دانلود و خرید کتاب سرزمین داستان فرشید خیرآبادی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب سرزمین داستان اثر فرشید خیرآبادی

کتاب سرزمین داستان

دسته‌بندی:
امتیاز:
۵.۰از ۱۴۵ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب سرزمین داستان

کتاب سرزمین داستان اثر مهندس فرشید خیرآبادی مجموعه‌ای از داستان‌های «فلش فیکشن» یا همان داستان‌های کوتاه پست مدرن است که از حدود ۲۰ سال پیش این شیوه داستان‌گویی وارد دنیای داستان فارسی شد. تمامی فلش فیکشن‌های این کتاب در روزنامه‌های فارسی‌زبان ایران و دنیا به چاپ رسیده‌اند اما در کتاب سرزمین داستان مجموعه‌ای از این فلش فیکن‌ها یکجا در اختیار مخاطب قرار داده شده است.


درباره کتاب سرزمین داستان

مهندس فرشید خیرآبادی در کتاب سرزمین داستان، مجموعه‌ای از داستان‌هایی بسیار کوتاه در سبک «فلش فیکشن» را برای خواننده روایت می‌کند. اما فلش فیکشن چیست؟

داستان‌گویی همواره در فرهنگ این سرزمین از دیرباز وجود داشت. اما پس از دگرگونی فرهنگی ایران که حاصل سفرهای ایرانیان به مغرب زمین بود داستانگویی در ایران نیز تغییر کرد و سبک آن از دنیای قصه و پرداخت معانی بلند در اسلوب روایت‌های سمبلیک و جادویی به دنیای داستان گویی صریح‌تر، سر راست‌تر، کوتاه‌گوتر و با ایجاز و استعاره‌های کمتر داستان تبدیل شد. داستان فارسی پس از انقلاب اسلامی نیز دگرگون شد، اما دگرگونی دیگری نیز در حدود بیست سال پیش مجدد در شیوه داستان‌گویی پدید آمد. این تغییر با ورود ترجمه‌هایی از کتاب نویسندگان آمریکایی که شیوه پست مدرن دارند به وجود آمد. این گونه داستانی از رمان، داستان بلند و کوتاه با ساختار منسجم و دارای شخصیت‌پردازی گذر کرده و درحال پرداخت داستان‌هایی با ویژگی‌هایی همچون کم‌گویی، دارا بودن پایانی باز، مینیمالیستی، سورئالیستی، روایت غیرخطی و پرش‌های زمانی است.

سبک «فلش فیکشن» گونه‌ای داستان است که از داستان کوتاه نیز کوتاه‌تر بوده و ویژگی‌های گفته شده برای سبک نوین داستان‌گویی برآمده از نوشته‌های پست مدرن را نیز دارا است. 

تمامی فلش فیکش‌های کتاب سرزمین داستان‌، در روزنامه‌های کثیرالانتشار فارسی‌زبان ایرانی و بین‌المللی به چاپ رسیده‌اند. این کتاب این امکان را برای مخاطب فراهم کرده است تا تمامی این داستان‌ها را یکجا مطالعه کند.

خواندن کتاب سرزمین داستان را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم؟

اگر علاقه‌مند به داستان کوتاه و یا سبک‌های جدید داستان‌نویسی هستید حتما به شما خواندن کتاب سرزمین داستان اثر فرشید خیرآبادی، که سبک جدیدی از داستان‌ کوتاه را دارد به شما پیشنهاد می‌کنیم. با خواندن این کتاب با سبک فلش فیکشن آشنا شده و تعداد زیادی از داستان‌هایی که طی سال‌های گذشته با این سبک نوشته شده‌اند را خواهید خواهند.

جملاتی از کتاب سرزمین داستان

همه در طی سالیان می‌اندیشیدند که کار زمین با حملات تروریستی به پایان می‌رسد و یا با شهاب سنگ و یا آلودگی زیستی و یا چیزی شبیه این. اما این پیش‌بینی‌ها همه اشتباه بود. پایانِ کارِ زمین ویژه‌تر پیش رفت. به سادگی: جای بهتری در دسترس بود!

زمین زود متولد شده بود و حالا پیر شده است. منابع رو به پایان و انتقال منابع به زمین هزینه‌بر است. در دوره‌ای که انسان احمقانه خود را تکثیر کرد تمام منابع را بلعید و پس از آن نتوانست به‌سرعت جمعیت را کاهش و خود و رفتارش را بهینه کند. زمان زیادی بُرد تا بشر دوباره جمعیت را به دو و نیم میلیارد کاهش داد و دست به کارهای خلاقه زد و کارهای تکراری را به روبات‌ها سپرد. «برای خواندن جملات بیشتری از کتاب سرزمین داستان، بخش نمونه کتاب را رایگان دانلود کنید.»

فهرست کتاب سرزمین داستان

• سخن نویسنده

• اول اکتبر

• آبی پوست

• پنج سال و نیم می‌گذرد

• تجاوز گروهی

• چیزهایی که دیده‌ام

• درون شب

• سنگ

• شب شهردار

• فقط دو ساعت

• کلاغ مرا می‌بیند

• کوچه

• ویلای جنگلی

نظرات کاربران

کاربر 8510423
۱۴۰۳/۰۱/۰۳

دلربا

کاربر 8510465
۱۴۰۳/۰۱/۰۳

داستان های گیرا

کاربر 8510455
۱۴۰۳/۰۱/۰۳

خوش خوان و جذاب

کاربر 8510315
۱۴۰۳/۰۱/۰۳

پیشنهاد ویژه

کاربر 8510248
۱۴۰۳/۰۱/۰۳

یه کتاب پربار و مناسب برای همه سنین

کاربر 8510177
۱۴۰۳/۰۱/۰۳

کتاب مفید و جذابی است پیشنهاد میکنم بخونیدش

کاربر 7502161
۱۴۰۲/۰۸/۱۷

داستان های کوتاه کوتاه

کاربر 7502148
۱۴۰۲/۰۸/۱۷

عالی

طوطی وار
۱۴۰۲/۰۷/۱۱

کتاب داستانی زیبا و کوتاه

مدیا سنتر
۱۴۰۲/۰۷/۱۱

فارغ از زیاده گویی

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۷۳ صفحه

حجم

۱٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۷۳ صفحه

قیمت:
۱۳۰,۰۰۰
۶۵,۰۰۰
۵۰%
تومان