دانلود و خرید کتاب داستان نانو تروا سید مجتبی قافله‌باشی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب داستان نانو تروا

سید مجتبی قافله‌باشی و سعید حسین رفیعی روایتی بدیع از توسعه و تجاری‌سازی یک فناوری دارویی را در کتابی با عنوان داستان نانوتراوا روایت کرده‌اند.


خلاصه کتاب داستان نانوتراوا

توسعه دانش و فناوری درحوزه‌های مختلف از دیرباز مورد توجه بوده است؛ به‌ویژه که بسیاری از فناوری‌های نو تاثیر بسزایی در بهبود کیفیت زندگی آدمیان دارند. فناوری‌های مرتبط با بهداشت و درمان، اهمیت ویژه‌تری دارند چراکه با سلامت و جان انسان‌ها طرف هستند. سید مجتبی قافله‌باشی و سعید حسین رفیعی در داستان نانوتراوا، فراز و نشیب‌ها برای دستیابی به فناوری دارویی خاصی را روایت می‌کنند. داستان از روزهای جوانی محمودرضا جعفری آغاز می‌شود. جوانی بجنوردی که برخلاف انتظارش در رشته داروسازی دانشگاه علوم پزشکی مشهد قبول شد و مسیری خارق‌العاده برایش رقم خورد. در خلال داستان محمودرضا، تجربه تجاری‌سازی یک فناوری دارویی بسیار مهم نیز روایت می‌شود.

خواندن کتاب داستان نانوتراوا را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم؟

خواندن کتاب داستان نانوتراوا را به همه علاقمندان دانش‌پژوهی و فناوری‌های جدید و دانشجویان رشته داروسازی پیشنهاد می‌کنیم.

جملاتی از کتاب داستان نانوتراوا

محمودرضا در دانشکده داروسازی ثبت‌نام کرد. شش ماه پس از اعلام نتایج کنکور تجربی، نتایج کنکور رشته ریاضی نیز اعلام شد؛ او در رشته مهندسی برق دانشگاه فردوسی مشهد نیز پذیرفته شده بود. با این حال، یک ترمی از تحصیل جعفری در رشته داروسازی گذشته بود و با وجود فراهم بودن شرایط تغییر رشته، او ترجیح داد تا لباس تحصیل را عوض نکند؛ چه اینکه در این مدت کوتاه، کمی هم به داروسازی علاقمند شده بود. داروسازی رشته‌ای بیگانه از فرمول و ریاضیات نبود و لازم بود گاهی محاسبات پیچیده‌ای برای برآورد نیم‌عمر یک دارو انجام شود. از طرفی ذهن تحلیل‌گر ریاضی خوانده قدرت خوبی در رمزگشایی از طراحی و مهندسی ذرات در حوزه‌های چون نانوداروها داشت. از این رو، توانمندی محمودرضا در ریاضی می‌توانست بشارت‌دهنده موفقیتش در آینده باشد. با این حال، گذشت چند ترم و نزدیک شدن به موقعیت‌های بازا کار، نظر او را نسبت به انتخاب چند سال پیشش مکدر ساخت.

برای مطالعه‌ی جمله‌های بیشتری از کتاب داستان نانوتراوا، بخش نمونه کتاب را رایگان دانلود کنید.

فهرست کتاب داستان نانوتراوا

• فصل اول: بسیار سفر باید؛ شکل‌گیری ایده

• فصل دوم: باشگاه تولیدکنندگان؛ از تاسیس شرکت تا همکاری با صنعت

• فصل سوم: فصل امتحان؛ پیش‌نیازهای تولید و کسب مجوزها

• فصل چهارم: که عشق آسان نمود اول؛ ناپایداری‌های کسب‌وکار

• فصل پنجم: موسم برداشت؛ سازماندهی مجدد و تثبیت بازار

• فصل ششم: غیر مترقبه: از بحران بازار تا گشایش

• فصل هفتم: سایه درخت؛ برای آینده

• اختتام: فراتر از یک تجربه

نظرات کاربران

کاربر ۲۲۴۲۳۶۶
۱۴۰۰/۰۲/۳۱

چه کار خوبی کردین ایپاب گذاشتین. خیلی وقت بود چشم انتظار بودیم

maryhzd
۱۴۰۰/۰۲/۲۹

واقعا روند کار تولید دارویشان نفس گیر بود... خدا قوت به دکتر جعفری، و همکاران و تشکر از این کتاب جالب... که سختی های مسیر رو خیلی خوب نشون میده

H.B
۱۴۰۱/۱۰/۰۷

مسیر راه شرکت های دانش بنیان دارویی و سختی و چالش هاشو بنیان کردن! واقعا درود به شرف چنین افرادی که بن بست نمی شناس . افتخار میکنم بهشون. با اینکه اخبار منفی بسیار زیاده اما با خوندن مسیر راه این

- بیشتر
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۲۲)
درسی که امروز از این مسیر طی شده گرفته‌ام این است که نباید از رسیدن به اهداف بزرگ ترسید، بلکه باید چالش به چالش، مسائل را حل کرد و قدم به قدم به هدف نزدیک شد.
علی دائمی
ماندگاری ظروف پلاستیکی در طبیعت ۷۰۰ سال است اما ظروف نشاسته‌ای بعد از ۶ ماه تجزیه می‌شوند و حتی به حاصل‌خیزتر شدن خاک نیز کمک می‌کنند.
هدی✌
نظام دکترای تخصصی در انگلیس بیشتر به صورت پروژه‌ای است اما در آمریکا و کانادا به صورت واحدهای درسی تعریف شده است.
هدی✌
دارورسانی هوشمند رویکرد جدیدی بود که دارو را در کل بدن پراکنده نمی‌کرد، بلکه آن را در یک کیسه فوق‌العاده کوچک در ابعاد میکرو و گاهی نانومتر قرار می‌داد تا پس از رسیدن به عضو مورد نظر آزاد شود. این کیسه کوچک می‌توانست یک لیپوزوم باشد. به‌صورت دقیق‌تر، لیپوزوم،‌ حباب مایعی شکلی از لیپیدها بود
هدی✌
روح من انجام کارهای ارزشمندتری را طلب می‌کرد.
هدی✌
برایم سخت بود که پس از شش سال درس خواندن و اخذ مدرک داروسازی عمومی، کار روتینی را در یک داروخانه یا بیمارستان انجام دهم.
هدی✌
پررنگی در تصمیم من داشت. او که خود شغل آزاد و پردرآمدی در آمریکا داشت، مرتب من را به بازگشت تشویق می‌کرد و می‌گفت «افرادی مثل تو در آمریکا و کانادا زیاد هستند، اما در ایران افراد کمی با توانایی‌های تو وجود دارند و تو می‌توانی آنجا بیشتر خدمت کنی.»
maryhzd
اما روح من انجام کارهای ارزشمندتری را طلب می‌کرد. من دوست داشتم زحماتم به نتایج بکر، کاربردی و ملموسی منتج شود؛
صآد
شاید کاشت بذر ایده، کاری یک نفره باشد اما داشت و برداشت محصولات مزرعه، کار یک تیم خوب است. این رازی است که کارآفرینان به ویژه در حوزه محصولات دانشی به‌خوبی از آن آگاهند؛
H.B
پس از گذشت چند سال، وجود انبوهی از مشکلات و اقدامات ناتمام او را به این نتیجه رسانده بود که مدیریت شرکت، به وقت و توانمندی‌های دیگری فراتر از داشته‌های او نیاز دارد؛
هدی✌

حجم

۳۸۲٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۵۹ صفحه

حجم

۳۸۲٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۵۹ صفحه

قیمت:
۶,۵۰۰
تومان