دانلود و خرید کتاب مناقشه حق و مصلحت و بن‌بست دانشجویی عماد افروغ
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب مناقشه حق و مصلحت و بن‌بست دانشجویی اثر عماد  افروغ

کتاب مناقشه حق و مصلحت و بن‌بست دانشجویی

معرفی کتاب مناقشه حق و مصلحت و بن‌بست دانشجویی

«مناقشه حق و مصلحت و بن‌بست جنبش دانشجویی» نوشته عماد افروغ، کتابی است که با هدف تاکید بر رسالت و تعهد روشن‌فکران و حقیقت‌گرایان در جامعه نگاشته شده است. «حقیقت‌گرایانی که فارغ از هرگونه مصلحت‌اندیشی‌، نه از جنس منفعت‌جویی‌های شخصی و جناحی یا محافظه‌کاری، بلکه همان مصلحت‌اندیشی‌هایی که در جای خود و با توجه به شرایط حاکم، موجه، مطلوب و اجتناب‌ناپذیر است، زمینه و بستر را برای موضع‌گیری‌های بالذات و حقیقی رهبری انقلاب اسلامی، مهیا و گسترش داده و بالطبع برای مواضع مصلحت‌گرایانه تنگ نموده‌اند.» نویسنده عقیده دارد آنچه سه جریان جنبش‌ دانشجویی کشور را به یکدیگر پیوند داده بود، حقیقت‌گرایی و پرهیز و انزجار آن‌ها از مصلحت‌اندیشی‌های متعارف و بعضاً کاذب بود. او مصلحت‌گرایی در هر قالب و توجیهی را افت جنبش دانشجویی می‌داند که امروزه گریبانگیر این جنبش شده و راه خروج از بن‌بست مصلحت گرایی را حقیقت‌گرایی می‌داند. به نظر نگارنده یکی از آفات جنبش‌های دانشجویی، آفت جذب و استحاله در قدرت دولتی مستقر و گرایش به مصلحت‌گرایی به قیمت فراموشی آرمان‌های حقیقت‌گرایانه است. در این کتاب در ابتدا مباحث مربوط به حق و مصلحت و متعاقباً مطالب مربوط به جنبش دانشجویی در قالب پنج گفتار اجتناب‌ناپذیری ایدئولوژی و جنبش دانشجویی، جنبش دانشجویی و آسیب دولتی شدن آن، جنبش دانشجویی و موانع نقد، زمینه‌ها، شرایط و بایسته‌های حرکت اصلاح‌گرانه دانشجویان و اجتناب جنبش دانشجویی از ابزار هژمونیک و استیلایی شدن قدرت دولتی تقدیم خوانندگان می‌گردد.
نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۱۱)
و به نظر من مواجهه با کسانی که از جنس ما نیستند شاید خیلی راحت تر باشد تا زمانی که با افرادی روبرو باشیم که از جنس ما هستند ولی در عمل و محتوا علیه ما هستند، و این کار را مشکل می کند.
Meleegirl
بی محابا نقد کردن به معنای هتاکی، بی حرمتی و بداخلاقی و بی توجهی به روش‌های موجه و مطلوب نقد نیست، اما به هر حال کسی که نقد می کند باید هزینه اش را هم بدهد. متأسفانه یکی از اشکالات عمومی جامعهٔ ما این است که با منتقدانی که پای هزینهٔ نقدشان بایستند چندان مواجه نیستیم
Meleegirl
بهترین تعریف ایدئولوژی این است که اساساً ایدئولوژی ادامه غریزه است در انسان... در آنجا که غریزه به پایان می‌رسد، برای هدایت انسان ایدئولوژی آغاز می‌شود.
Meleegirl
دین مجموعه به هم پیوسته‌ای است که فهم آن نیازمند جد و کوشش ایمانی، عقلی و رفتاری است.
Meleegirl
تمام کسانی که حرف اول را در علم زده‌اند کسانی بودند که قالب‌شکن و سنت‌شکن به یک معنا بوده‌اند، شجاع و جسور بودند. انسان‌های محافظه‌کار و قالب‌گرا مخل خلاقیت و محتواگرایی هستند. انسان‌هایی که به دنبال فضایی امن و امان می‌گردند و توان قالب‌شکنی و محتواگرایی ندارند، انسان‌های رهگشایی برای بشریت نیستند. در این دو روزه دنیا سعی کنید خلاق باشید و از محتواگرایی و مضمون‌گرایی پرهیز نکنید و اسیر سطحی‌نگری و قشری‌نگری نشوید و در این بین هر چه در دل دارید بی‌محابا بیرون بریزید.
Meleegirl
جامعه در شرایط کنونی آغشته با انواع و اقسام خرافه‌گرایی‌های دینی و غیر دینی است. تمثال‌گرایی در عزاداری‌ها، انتظارگرایی‌های نامعقول و مخالف با نص صریح متون دینی و رمل و اصطرلاب‌های رایج از مصادیق خرافه‌گرایی‌ها و اشکال ناموجه باورهای دینی‌اند.
Meleegirl
جامعه احساسی و عاطفی و مخاطب عاطفه‌گرا نمی‌تواند پذیرای نقد باشد. هر چه جامعه عقلایی و رشیدتر باشد، طبعاً نقدپذیرتر است. جامعه احساسی به دلیل غلبه و غلیان احساس نمی‌تواند و نمی‌خواهد ببیند و بشنود. تصورش این است که با دیدن و شنیدن، وضع موجودش به هم می‌ریزد، عشق و نفرتش از هم می‌پاشد.
Meleegirl
هر ایدئولوگ نسبت به این ایده‌آل‌هایی که به آن معتقد است و باید وضع موجود را بر این اساس تغییر بدهد، مسئولیت و تعهد دارد... (در واقع) حساس‌ترین نقطهٔ محض ایدئولوژی همین تعهد است.»
Meleegirl
مرزبندی اعتقادی مبتنی بر ایمان و کفر در شرایطی که کفر سد راه ایمان شود، می‌تواند به منزله سلاحی برنده در دست دینداران باشد، اما به محض تسلط بر کفر، برندگی سلاح تعدیل می‌شود. اما، مرزبندی‌ها به قوت خود باقی می‌مانند و اشکال و جلوه تازه‌ای پیدا می‌کنند.
Meleegirl
آنتونی آربلاستر معتقد است از دید لیبرال‌ها واژه ایدئولوژی، واژه‌ای کم‌اعتبار و دارای معنایی محدود و مشخص است. این واژه را معمولاً با دقت تعریف نمی‌کنند و غالباً با چنان تعهدی به کار می‌برند که خواننده را در خصومت خود نسبت به آن شریک کنند.
Meleegirl

حجم

۱۳۳٫۱ کیلوبایت

تعداد صفحه‌ها

۱۷۶ صفحه

حجم

۱۳۳٫۱ کیلوبایت

تعداد صفحه‌ها

۱۷۶ صفحه

قیمت:
۵۲,۰۰۰
تومان