دانلود رایگان کتاب مقصد پرواز ۲ رضا رستمی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب مقصد پرواز ۲ اثر رضا رستمی

کتاب مقصد پرواز ۲

نویسنده:رضا رستمی
انتشارات:انتشارات صریر
دسته‌بندی:
امتیاز:
۵.۰از ۳ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب مقصد پرواز ۲

مقصد پرواز ۲، جلد دوم از مجموعه زندگی‌نامه و خاطرات شهدای پیشمرگان مسلمان کُرد شهرستان مریوان به قلم رضا رستمی است.

رضا رستمی در این کتاب به روایت سرگذشت و خاطرات مربوط به به اعضای مریوانی سازمان پیشمرگان مسلمان کرد پرداخته است.

اولین حرکت برای پاک‌سازی کُردستان در اوایل سال ۱۳۵۹ به‌وسیلهٔ پیشمرگان مسلمان کُرد از استان کرمانشاه به‌طرف شهرستان کامیاران آغاز شد و ظرف چند ماه اکثر شهرها و روستاهای کُردستان باهمت آنان از لوث وجود ضدانقلاب پاک‌سازی شد و این امر نقطهٔ عطفی در تحولات کُردستان پس از انقلاب اسلامی محسوب می‌شود. در اوج درگیری‌ها از سال ۱۳۵۹ تا ریشه‌کنی ضدانقلاب خون پاک صدها پیشمرگ با ریخته شد و امروز کُردستان یکی از امن‌ترین مناطق کشور محسوب می‌شود و این امنیت ثمرهٔ ایثار و تلاش این عزیزان است که اکنون به بار نشسته است.

سازمان پیشمرگان مسلمان کُرد، اولین تجربهٔ گستردهٔ به‌کارگیری نیروهای مردمی و بسیج به‌منظور دفاع از انقلاب اسلامی است که در نوع خود تجربه‌ای بی‌نظیر و موفق بوده و باید در جهت بسط و توسعهٔ آن تلاش کرد.

خواندن کتاب مقصد پرواز۲ را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم؟

علاقه‌مندان به خواندن کتاب‌های دفاع مقدس و ادبیات پایداری را به خواندن این اثر دعوت می‌کنیم.

جملاتی از کتاب مقصد پرواز۲

پیشمرگ مسلمان کُرد شهید خالد معروفی در روستای کیمنه از توابع شهرستان پاوه میان خانواده اهل دین و عرفان به دنیا آمد. پدرش محمد کشاورز و مادرش خانم نام داشت. پس از پشت سرنهادن دوران طفولیت در زادگاهش نبود امکانات آموزشی او را از نعمت خواندن و نوشتن محروم کرد؛ و در جوانی قبل از انقلاب اسلامی به کشاورزی اشتغال یافت. خالد جوانی نترس و شجاع بود او د رراه دفاع از دین و ناموس ملت کُردستان جانش را فدای انقلاب اسلامی کرد و آسمانی شد.

بعد از سقوط رژیم پهلوی به دست ملت مسلمان ایران و تحرک گروهک‌های ضدانقلاب در منطقه که از مردم سلب امنیت کرده بودند برای سرکوبی و مقابله با آنان سلاح به دوش گرفت و در تاریخ شانزدهم مهرماه سال ۱۳۵۹ به‌صف مستحکم پیشمرگان مسلمان کُرد پیوست؛ و مسلحانه به دفاع از شرافت انقلاب اسلامی پرداخت.

وی یک‌بار به اسارت گروهک دمکرات درآمد و با مقاومت مقتدرانه‌اش روسیاهی را نصیب آنان ساخت گروهک دمکرات با تهدید و فشار مبلغ ۱۵۰۰۰۰ ریال از پدرش گرفته و شهید معروفی را آزاد کردند ولی او همچنان به مبارزه بی‌امان خود علیه کفر و نفاق ادامه داد.

در ادامهٔ جهاد مقدسش علیه اشرار سرانجام در روستای دره کی توسط نیروهای بعث عراق براثر اصابت ترکش خمپاره به سینه و شکم شربت شهادت را نوشید؛ و در کمال خلوص پس از ماه‌ها جهاد صادقانه به مقام رفیع شهادت دست یافت.

نظرات کاربران

🇮🇷💪🏻🇮🇷REZA
۱۳۹۸/۰۹/۲۴

درود بر این بزرگ مردان، من دوستان کرد زیادی دارم از استاد راهنمام که سورانی بود و صمیمی ترین دوستانم که شکاک بودن و یکیشون باعث شدن دوستی با آدمهای اطرافم دیگه بهم نچسبه از بس خوب بود از کرد

- بیشتر
مهرداد
۱۳۹۸/۰۹/۲۳

واقعا خیلی مظلوم بودن.یادشون به خیر وراهشون پاینده باشه. با خوندن هر کدوم غمگین شدم وگریه کردم

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۲۱۷ صفحه

حجم

۱٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۲۱۷ صفحه

قیمت:
رایگان