دارای اعوجاج و انحراف از واقعیت می‌باشند.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۳٫۹ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۳۵۰ صفحه

حجم

۳٫۹ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۳۵۰ صفحه

قیمت:
۱۵,۰۰۰
تومان