دانلود و خرید کتاب درخت زنده رضامراد صحرایی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب درخت زنده اثر رضامراد صحرایی

کتاب درخت زنده

معرفی کتاب درخت زنده


کتاب درخت زنده، درس‌نامۀ آموزش ادبیات دوره انقلاب اسلامی است و متون و آثار گنجانده شده در آن مربوط به بازه زمانی ۱۹۷۹ تا ۲۰۱۷میلادی اســت یعنی از انقلاب اسلامی تاکنون. این کتاب در ۱۲ درس تنظیم شده که چهار درس مربوط به شعر و هشت درس دیگر مربوط به نثر این دوره است.

خلاصه کتاب درخت زنده

دروس کتاب درخت زنده بر مبنای نگاه شکل گرایانه تنظیم شده اند لذا چهار درس اول به ترتیب قالب های نیمایی، سپید، غزل و رباعی را در دورۀ زمانی مورد نظر معرفی می نماینــد. هشــت درس بعــدی نیــز بــه ترتیــب نثرهایــی از قالب‌های رمــان، داســتان کوتاه، نمایش نامه، فیلم نامه، مقاله، ترجمه، روزنامه و وبلاگ معرفی کرده است. همۀ درس ها قالب یکســان دارند و تلاش شده اســت ضمن معرفی کوتاه خالق اثر ادبی در ابتدای هر درس، چرخۀ کامل آموزش شــامل آماده ســازی، معرفی اثر، و فعالیت‌های تکمیلی در آن‌ها اجرا شود. طراحی جذّاب کتاب و ساختار واحد درس ها از نقاط قوت این کتاب است.

کتاب درخت زنده به چه کسانی پیشنهاد می کنیم

کتاب درخت زنده برای نوآموزان زبان و ادبیات فارسی در سطوح میانی پیشنهاد می‌شود

جملاتی از کتاب درخت زنده

آیــا تــا به حال، از خودتان پرســیده‌اید کــه چرا فلان کار(یــک کار خاص) را انجــام نداده‌اید؟ آیا افسوس می خورید که چرا آن را انجام ندادید؟ پرســش، بــرای دانســتن چیزی بــه کار می رود که پرسش‌گر از آن اطــلاع ندارد. امــا گاهی جملۀ پرسشــی در متــون ادبــی معنایی غیر از معنای اصلی (پرســش کــردن از چیزی برای دانســتن) دارد. یکی از اهداف پرسش در متون ادبی و زبان روزمره، حسرت و افسوس است. به بیت زیر توجه کنید. در این بیت شــاعر با طرح پرســش، روزهای گذشــته، خوبی و نیروی از گذشتۀ خود را به یاد می‌آورد و حسرت می خورد.

ُکجاست آن همه خوبی؟ کجاست آن همه حسن؟

کجاســت آن همه نیرو؟ کجاســت آن همه حال؟

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۲٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۱۸۰ صفحه

حجم

۱۲٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۱۸۰ صفحه

قیمت:
۲۵,۰۰۰
تومان