دانلود رایگان کتاب کوروش شاهنشاه آنشان افسانه کرمی‌تخت‌چوبی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب کوروش شاهنشاه آنشان اثر افسانه کرمی‌تخت‌چوبی

کتاب کوروش شاهنشاه آنشان

معرفی کتاب کوروش شاهنشاه آنشان

کوروش فرزند ایران است از بطن ماندانه (ماندانا) دختر پادشاه هگمتانه شاه استیاگ و کمبوجیه پارسی می‌باشد که تا مدتها بعد از تولد، اطلاعی از شاهزاده بودن خود نداشت و تصور می‌کرد چوپان زاده می‌باشد و مادرش اسفاکو است ولی بعدها در می‌یابد که میترداد و اسفاکو خانواده حقیقی او نمی‌باشند و او خانواده‌ای دارد درآنشان. بسیاری از مورخان به دلیل این‌که کوروش در کنار اسفاکو بزرگ شد و اسفاکو به معنی سگ ماده می‌باشد بر این باور بوده‌اند که کوروش را یک سگ شیر داده و بزرگ کرده است.

نظرات کاربران

Iran
۱۳۹۶/۰۶/۱۳

اسطوره‌های ما افسانه هستن ولی... ✍رستم دیو سپید را شکست داد: افسانه است داوود، جالوت را شکست داد: حقیقت است ✍کاوه ضحاک را از میان برد: افسانه است موسی فرعون را از میان برد: حقیقت است ✍آرش با یک تیر کمان مرز ایران و توران

- بیشتر
رامین
۱۳۹۸/۰۴/۱۲

افتخار هر ایرانی کوروش کبیر

pedram bastani
۱۳۹۶/۱۱/۳۰

اقایون.خانوما...خواهش میکنم در مورد عقایدتون صحبت نکنید...در مورد کتاب نظر بذارید تا منی که نخوندمش بدونم و اطلاعاتی بدست بیارم...که ایا ارزش خوندن داره یا نه...کسی که کوروش براش مهم و ازش خوشش نمیاد چرا باید کتابش و بخونه یا

- بیشتر
elnaaz
۱۳۹۷/۰۴/۱۳

میشه گفت یکی از بد ترین کتاب های بود که توی طول عمرم خوندم. خواننده رو فریب می ده! برخی از اطلاعت کتاب درست بود اما بیشتر دروغ بود برای نمونه همسر کورش کساندان دختر از پارسی ها بود نه

- بیشتر
نه شرقی نه غربی انسانی
۱۳۹۶/۰۸/۰۶

نه گنبدی دارد نه مناره، نه ناقوس نه ضریح،که به آن دخیل ببندی و یا پول درونش بریزی؛ او کوروش است نامش اعتبار انسانیت در جهان.

sfandegan
۱۳۹۶/۰۶/۰۶

نام کوروش کبیر تا ابد زنده است

00:00
۱۳۹۶/۱۲/۱۷

کتاب خوبیه اما واقعا کتاب های بهتر از اینم هست. تاریخ یک کشور مثل شناسنامه اون کشور میمونه.لطفا اگر خودتونو ایرانی میدونید درباره تاریخ کشورتون تحقیق و مطالعه کنید حتی اگر از کوروش و امثال کوروش بدتون میاد. تاریخ اگر

- بیشتر
ASAL
۱۳۹۵/۰۸/۱۱

درودم بر تو ای کوروش تو ای دادار هر چه داد تو ای کوبنده ی بیداد تو ای فریاد آبادی تو ای آغاز آزادی تو ای خورشید بی پایان الا شاهنشه ایران . . . درود بر کوروش بزرگ کتاب خیلی خوبی بود .

مهدی
۱۳۹۶/۱۲/۰۴

کوروش یگانه رهبر ایرانیان و شخصی که علارقم تبلیغات سی و نه ساله بازماندگان تازی ها و تجاوزات اعراب روز به روز بیشتر در دل ایرانیان جای خود را محکم می‌کند.

cyrusrahmati
۱۳۹۹/۰۱/۱۷

یه مشکل بزرگ امروزه در جامعه ما هست . ما نسبت تاریخ خودمون که خیلی قدمت داره بی تفاوت شدیم ولی نباید اینگونه باشه .به قول کوروش باید از این راحت طلبی بیرون بیایم و سطح مطالعات رو بالا ببریم

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۱۳۰)
کوروش بزرگ: "فرمان دادم تا بدنم را بدون تابوت و مومیایی به خاک بسپارند تا اجزاء بدنم ذرات خاک‌ایران ‌را تشکیل دهد".
ᶜʳᶻ
کوروش بزرگ گوید: "دو گناه بزرگ است. یکی‌این‌که کشاورزی که از خاک غذا بیرون می‌کشد خود گرسنه بماند. دیگر آنکه توانگران خود کار نکنند و دارایی ناتوانان‌را تصرف کنند. من با آن دو گناه مبارزه می‌کنم. "
zari
یک ستمگر برای‌این‌که مردم را اسیر خود کند از دو چیز آن‌ها استفاده می‌نماید. از ترس‌شان و همچنین از راحت طلبی آنها.
Metisev
کوروش بزرگ: "فرمان دادم تا بدنم را بدون تابوت و مومیایی به خاک بسپارند تا اجزاء بدنم ذرات خاک‌ایران ‌را تشکیل دهد".
Mohsen7080
کوروش بزرگ: "من تا روزی که زنده هستم مانع از خرید و فروش برده خواهم شد و هیچ‌کس حق ندارد زن یا مردی را به عنوان برده بخرد و یا بفروشد و رسم برده داری باید بکلی از میان برداشته شود و از مزدا خواهانم مرا نسبت به اجرای تعهداتم یاری نماید. "
مازیار
.‌ای پارسیان ‌راحت طلبی را کنار بگذارید و بدانید کسانی که نابود گشتند، فدای راحت طلبی خودشان گردیدند. یک ستمگر برای‌این‌که مردم را اسیر خود کند از دو چیز آن‌ها استفاده می‌نماید. از ترس‌شان و همچنین از راحت طلبی آنها.
marzieh
اگر می‌خواهید دشمنان خود را تنبیه کنید به دوستان خود نیکی کنید.
هرگز
کوروش بزرگ هیچ‌گاه بخاطر ثروت و تمایلات نفسانی خویش کشوری را به خاک و خون نکشید بلکه حاکمان و سران کشور‌های دیگر خواهان جنگ با کوروش بزرگ بوده‌اند کوروش هیچ‌گاه به زنان و دختران کشورهای تسخیر شده تجاوز ننمود و همچنین به سربازان خود‌این اجازه را نداد که آنان‌را مورد تجاوز قرار دهند خانه و کاشانه کسی را ویران نساخت و اجازه می‌داد هر کسی همان‌گونه و به شکل گذشته به زندگی خویش ادامه دهد و با پادشاهان مغلوب به درستی که شایسته آنان است رفتار می‌نمود و عمل ناشایستی نسبت به آنان روا نمی‌داشت و همواره با سربازان خود همانند دوست رفتار می‌کرد کوروش مردیست تاریخی که هیچ‌گاه از ذهن‌ها و یادها محو نخواهد شد و به دلیل پاکدلی و انسانیت و بزرگواری‌اش نام خود را جاودان ساخته است.
سپیده دم اندیشه
آسایش و راحتی‌امروز حاصل رنج و زحمت دیروز است. "
Taha
کوروش بزرگ گوید: "دو گناه بزرگ است. یکی‌این‌که کشاورزی که از خاک غذا بیرون می‌کشد خود گرسنه بماند. دیگر آنکه توانگران خود کار نکنند و دارایی ناتوانان ‌را تصرف کنند. من با آن دو گناه مبارزه می‌کنم. "
fat_ma

حجم

۳٫۹ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۲

تعداد صفحه‌ها

۲۰۰ صفحه

حجم

۳٫۹ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۲

تعداد صفحه‌ها

۲۰۰ صفحه

قیمت:
رایگان