دانلود و خرید کتاب انیماتیک محمدجواد شجاعت‌مند
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب انیماتیک اثر محمدجواد شجاعت‌مند

کتاب انیماتیک

انتشارات:انتشارات رسم
امتیاز:
۵.۰از ۱ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب انیماتیک

انیماتیک راهی است برای مشاهده ابتدایی فیلم نهایی به‌صورت متحرک، پیش از آن‌که مراحل ساخت عملی پروژه شروع شود. استفاده از این تکنیک کمک می‌کند تا قسمت‌هایی از یک فیلم، بدون صرف هزینه‌های گزاف فیلم‌سازی در مراحل اولیه، آزمایش شود. این مهم به‌ویژه در فیلم‌های سینمایی و برنامه‌های تلویزیونی با درجه «الف» که به‌جهت ویژگی‌های محتوایی و فرمی، نیازمند بهره‌جویی وسیع از نیروی انسانی کارآمد و خلاق، تجهیزات و امکانات و وسایل گسترده و متنوع (نور، گریم، صدا، لباس، دکور و...) است، اهمیتی دوچندان پیدا می‌کند.

از سوی دیگر انیماتیک می‌تواند بیشترین نقش را در نوع برنامه‌ریزی‌های بعدی داشته باشد و به‌عنوان بهترین وسیله در جهت ایجاد ارتباط و برقراری اتحاد بین عوامل مختلف ساخت یک فیلم یا برنامهٔ تلویزیونی عمل کند. مهم‌تر این‌که، می‌تواند به نمونه‌های آماری مختلف در گوشه و کنار کشور فرستاده شود و به‌عنوان روشی شبه‌آزمایشی نظرات مخاطبان و بازخوردهای آنها گردآوری و بررسی شود و سپس با اثرسنجی برنامهٔ مورد نظر و با توجه به امکانات موجود و محدودیت‌های شبکه، امکان سرمایه‌گذاری سریال‌ها بررسی یا در صورت لزوم، تمهیدات افزایش اثربخشی آنها فراهم آید.

«انیماتیک؛شناخت کارکرد استوری‌برد متحرک (پیش نمایش) در تولید فیلم» نوشته محمدجواد شجاعت‌مند و سیدجواد شبانی کتابی درباره این تکنیک و تاریخچه آن است.

شناخت انیماتیک و آشنایی با کاربردهای آن در شیوه‌های مرسوم فیلم‌سازی، ارائه جزییات، انواع و متدهای تولید انیماتیک، تبیین استفاده از انیماتیک به‌عنوان روشی برای ایجاد هماهنگی و تفاهم بین عوامل در مرحلهٔ پیش‌تولید، تبیین استفاده از انیماتیک به‌عنوان روش شبه‌آزمایشی برای اثرسنجی برنامه‌ها.تبیین استفاده از انیماتیک به‌عنوان ابزاری برای کاهش هزینه‌ها و زمان تولید از اهداف مهم این کتاب است.

در نگارش این اثر از مقالات و تحقیقاتی که بیشتر در وهلهٔ نخست، به انیمیشن پرداخته است، استفاده شده و این اثر نخستین پژوهشی است که در زمینه انیماتیک در ایران انجام شده است.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲٫۸ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۱۴۴ صفحه

حجم

۲٫۸ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۱۴۴ صفحه

قیمت:
۱۲,۰۰۰
۶,۰۰۰
۵۰%
تومان