دانلود و خرید کتاب امنیت اقتصادی از دیدگاه اسلام و راهبردهای آن ناصر جهانیان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب امنیت اقتصادی از دیدگاه اسلام و راهبردهای آن اثر ناصر جهانیان

کتاب امنیت اقتصادی از دیدگاه اسلام و راهبردهای آن

معرفی کتاب امنیت اقتصادی از دیدگاه اسلام و راهبردهای آن

کتاب امنیت اقتصادی از دیدگاه اسلام و راهبردهای آن نوشته ناصر جهانیان به اهمیت تامین امنیت اقتصادی در دنیای امروز و در ادامه به بررسی جایگاه امنیت اقتصادی در اسلام و راهبردهای اجرای آن می‌پردازد. کتاب امنیت اقتصادی از دیدگاه اسلام و راهبردهای آن توسط نشر نور علم منتشر شده است.


درباره کتاب امنیت اقتصادی از دیدگاه اسلام و راهبردهای آن 

ناصر جهانیان در کتاب امنیت اقتصادی از دیدگاه اسلام و راهبردهای آن، به بررسی و ابعاد گوناگون اقتصاد از منظر علم و دین و ارائه راهبردهای اسلامی در زمینه امنیت اقتصاد می‌پردازد. امنیت اقتصادی مهم‌ترین شاخص توسعه‌یافتگی است. بحران‌های سیاسی، جنگ‌های داخلی و بی‌توجهی صاحبان قدرت به منافع جامعه، عواملی است که هر لحظه شکنندگی امنیت را برای سرمایه‌ها و نیروی انسانی کارآمد افزون‌تر می‌سازد. امنیت کالایی عمومی است که دولت متکفل اصلی عرضه آن است. اختلال در عرضه امنیت یا ناامنی موجب عدم تعادل در تمامی بازارها می‌شود. امنیت ملی ابعاد سیاسی، فرهنگی، اجتماعی، نظامی، و اقتصادی دارد. ابعاد سیاسی و نظامی امنیت تا حول و حوش جنگ جهانی دوم از اهمیت بسیاری برخوردار بودند، اما پس از آن به ویژه در عصر جهانی‌شدن امنیت اقتصادی به‌اندازه‌ای اهمیت یافته است که برخی به غلط استدلال می‌کنند که در حال حاضر امنیت اقتصادی تنها بعد حیاتی امنیت است.

با توجه به بحران مالی جهانی از یک‌سو، و مشکلات سیاسی داخلی ناشی از انتخابات که امکان فرار سرمایه مالی و انسانی را بیش از پیش کرده است از سوی دیگر، و با توجه به تحریم‌های شدید اقتصادی استکبار جهانی علیه ایران اسلامی از دیگر سو، لزوم توجه به ابعاد گوناگون امنیت اقتصادی و شاخص‌ها و راه‌کارهای تأمین آن بیش از پیش شده است. از منظر آیات قرآن کریم و روایات معصومین نیز این سرزمین امن است که خیرات و برکات بر آن نازل می‌شود و یکی از اهداف مهم اقتصادی در زندگی بشر امنیت اقتصادی می‌باشد.

خواندن کتاب امنیت اقتصادی از دیدگاه اسلام و راهبردهای آن را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم؟

اگر در حال تحصیل در زمینه اقتصاد و یا دانش‌آموخته این رشته هستید، اگر علاقه‌مند به مطالعه در زمینهه نظریات اقتصادی در زمینه اسلام هستید خواندن کتاب امنیت اقتصادی از دیدگاه اسلام و راهبردهای آن تالیف ناصر جهانیان را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

جملاتی از کتاب امنیت اقتصادی از دیدگاه اسلام و راهبردهای آن

در تعریف امنیت ملی اختلاف نظر ایت. سه دیدگاه مختلف درباره‌ این واژه ترکیبی وجود دارد که ناشی از این نکته می‌شود که منظور امنیت چه کسی می‌باشد؟ دیدگاه اول که دیدگاه سنتی نامیده می‌شود کشور و امنیتش را مورد نظر قرار می‌دهد. این دیدگاه بر مطالعه‌ی تهدید، استفاده و کنترل نیروی نظامی تاکید ورزیده و بر بررسی علل، عواقب راه‌های درمان جنگ و مطالعه‌ی اینکه چگونه حکومت‌های ملی از نیروهای نظامی به‌طور موثری برای رویارویی با تهدیدات نظامی خارجی استفاده نمایند، متمرکز است. «برای خواندن جملات بیشتری از کتاب امنیت اقتصادی از دیدگاه اسلام و راهبردهای آن، بخش نمونه کتاب را رایگان دانلود کنید.»

فهرست کتاب امنیت اقتصادی از دیدگاه اسلام و راهبردهای آن

• مقدمه

• امنیت اقتصادی در اقتصاد متعارف

• تجزیه و تحلیل شاخص‌های امنیت اقتصادی

• تجزیه و تحلیل راهبردهای امنیت اقتصادی

• امنیت اقتصادی در مکتب اقتصادی اسلام

• جایگاه امنیت اقتصادی و ارتباط آن با سایر اهداف

• مبانی (اعتقادی و اخلاقی) امنیت اقتصادی

• راهبردهای امنیت اقتصادی از دیدگاه اسلام

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۲۹۴ صفحه

حجم

۲٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۲۹۴ صفحه

قیمت:
۵۷,۰۰۰
تومان