دانلود و خرید کتاب مقصد پرواز ۳ رضا رستمی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب مقصد پرواز ۳ اثر رضا رستمی

کتاب مقصد پرواز ۳

نویسنده:رضا رستمی
انتشارات:انتشارات صریر
دسته‌بندی:
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب مقصد پرواز ۳

مقصد پرواز ۳، جلد سوم از مجموعه زندگی‌نامه و خاطرات شهدای پیشمرگان مسلمان کُرد شهرستان مریوان به قلم رضا رستمی است.

رضا رستمی در این کتاب به روایت سرگذشت و خاطرات مربوط به به اعضای مریوانی سازمان پیشمرگان مسلمان کرد پرداخته است.

اولین حرکت برای پاک‌سازی کُردستان در اوایل سال ۱۳۵۹ به‌وسیلهٔ پیشمرگان مسلمان کُرد از استان کرمانشاه به‌طرف شهرستان کامیاران آغاز شد و ظرف چند ماه اکثر شهرها و روستاهای کُردستان باهمت آنان از لوث وجود ضدانقلاب پاک‌سازی شد و این امر نقطهٔ عطفی در تحولات کُردستان پس از انقلاب اسلامی محسوب می‌شود. در اوج درگیری‌ها از سال ۱۳۵۹ تا ریشه‌کنی ضدانقلاب خون پاک صدها پیشمرگ با ریخته شد و امروز کُردستان یکی از امن‌ترین مناطق کشور محسوب می‌شود و این امنیت ثمرهٔ ایثار و تلاش این عزیزان است که اکنون به بار نشسته است.

سازمان پیشمرگان مسلمان کُرد، اولین تجربهٔ گستردهٔ به‌کارگیری نیروهای مردمی و بسیج به‌منظور دفاع از انقلاب اسلامی است که در نوع خود تجربه‌ای بی‌نظیر و موفق بوده و باید در جهت بسط و توسعهٔ آن تلاش کرد.

خواندن کتاب مقصد پرواز۳ را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم؟

علاقه‌مندان به خواندن کتاب‌های دفاع مقدس و ادبیات پایداری را به خواندن این اثر دعوت می‌کنیم.

جملاتی از کتاب مقصد پرواز۳

پیشمرگ مسلمان کُرد شهید محمد بزرگ امید در روستای زوم از توابع بخش اورامان تخت شهرستان سروآباد در میان خانواده‌ای روحانی متولد شد. پدرش محمد صالح و مادرش جواهر نام داشت. ازآنجاکه خانواده‌اش از روحی مذهبی و اسلامی برخوردار بودند، او نیز علاقهٔ فراوانی به اسلام و تحصیل علوم دینی داشت. پس از طی دوران کودکی عدم امکانات آموزشی و فقر و بی‌بضاعتی خانواده دست‌به‌دست هم دادند که محمد تا پایان دوره راهنمایی درس بخواند. اوقات بیکاری را نزد پسرعمویش شهید عبدالقادر بزرگ امید به یادگیری قرآن پرداخت.

او از همان دوران کودکی با رنج کار کردن آشنا شد و به کارگری پرداخت. سپس به خدمت مقدس سربازی رفت و توانست از این مرحله زندگی نیز سربلند درآید. قبل از پیروزی انقلاب اسلامی یکی از مخالفین رژیم منحوس پهلوی بود و در تظاهرات و تشکیل نیروی‌های بسیج دانش‌آموزی نقش اساسی داشت. وی که در دوران سربازی مجذوب نظام مقدس جمهوری اسلامی‌شده بود بعد از اتمام سربازی با پیروزی انقلاب اسلامی و حضور ناموجه عناصر ضدانقلاب در منطقه برای دفاع از اندیشه‌های دینی‌اش در برابر آنان ایستاد و در همان اوایل پاک‌سازی منطقه در تاریخ دهم تیرماه سال ۱۳۶۱ به جمع سرافراز پیشمرگان مسلمان کُرد پیوست؛ و به مصاف دشمنان خدا و خلق رفت و حماسه‌های ماندگاری را از خود به یادگار گذاشت.

محمد برای رسیدن به زندگی جاوید و سرافرازی در پیشگاه خدا کوشش فراوان نمود و نفرت شدیدی از ضد انقلابیون وابسته به اجانب داشت، زیرا معتقد بود، انقلاب اسلامی ایران سرچشمه انقلاب جهانی حضرت محمد (ص) است و هر کس در مقابل آن بایستد در مقابل خدا و رسول او ایستاده است.

سرانجام گروهک‌های مزدور که او را سدی جلو خویش می‌دیدند محمد را به همراه پسرعمویش حین مرخصی در جاده شهرستان کامیاران، دستگیر و بعد از تحمل ۱۶ ساعت شکنجه با سمت جانشین گردان وی را ترور کردند و براثر اصابت گلوله به سر و سینه به قافلهٔ جاودانه‌های تاریخ پیوست. عزت از آن یاران رسول‌الله و ننگ ابدی برای همه جنایتکاران.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۹ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۱۸۲ صفحه

حجم

۱٫۹ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۱۸۲ صفحه

قیمت:
۹,۵۰۰
تومان