دانلود و خرید کتاب امام هشتم (ع) علی مقصودی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب امام هشتم (ع) اثر علی مقصودی

کتاب امام هشتم (ع)

نویسنده:علی مقصودی
انتشارات:نشر روزگار
امتیاز:
۵.۰از ۱ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب امام هشتم (ع)

امام هشتم امام رضا (ع) برای ما ایرانی‌ها دیگر نه یک میهمان، نه یک غریبه، نه یک غیرِ همزبان، بلکه صاحبخانه، آشناتر از هر آشنا، همدم، همزبان و یک تکیه‌گاه مطمئن و دائمی - برای همهٔ مردم ما- و نه یک سایه که یک حقیقت مطلق، روشن و آشکار در زندگی ما ایرانیان است. خورشیدی گرم و حیات‌بخش که هر روز از سمت خاوران طلوع می‌کند و جغرافیای دل‌های تمام ایران و ایرانیان را - که سهل است - منطقه و بلکه تمام جغرافیای دل‌های مسلمانان جهان را با محبّت خویش نورافشان می‌کند. زیارت امام رضا (ع) قرن‌هاست که بخشی جدایی‌ناپذیر از زندگی و آرزوها و رؤیاهای مردم ما است. مردم ما در هر گوشهٔ ایران که باشند، به آرزوی دیدار حرم امام خویش، زیارت بارگاه او، راز و نیاز کردن با او، حاجت خواستن از او، کار می‌کنند، پس‌انداز می‌کنند تا خرج سفر و توشهٔ راه را فراهم کنند و با چشم و دل - در اولین فرصتِ ممکن- به زیارت «شاه خراسان» بروند. کتاب حاضر پنج بخش دارد که در هر بخش به زندگی، احوال و سیمای امام هشتم از خلال منابع دینی و تاریخی و ادبی به ویژه اشعار شاعران می‌پردازد.
نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۲)
«ای عرشیان به شهر خراسان سفر کنید شب را در این بهشت الهی سحر کنید با زایرین این حرم‌الله سر کنید مدح رضا چو آیهٔ قرآن ز بر کنید!»
S
امام رضا (ع) حدیث معروف «سلسلة الذهب» را بیان فرمودند. شنیدم از پدرم موسی بن جعفر که می‌فرمود از پدرم جعفر بن محمد که می‌فرمود شنیدم از پدرم محمد بن علی که می‌فرمود از پدرم علی بن حسین که می‌فرمود شنیدم از پدرم حسین بن علی که می‌فرمود از پدرم علی بن ابیطالب که می‌فرمود شنیدم از رسول خدا (ص) که می‌فرمود از جبرئیل که می‌فرمود از خدای جل جلاله که می‌فرماید. «لا اله الا الله» حصار من است پس هر که در حصار من داخل شد از عذاب من ایمن باشد. بعد از بیان این حدیث وقتی قافله خواست حرکت کند امام سر از (هودج) بیرون آورد به طوری که توجه مردم را که اجتماع کرده بودند جلب کرد. مثل اینکه امام می‌خواست مطلب دیگری بگوید. که اهمیت فراوانی دارد، انگاه امام فرمود: ولکن بشرطها و شروطها و سپس اشاره به خود نمود و فرمود «و انا من شروطها» سخنان امام درباره توحید بسیار قابل تأمل است.
S

حجم

۱۸۴٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۲۲۰ صفحه

حجم

۱۸۴٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۲۲۰ صفحه

قیمت:
۳۶,۰۰۰
تومان