دانلود و خرید کتاب ژئوپلیتیک شمال شرق علی جهانشاهی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب ژئوپلیتیک شمال شرق اثر علی جهانشاهی

کتاب ژئوپلیتیک شمال شرق

معرفی کتاب ژئوپلیتیک شمال شرق

منطقه شمال شرق ایران منطقه‌ای فرصت آفرین و تهدیدزا در کشور محسوب می‌شود؛ با این وجود تاکنون آنطور که باید موقعیت ژئوپلتیکی آن مورد توجه قرار نگرفته است. علی جهانشاهی در کتاب ژئوپلتیک شمال شرق، شرایط ویژه این منطقه را مورد مطالعه و پژوهش قرار داده است.


درباره کتاب ژئوپلتیک شمال شرق

مناطق ژئوپلیتیک از اهمیت ویژه‌ای برخوردارند چراکه تاثیر ویژه‌ای بر قدرت کشورها دارند و تامین امنیت ملی در این مناطق نیز، از شرایط ویژه‌تری برخوردار است. کشور ایران در منطقه ژئوپلتیکی قرار گرفته؛ حضور در منطقه خاورمیانه، دسترسی به آب‌های آزاد از مرزهای جنوبی، همجواری با دریایی خزر، همسایگی با کشورهایی چون افغانستان و عراق و .... بر اهمیت کشور ما افزوده است. علی جهانشاهی در کتاب ژئوپلتیک شمال شرق، یکی از منطق با اهمیت و حساس کشور را مورد توجه قرار داده است. او اعتقاد دارد با وجود اهمیت و اثرگذاری محدوده شمال شرق کشور، تاکنون مطالعات ژئوپلتیک کافی در این منطقه انجام نگرفته است. همین موضوع می‌تواند موجب از دست رفتن فرصت‌ها در این منطقه و ایجاد تهدیداتی علیه امنیت ملی شود. بر همین اساس در کتاب پیش‌رو عوامل فرصت آفرین و تهدیدزای این منطقه با جزئیات مورد مطالعه و پژوهش قرار گرفته‌اند.

خواندن کتاب ژئوپلتیک شمال شرق را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم؟

مطالعه کتاب ژئوپلتیک شمال شرق را به کسانی که وظیفه تامین امنیت ملی کشور را بر عهده دارند یا این موضوع دغدغه آن‌هاست، پیشنهاد می‌کنیم.

جملاتی از کتاب ژئوپلتیک شمال شرق

منطقه ژئوپلتیک عبارت است از بخشی از سطح سیاره زمین و یـا مجموعـه‌ای از کشـورها و واحـدهای سیاسی - فضایی همجوار، اعم از فضای خشکی یا آبی یـا تلفیقـی کـه بـر اسـاس ترکیـب عوامل سیاسی و جغرافیایی خاص دارای تجانس و هویت مشخص و یـا کـارکرد مشـترک بوده و از سایر مناطق و نواحی مجاور متمایز گردد؛ مانند منطقه خلیج فارس، منطقه دریای خزر، جنوب شرق آسیا، منطقه عربی و غیره. منطقه ژئوپلیتیک بر پایه یک منطقه یا فضـای جغرافیایی متجانس از حیث ساختاری و یا کارکردی شکل می‌گیـرد. هویـت‌یـابی منطقـه ژئوپلیتیک مستلزم باردار شدن سیاسی منطقه جغرافیایی متجـانس و عناصـر مربـوط بـه آن است. منطقه عبارت است از ناحیه است. منطقه عبارت است از ناحیه‌ای کم و بیش محدود که از وحدت نسبی یا ساختاری برخوردار بوده و از سایر نواحی متمایز باشد. چنین ناحیه‌ای بسته نبوده و توسط عوامل و بازیگران مختلف دائما تولید و بازتولید می‌شود.

برای مطالعه‌ی جمله‌های بیشتری از کتاب ژئوپلتیک شمال شرق، بخش نمونه کتاب را رایگان دانلود کنید.

فهرست مطالب کتاب ژئوپلتیک شمال شرق

• فصل اول: تعاریف مفاهیم و اصطلاحات

• فصل دوم: مبانی نظری

• فصل سوم: محیط شناسی

• فصل چهارم: سخن پایانی

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۰

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۲۷۷ صفحه

حجم

۰

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۲۷۷ صفحه