دانلود و خرید کتاب شرحی مختصر بر صرف و نحو منظوم سید حسین کهنموئی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب شرحی مختصر بر صرف و نحو منظوم اثر سید حسین کهنموئی

کتاب شرحی مختصر بر صرف و نحو منظوم

انتشارات:انتشارات نظری
دسته‌بندی:
امتیاز:
۵.۰از ۵ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب شرحی مختصر بر صرف و نحو منظوم

مرحوم سید حسین کهنموئی کتاب شرح مختصر بر صرف و نحو منظوم با هدف درک بهتر فارسی‌زبانان از کتب عربی همچون قرآن کریم و نهج‌البلاغه تالیف کرد. این کتاب توسط مینا جیگاره عضو هیات علمی دانشگاه الزهرا (س) مجدد جمع‌آوری وتنظیم شد و انتشارات نظری آن را به چاپ رساند.


درباره کتاب شرح مختصر بر صرف و نحو منظوم

شرح مختصر بر صرف و نحو منظوم، شرح مختصری بر منظومه صرف و نحو عربی اثر مرحوم سید حسین کهنموئی است که با هدف آشنا ساختن نسل جوان و دانش‌پژوهان با تفسیر قرآن، نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه تالیف شده است. این کتاب در دو بخش جداگانه و در ۹ فصل تدوین شده است. در فصل اول تا چهارم به مباحث و قواهد صرف و فصل پنجم تا نهم به مباحث و قواعد نحو می‌پردازد.

درباره سید حسین کهنموئی

سید حسین کهمنوئی تبریزی در سال ۱۲۸۰ در تبریز متولد شد و تحصیلات خود را در مدارس سنتی تبریز صورت داد. وی به تحصیل در زمینه ادبیات، تفسیر و ریاضیات پرداخت و تبدیل به استاد در این حوزه‌ها شد. همچنین به زبان‌های انگلیسی و فرانسه نیز مسلط بود. باوجودی که سید حسین کهنموئی روحانی دین نبود، اما در طول عمر خود برای ترویج و تبلیغ دینی تلاش بسیاری صورت داد. سید حسین کهمنوئی در طول عمر خود منظومه‌های شعری را تالیف و تدوین کرد. همچنین از وی تفسیری بر قرآن مجید نیز برجای مانده است. همچنین وی نوشتن تفسیر انگلیسی قرآن را نیز آغاز نمود که عمرش به اتمام آن اکتفا نکرد.

این نویسنده گرانقدر، درکنار فعالیت علمی در عرصه مبارزات سیاسی و اجتماعی نیز فعال بود و از جمله کسانی بود که در نهضت ملی کردن صنعت نفت ایفا نقش نمود. همچنین وی اولین فردی بود که در دانشگاه تبریز اقامه نماز جمعه کرد و با تشگیل جلسات تفسیر قرآن، نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه به تربیت جوانان و نسل نو همت گمارد.

فهرست کتاب شرح مختصر بر صرف و نحو منظوم

• فصل اول: مبحث فعل

• فصل دوم: معتلات

• فصل سوم: مبحث اسم

• فصل چهارم: حرف

• فصل پنجم: معرب و مبنی

• فصل ششم: موارد رفع اسم

• فصل هفتم: موارد نصب اسم

• فصل هشتم: موارد جر اسم

• فصل نهم: توابع

نظرات کاربران

Yasamin Fa
۱۳۹۹/۰۸/۱۷

کتاب بسیار خوبیست و برای دانشجویان عربی مناسب است

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۴٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۴۷۲ صفحه

حجم

۴٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۴۷۲ صفحه

قیمت:
۴۲,۰۰۰
تومان