دانلود و خرید کتاب مردم‌شناسی فرهنگی شهرام باسیتی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب مردم‌شناسی فرهنگی

مردم‌شناسی فرهنگی اثر دکتر شهرام باسیتی از کتاب‌های تخصصی انتشارات پیام نور برای رشتهٔ جامعه‌شناسی است.
مردم‌شناسی فرهنگی در سال‌های اخیر بسیار موردتوجه علاقه‌مندان به خصوص در جوامع توسعه‌یافته قرارگرفته است. 

خلاصه کتاب مردم‌شناسی فرهنگی

کتاب مردم‌شناسی فرهنگی در ده فصل شامل موارد زیر تألیف شده است:
فصل اول موضوعاتی چون تعریف انسان‌شناسی، مردم‌شناسی، فولکلور و مردم‌نگاری آورده شده است. فصل دوم توضیح انسان‌شناسی زیستی، تطور انسان و انسان‌های نخستین را در دستور کارش قرار داده است. فصل سوم فرهنگ شناسی و مسائل پیرامون آن را شرح داده است. فصل چهارم بر روی مسئلهٔ روش‌ها و فنون مطالعه در انسان‌شناسی و مردم‌شناسی متمرکزشده است. فصل پنجم مردم‌شناسی فرهنگی اشاراتی به دیدگاه‌ها و نظریات نظریه‌پردازان مکاتب مختلف انسان‌شناسی کرده است. فصل ششم مسائل پیرامون ازدواج و خانواده را متذکر شده است. فصل هفتم خویشاوندی و نظام‌های آن را توصیف کرده است، فصل هشتم موضوع دین و اعتقادات دینی ابتدایی و مناسک را بیان کرده است. فصل نهم اقتصاد و فعالیت‌های اقتصادی را سرلوحه قرار داده است و درنهایت فصل دهم که انسان‌شناسی کاربردی را توضیح داده است.
مطالب کتاب به‌گونه‌ای گزینش و تدوین‌شده که خوانندگان گرامی بتوانند به‌راحتی موضوعات اصلی و اساسی مردم‌شناسی فرهنگی را درک کرده و بیاموزند.

کتاب مردم‌شناسی فرهنگی برای چه کسانی مناسب است

 مخاطبین اصلی این اثر دانشجویان گرایش‌های مختلف علوم اجتماعی هستند.

جملاتی از کتاب مردم‌شناسی فرهنگی

از نیمهٔ دوم قرن نوزدهم بود که «انسان‌شناسی» تحت تأثیر عواملی چون تکامل‌گرایی چارلز داروین و استعمار به‌عنوان دانشی جوان و یکی از گرایش‌های اصلی و کاربردی در «علوم اجتماعی» موجودیت یافت و از همان ابتدا به ناگزیر اقدام به همکاری با استعمار کرد، زیرا "در تقسیم حوزه‌های مطالعاتی میان مردم‌شناسی و جامعه‌شناسی، مردم‌شناسی به‌ناچار باید جوامع موسوم به ابتدایی را مطالعه می‌کرد و این مطالعه جزء با همکاری با سردمداران سیاسی استعمار امکان‌پذیر نبود"


نظرات کاربران

m.dehnavi
۱۴۰۱/۰۹/۲۴

جواب چندتا از خودآزمایی ها رو مثل سوال ۶ و ۹ فصل دو و 8 و 9 فصل سه و 8 و 9 فصل چهار چندتای دیگه رو اشتباه زدن که مجبور شدم توی متن دنبال صحیح بگردم، شاید تقصیر

- بیشتر
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۲)
سرخ‌پوستان «چروکی» آمریکا که بنا براصل خودبرتربینی، نژاد خود را برتر از دیگر نژادها می‌دانند، در رابطه با خلقت، افسانه‌ای این چنین دارند: "یکی بود یکی نبود، غیر از خدا هیچ‌کس نبود. خدا که دنیا را خالی می‌دید مقداری گل تهیه کرد و از آن سه مجسمه به شکل آدم درست کرد. بعد کوره‌ای ساخت و آتشی افروخت و آن مجسمه‌ها را در کوره گذاشت و لحظه‌ای صبر کرد، اما برای اینکه بداند مجسمه‌هایش به چه صورتی در آمده است عجله کرد و یکی از آن‌ها را بیرون آورد. به‌این مجسمه که هنوز نپخته بود و رنگی سفید داشت روح دمید و در نتیجه نژاد سفید به‌وجود آمد. برای بار دوم بیشتر صبر کرد و در نتیجه وقتی که مجسمهٔ دوم کاملاً پخته شده‌بود، آن را بیرون آورد. با خوشحالی به تماشای آنکه شاهکاری از زیبایی و تناسب بود پرداخت و به آن روح بخشید و سرخ‌پوستان از اعقاب او هستند، اما چنان محو تماشای این شاهکار شد که فراموش کرد مجسمهٔ دیگری نیز در کوره دارد و وقتی آن را بیرون آورد کاملاً سوخته بود و بدین ترتیب نژاد سیاه نیز بدان اضافه شد" (روح‌الامینی، ۱۳۷۹: ۱۵۷).
szahra93
مهم‌ترین ویژگی نظام‌تبار چند خطی در مقایسه با تک‌خطی کدام است؟ الف) انعطاف‌پذیری آن ب) پیچیدگی قواعد وراثت ج) مادرتباربودن آن د) پدرتباربودن آن
کاربر ۳۱۳۹۳۲۰

حجم

۲۸۱٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۲۶۸ صفحه

حجم

۲۸۱٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۲۶۸ صفحه

قیمت:
۶۲,۵۰۰
تومان