دانلود و خرید کتاب انگیزیش و هیجان (کارشناسی ارشد روان شناسی) گیتی همتی راد
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب انگیزیش و هیجان (کارشناسی ارشد روان شناسی) اثر گیتی همتی راد

کتاب انگیزیش و هیجان (کارشناسی ارشد روان شناسی)

معرفی کتاب انگیزیش و هیجان (کارشناسی ارشد روان شناسی)

«انگیزیش و هیجان» از کتاب‌های تخصصی انتشارات دانشگاه پیام نور برای تدریس در مقطع کارشناسی ارشد روان‌شناسی است. این کتاب را دکتر گیتی همتی راد تهیه و تدوین کرده است. کتاب ۵ فصل دارد که مباحثش حول ۵ محور انگیزش، هیجان، شناخت، فشار روانی و خلق و خو شکل گرفته‌اند. بررسی این مباحث در کنارهم بحث کاملی در خصوص روان‌شناسی انگیزش خواهد بود.

نظرات کاربران

محمد محمدزاده
۱۴۰۱/۰۸/۲۸

مطالب انسجام نداره و حین خوندن مشخصه که از اون شاخه به این شاخه میپره کاش موضوعاتش رو کمتر میکرد و در عوض مطلب موضوعاتش رو گسترده تر توضیح میداد همراه با مثالهای عینی

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۱۶)
ارسطو می‌گوید: «عصبانی‌شدن آسان است - همه می‌توانند عصبانی شوند، اما عصبانی‌شدن در برابر شخصِ مناسب، به میزان مناسب، در زمان مناسب، به‌دلیل مناسب و به روش مناسب - آسان نیست!»
زینب دهقانی
آنچه برای یک فرد فوق‌العاده لذت‌بخش است، ممکن است برای دیگری کسل‌کننده یا آزار‌دهنده باشد.
زینب دهقانی
مازلو (۱۹۷۰) معتقد بود افراد رشدیافتۀ سالم، ادراک صحیحی از واقعیت دارند؛ خودانگیخته و متمرکز بر حل مسئله‌اند؛ رغبت‌های ‌اجتماعی بسیار قوی دارند؛ میل واقعی برای یاری‌رساندن به دیگران در آن‌ها مشاهده می‌شود و چشم‌انداز وسیعی نسبت به زندگی دارند.
زینب دهقانی
دفاع‌های ‌ناپخته: مانند فرافکنی و خیال‌پردازی غیرواقع‌گرایانه - دفاع‌های ‌روان‌رنجورانه: مانند واکنش‌سازی و سرکوبی - دفاع‌های ‌پخته: مانند بازداری و انتظار واقع‌گرایانه
زینب دهقانی
بیماری، عبارت‌ است از: ناتوانی یا شکست سیستم جسمانی - روانی در انجام وظایف اساسی خود.
زینب دهقانی
به میزان فشار روانی قابل تحمل در هر فرد، بدون آنکه علائم اختلال و به‌هم خوردن سازمان رفتاری و تمامیت فردی در وی بروز کند، قدرت تحمل فشار روانی می‌گویند
زینب دهقانی
تاب‌آوری نشان‌دهندۀ توانایی فرد در حفظ تعادل فیزیکی و روانی است، ازاین‌رو نمی‌توان آن را معادل بهبودی دانست، چرا که در بهبودی، فرد پیامدهای منفی و مشکلات هیجانی - عاطفی را تجربه می‌کند (بانانو، ۲۰۰۴). گلانتر، لارسون و روبنسون (۱۹۹۹) در پژوهشی نشان دادند که در جوامع مختلف برخی از گروه‌ها تاب‌آوری بیشتری دارند.
زینب دهقانی
. مازلو (۱۹۸۷) معتقد است که این دسته از نیازها فقط در انسان‌هایی که شخصیتی سالم دارند یافت می‌شود و فقط یک درصد مردم به آن دست می‌یابند و علت آن را اینگونه توضیح می‌دهد که اکثر مردم قدرت شناسایی توانایی‌های بالقوۀ خود را ندارند، زیرا بیش از حد مطیع الگوهای قالبی فرهنگ خود هستند، لذا نیازهای فردی خویش را نادیده می‌گیرند.
زینب دهقانی
مازلو (۱۹۸۷) ویژگی‌های افراد خودشکوفا را به شرح زیر توصیف کرده‌است - داشتن درک درستی از واقعیت - توانایی پذیرش خود و دیگران - طبیعی‌بودن - مشکل محور‌بودن به عوض خودمحور‌بودن - علاقه‌مند‌بودن به تنهایی و خلوت - مقاومت در برابر هم شکل‌شدن با دیگران - همدلی با دیگران
زینب دهقانی
بنا بر نظریۀ اتکینسون (۱۹۵۷)، اشخاصی که دارای انگیزۀ پیشرفت قوی هستند، در تکالیفی که درجۀ دشواری‌اش متوسط‌اند (نه خیلی دشوار و نه خیلی ساده) است، توفیق زیادی به‌دست می‌آورند. یعنی تکالیفی که این افراد در آن بیشترین جدیت را نشان می‌دهند، تکالیفی هستند که انجام‌دادن آن‌ها مستلزم قدری خطر‌کردن است. این‌ها همان تکالیف چالش‌انگیزند.
زینب دهقانی

حجم

۸۸۴٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۲۸۶ صفحه

حجم

۸۸۴٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۲۸۶ صفحه

قیمت:
۹۲,۹۵۰
تومان