دانلود و خرید کتاب کاک طاهر جلیل امجدی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب کاک طاهر اثر جلیل امجدی

کتاب کاک طاهر

نویسنده:جلیل امجدی
انتشارات:فاتحان
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب کاک طاهر

جلیل امجدی در کاک طاهر، خاطراتی از زندگی شهید محمدطاهر عبدالله‌زاده از شهدای گرانقدر اصناف و بازار کرمانشاه را روایت کرده است.

کتاب کاک طاهر برای چه کسانی مناسب است

این اثر برای علاقه‌مندان به سرگذشت و زندگی‌نامه شهدای هشت سال دفاع مقدس نوشته شده است.

جملاتی از کتاب کاک طاهر

سرِ ظهر، همین‌که آفتاب از عمودِ آسمان کله کند سمت کوه‌های اورامانات، بازار از تک و تا می‌افتد و دیگر رونقی ندارد. اهالی عادت کرده‌اند صبح، کلهٔ سحر از خواب بیدار شوند و به گاو و گله‌شان برسند و بعد بزنند به کوچه و خیابان. کاری هم نباشد، گذرشان به بازار می‌افتد و چیزکی می‌خرند که دست‌خالی نباشند. به ظهر نرسیده، کارِ نکرده‌ای نمی‌ماند و می‌افتند توی راه خانه.

پاوه شهر کوچکی است و "کاک طاهر" مردمش را از خرد و کلان می‌شناسد. حتماً نه همه را به اسم‌ورسمشان، اما خیلی‌ها را بدون آن‌که کلام و کلمه‌ای با آن‌ها داشته باشد بارها سرِ همین گذر دیده است. خیلی‌ها هم مشتری‌های دائمی او بودند. انصاف و دست و دلبازی‌اش توی معامله، اسمی برایش به هم زده بود.

چهارسوی شهر را کوهستان گرفته بود و هر چه‌قدر عرض آن باریک بود، اما طول و درازِ خوبی داشت. از "دوریسان" تا "نوریاب" را می‌شد یک‌کله رفت، اما نه با پای پیاده. کاک طاهر صدبار و بلکه بیشتر این راه را با اسب و الاغ رفته. سیب و آلو از این سرِ شهر بار زده و از آن‌طرف سنگ و هیزم آورده برای محلهٔ خودش "میرآوا" یا چه فرقی می‌کند برای محله‌های دیگر.

از نوجوانی و جوانی، مسافرِ همین جاده بود. از کار خسته می‌شد، اما از آن نمی‌ترسید و دائم از این روستا به آن روستا سرک می‌کشید و میوه‌هایی می‌خرید و بارِ اسب و استری می‌کرد و به شهر می‌آورد برای فروش. تا همین الان که با "ماه‌جبین" ازدواج کرده و خاطرش را قدرِ همهٔ دنیا می‌خواست.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۷۹۵٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۱۵۲ صفحه

حجم

۷۹۵٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۱۵۲ صفحه

قیمت:
۳,۵۰۰
تومان