دانلود و خرید کتاب آشنایی با آبگینه سیدمحسن حاجی سیدجوادی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب آشنایی با آبگینه اثر سیدمحسن حاجی سیدجوادی

کتاب آشنایی با آبگینه

معرفی کتاب آشنایی با آبگینه


کتاب آشنایی با آبگینه نوشته سید محسن حاجی‌سید جوادی از سری کتاب‌های انتشارات پیام نور برای تدریس در رشته هنرهای صناعی ـ گرایش آبگینه در این دانشگاه تدوین شده است. 

شیشه به‌عنوان شگفت‌انگیزترین ماده شناخته‌ شده در جهان می‌باشد که هم کاربردی و هم مورد توجه جنبه‌های زیبایی‌شناختی است. به‌صورت ماده شکننده و ضعیف و هم به‌صورت ماده‌ای قوی و محکم است. شیشه‌ دست‌ساز از جمله‌ اصیل‌ترین و ارزنده‌ترین صنایع‌دستی است که در ایران دارای سابقه‌ای طولانی بوده و ظروف و اشیاء شیشه‌ای به‌دست آمده از روزگاران پیشین دلالت بر وجود این صنعت در ادوار بسیار دور و حتی پیش از میلاد دارد.

خلاصه کتاب آشنایی با آبگینه

کتاب آشنایی با آبگینه در زمینهٔ آشنایی با شیشه‌گری دستی تدوین شده‌است. در فصل اول خلاصه‌ای از تاریخ هنر شیشه‌گری در ایران و جهان آمده و در فصل دوم به آشنایی با خواص و ترکیبات شیشه، ابزار و تجهیزات کارگاه آبگینه، ابزار و وسایل کارگاه شیشه‌گری دستی به روش دمیدن آزاد (بلوئینگ) و انواع کوره‌های شیشه‌گری اشاره شده است. فصل سوم به شیوه‌های کار و روش‎های تولید شیشه‌گری دستی و هنری می پردازد و در فصل چهارم آشنایی با روش‌های مختلف تزئین و تکمیل آبگینه توضیح داده‌شده، که شامل تزئینات تراش و نقاشی روی شیشه و تکنیک شیشه‌های دو‌پوست و سه‌پوست و شیشه‌های بارفتن می‌شود. در انتها نیز به کارشناسی محصولات شیشه‌گری دستی پرداخته شده‌است.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۶٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۱۴۰ صفحه

حجم

۶٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۱۴۰ صفحه

قیمت:
۴۵,۵۰۰
تومان