دانلود و خرید کتاب بانک‌ها، مصرف‌کنندگان و مقررات پیتر کارترایت ترجمه سعید رحمانی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب بانک‌ها، مصرف‌کنندگان و مقررات اثر پیتر کارترایت

کتاب بانک‌ها، مصرف‌کنندگان و مقررات

دسته‌بندی:
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب بانک‌ها، مصرف‌کنندگان و مقررات

بانک‌ها، مصرف‌کنندگان و مقررات نوشته پیتر کارترایت، کتابی در زمینه اقتصاد است که رابطه بانک‌ها و مشتریان را در پرتو مقررات و اعتماد متقابل بررسی می‌کند.

بیشتر مردم با بانک‌ها ارتباط دارند و دسترسی به خدمات بانکی برای مشارکت در اجتماع روز به روز به امری ضروری‌تر تبدیل می‌شود. با توجه به این که بانک‌ها نقدینگی کافی برای ایفای تعهدات خود در سررسید در اختیار ندارند، این امکان وجود دارد که به سرعت با مشکل نقدینگی مواجه و ورشکست شوند. در صورتی که اعتماد عمومی به بازار بانکی بالا باشد، ورشکستگی یک بانک برای سایر بانک‌ها و اشخاص مشکلات زیادی ایجاد نمی‌کند اما زمانی که اعتماد به بانک‌ها کاهش می‌یابد احتمال شکست و درماندگی بانک‌ها افزایش می‌یابد. پس برای داشتن سیستم بانکی سالم و رابطه سالم میان مشتری و بانک، باید درصد اعتماد مردم به بانک‌ها افزایش یابد.

درباره کتاب بانک‌ها، مصرف‌کنندگان و مقررات

پیتر کارترایت در این کتاب موضوع حمایت مصرف‌کننده را در نظام بانکی کشور انگلستان مورد بررسی قرار داده است. همین‌طور در این کتاب سعی کرده تا ابعاد مختلف این تعاملات از یک سو و تاثیری که از سوی دیگر مقام نظارتی و قانون‌گذار می‌توانند به واسطه وضع مقررات و تنظیم فعالیت بانک‌ها بر برقراری تعادل در تعاملات مزبور بگذارند را، در نظام مالی این کشور مورد بررسی قرار دهد. البته از مسئولیت‌های مصرف‌کننده با توجه به وظایفی که در بازار مالی بر عهده دارد و بحث خطر اخلاقی نیز غافل نشده و آنها را نیز مورد بررسی قرار داده است. به هرحال، انگلستان از جمله کشورهای متقدم در این زمینه محسوب می‌شود که قوانین و نهادهای مختلفی را برای تنظیم فعالیت‌های بانکی در جهت حمایت از منافع مصرف‌کننده تدوین و تاسیس نموده است و لذا تجارب ارزشمندی در این خصوص دارد که می‌توان از آنها بهره برد.

خواندن کتاب بانک‌ها، مصرف‌کنندگان و مقررات را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم.

متخصصان حوزه اقتصاد و بانک‌داری و قانون‌گذاران حوزه اقتصاد مخاطبان اصلی این کتاب‌اند.

جملاتی از کتاب بانک‌ها، مصرف‌کنندگان و مقررات

بر اساس مبانی اقتصادی، زمانی که بازار خدمات بانکی به نحو کاملی فعالیت می‌نماید، نیازی به مداخله از سوی دولت وجود ندارد.بازار کامل، روش موثری برای به حداکثر رساندن رفاه بازیگران اقتصادی است چرا که نقشی اساسی در تخصیص بهینه منابع دارد. این «رهیافت بازار آزاد» مبتنی بر یک سری مفروضات اساسی در خصوص شیوه عملکرد بازار است. نخستین فرض اینکه افراد، به نحو عقلانی در پی به حداکثر رساندن منافع خویش هستند. به‌عبارتی افراد (از جمله مصرف‌کنندگان) بهترین داوران در خصوص منافع خود می‌باشند و از آنها انتظار می‌رود که عاقلانه عمل نمایند، یعنی از آنها انتظار می‌رود به نحوی رفتار نمایند که باور دارند آن رفتار به بهترین شکل منافع آنان را تامین می‌نماید. دومین فرض این رهیافت عبارت از این است که تصمیماتی که در بازار گرفته می‌شود، مانند تصمیم به تملک کالاها توسط مصرف‌کنندگان، بر عرضه‌کنندگان تاثیر می‌گذارد.

فهرست کتاب بانک‌ها، مصرف‌کنندگان و مقررات

مقدمه مترجم

فصل ۱: بانک‌ها، مصرف‌کنندگان و مقررات

فصل ۲: مقررات بانکی،‌ مبانی و اهداف

فصل ۳: افشا، اطلاعات و آموزش

فصل ۴: مجوزدهی و نظارت مستمر

فصل ۵: وضع مقررات برای خود و مجموعه مقررات بانکداری

فصل ۶: شکایت و جبران خسارت

فصل ۷: جبران خسارت مالی و حمایت سپرده

فصل ۸: دسترسی به خدمات بانکی

فصل ۹: نتیجه‌گیری

یادداشت‌ها

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۴۷۹٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۴۰۰ صفحه

حجم

۴۷۹٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۴۰۰ صفحه

قیمت:
۳۰,۰۰۰
تومان