دانلود و خرید کتاب عصر حیرت محمود مطهری‌نیا
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب عصر حیرت اثر محمود مطهری‌نیا

کتاب عصر حیرت

معرفی کتاب عصر حیرت

مقوله مهدویت که از مهم‌ترین مطالب دینی و اسلامی به شمار می‌آید، عمری به قدمت تاریخ زندگی انسان دارد. از همان زمان که حضرت آدم (ع) هبوط کرد، فرزندانش درباره مهدویت از او سؤال کردند. موضوع بشارت‌ها درباره ظهور منجی آخرالزمان و انتظاری که به دنبال آن تعریف می‌شود، به راحتی در متون، آیین‌ها و مناسک ادیان، مذهب‌ها و ملت‌های گوناگون جهان تا به امروز قابل پیگیری است.

وجه مشترک و جدّی همه ادیان، مذهب‌ها و ملت‌های دنیا در توصیف منجی آخرالزمان، اشاره به عدالت‌گستری و ظلم‌ستیزی او است که می‌آید تا بنای همه ستم‌ها را در جهان ریشه‌کن و عدالت را جایگزین آن کند.

کتاب حاضر با تاکید بر این که منابع بسیار از عصر غیبت و نشانه‌های ظهور و تمام آنچه شیعیان در عصر غیبت به آن نیازمندند، سخن گفته‌اند. اما با هم شیعه با اغاز غیبت دچار حیرت شد که این حیرت دو دوره دارد.

عصر نخست حیرت در اصطلاح به دوره‌ای گفته می‌شود که شیعیان برای اوّلین بار غیبت امام (عج) را درک کردند و به دنبال آن، با وجود روایات امامان معصوم (علیهم‌السلام) باز هم به حیرت و آشفتگی دچار شدند. سرآغاز این دوره را ولادت، امامت یا ابتدای غیبت کبرای امام (عج) دانسته‌اند.

دوره دوم حیرت نیز در سال‌های پایانی غیبت و آستانه ظهور قرار دارد که این بار نیز خاطرات تلخ دو دهه نخست با شدّت و گستردگی بیشتری در آن رخ می‌نماید. البته در قرن‌های میانی این مقطع که از آن با عنوان دوره غیبت امام (عج) یاد می‌شود، این سرگردانی و حیرت با شیب بسیار ملایمی وجود داشته است و برخی از شیعیان و حتی بزرگان در بعضی ابعاد و عرصه‌های محدود از آن آسیب دیده‌اند.

این کتاب پس از نگاهی خلاصه به تالیفات موجود در عصر حیرت، پیشینه شیعیان و پراکندگی آنان در آغاز غیبت کبری به طور مفصل درباره وضعیت فکری و سیاسی و اجتماعی مردم در آستانه غیبت، تاریخچه وکیلان و رابطان با امام و فعالیت انها و موضوع مدعیان دروغین مهدویت پرداخته است.

پس از این موضوعات نیز در فصل پنجم کتاب، ابعاد و آثار حیرت بر مردم در عصر غیبت بررسی شده است و در بخش نهایی کتاب با در نظر گرفتن اینکه به لطف الهی، حیرت برآمده از غیبت امام زمان (عج) با ظهور ایشان پایان خواهد یافت، برای نخستین بار و به استناد قرآن کریم و روایات، مقاطع گوناگون و نقاط عطف پس از ظهور تا قیامت فهرست‌بندی شده است.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۰

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۲۸۸ صفحه

حجم

۰

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۲۸۸ صفحه