دانلود و خرید کتاب تیترنویسی در وب مجید رضاییان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب تیترنویسی در وب اثر مجید رضاییان

کتاب تیترنویسی در وب

دسته‌بندی:
امتیاز:
۴.۸از ۵ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب تیترنویسی در وب

رسانه، رسانه است. مطبوعات، رادیو، تلویزیون و وب، تفاوتی نمی‌کند. آیا این دیدگاه درستی است؟ چالش‌های آن چیست؟ چرا از هنگامی‌که وب آمده است ژورنالیست‌های حرفه‌ای، هم در عرصهٔ تجربی و هم در عرصهٔ آکادمیک، نمی‌توانند از تأثیر وب بر ژورنالیسم و در این میان، فرم تیترنویسی چشم بپوشند؟ شما خود را جای یک ژورنالیست حرفه‌ای بگذارید و سوژه‌ای را هدف بگیرید: حالا یک تیتر بزنید. موضوع آن هم فرق نمی‌کند. چالش از آن‌جا شروع می‌شود که وقتی می‌خواهید در وب تیتر بزنید، ناخواسته از «اصول حرفه‌ای ژورنالیسم»، فاصله می‌گیرید. شاید دلیل آن این باشد که در فضای وب، مخاطبان وارد اتاق خبر و یا تحریریه شده‌اند. به‌جای شما نه‌تنها متون ژورنالیستی را تکمیل می‌کنند که گاه تیتر می‌زنند و شما به‌عنوان یک روزنامه نگار و تیترنویس یا سردبیر، آیا می‌توانید تحت‌تأثیر قرار نگیرید؟ هرگز! اما این سکه روی دیگری هم دارد: ژورنالیست حرفه‌ای، بی‌تردید سردبیر و تیترنویس حرفه‌ای است. به همین دلیل، هرگز نمی‌تواند اصول حرفه‌ای تیترنویسی را در هنگام وب‌نگاری نیز نادیده بگیرد، هرچند فشار مخاطبان در قالبی انبوه بر روی کار او تأثیر بگذارد، اما نمی‌تواند تغییر دهد. این همان «راز نیمه‌پنهان» ژورنالیسمِ حرفه‌ای است. دکتر مجید رضاییان در این کتاب کوشیده است تا برای فهم بهتر موضوعِ «تیترنویسی در وب» ابتدا شما را با مبانی شکل‌گیری تیتر آشنا کند و ببیند، چه نسبتی میان «ما، جهان و وب معنایی» وجود دارد و وب‌نویسی چگونه به سه عنصر «متن، فرامتن و زمینه» وابسته است؟ در ادامه، سراغ «عوامل تأثیرگذار بر تیتر وب» رفته‌ و دو سوال را مطرح کرده است: تیتر در وب چه اندازه تابع متن است و چه اندازه تابع حاشیه؟ تیتر در وب از نشانه‌شناسی بیش‌تر تأثیر می‌پذیرد یا معناشناسی؟ برای پاسخ به این دو سوال هم سراغ مباحث «کاربردی و تجربی» رفته و کارکردهای تیتر چاپی را با تیتر اینترنتی مقایسه کرده است.در کنار همه این‌ها نقش موثر موتورهای جست‌وجو و الزام بازیابی تیترها را بررسی کرده است. «تکنیک‌های نُه‌گانهٔ تیترنویسی» نیز بخش دیگری از این کتاب است که با نمونه‌هایی کاملتر شده است. توصیه‌های نویسندگان حرفه‌ای وب، بررسی تفاوت تیتر خبری و تحلیلی و مبانی، اصول و انواع آن و در نهایت، «تیترنویسی یا عنوان‌نویسی در شبکه‌های اجتماعی مباحث دیگری هستند که در این کتاب کاربردی و آموزنده خواهید خواند.

نظرات کاربران

Ghaasem Khaanlar zaadeh
۱۳۹۹/۱۰/۳۰

کتابی عالی در زمینه تیتر نویسی خبر ها من عاشقش شدم

Sajad Naseri
۱۴۰۳/۰۱/۳۰

کتاب خوبی هست و به مطالب جالبی اشاره کرده. فقط ای کاش اینقدر کلمه ها و جمله ها رو پیچ و تاب نمی‌داد و با زبان ساده تر مطالب رو بیان می‌کرد! اونجوری بیشتر در ذهن میماند

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۱)
عناصر ساختاری چهارگانهٔ تیتر در وب ما در رسانه‌های اینترنتی هنگامی‌که تیتر می‌زنیم به چهار عنصر ساختاری وابسته هستیم؛ زمان، اطلاعات ، مفهوم و مخاطب.
عبدالله قهری

حجم

۶۳۹٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۱۲۰ صفحه

حجم

۶۳۹٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۱۲۰ صفحه

قیمت:
۱۹,۰۰۰
تومان