دانلود و خرید کتاب ایران فارما؛ داروهای گیاهی زهرا کلاهدوز
کتاب ایران فارما؛ داروهای گیاهی اثر زهرا کلاهدوز

کتاب ایران فارما؛ داروهای گیاهی

انتشارات:تیمورزاده
دسته‌بندی:
امتیاز:
۳.۸از ۹ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب ایران فارما؛ داروهای گیاهی

معرفی کتاب دستنامه جامع داروهای رسمی ایران: ایران فارما؛ داروهای گیاهی

کتاب " دستنامه جامع داروهای رسمی ایران: ایران فارما؛ داروهای گیاهی "، دستنامه ی جامع داروهای رسمی ایران است. این کتاب با مقدمه‌ی دکتر سید حمید خوئی (دبیر انجمن علمی داروسازان ایران، عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران) آغاز شده و مولفین آن دکتر زهرا کلاهدوز و مهدیه بهشادفر (فارغ التحصیلان داروسازی دانشگاه علوم پزشکی تهران) هستند.

در این کتاب، به همت نویسندگان آن به طور کامل ذکر شده است که به چه علت بایستی به داروهای گیاهی روی آورد و تحقیقات و کارآزمایی‌های بالینی اثبات شده را دلیلی بر مدعای خود دانسته است. در واقع پیش از دوره‌ی رنسانس، اطبا با تکیه به داروهای گیاهی بیماران را درمان می‌کردند. اما پس از رنسانس و ورود ماشین به عرصه‌ی تولید و صنعت، به تدریج داروهای سنتتیک و نیمه سنتتیک شیمیایی جایگزین داروهای گیاهی شدند. با گذشت بیش از یک قرن از این تحول و در شرایطی که بیشتر داروخانه‌های شهری و بیمارستانی را داروهای اسپسیالیته صناعی اشغال کرده بود، مجددا این دیدگاه در ذهن دانشمندان و پژوهشگران حوزه علوم پزشکی و داروشناسی و سایر علوم زیستی انسانی شکل گرفت که در نگاهشان نسبت به داروهای گیاهی بازبینی کنند. حاصل این تحول، رویکرد دوباره به داروهای طبیعی به ویژه داروهای گیاهی و گیاهان دارویی و احیای مجدد مباحثی نظیر فارماکوگنوزی و phytopharmacology یا داروشناسی گیاهی بود. نکته‌ی بسیار مهم آن است که به دلیل تصورات غلط و باورهای نادرست، ادعاهای نامستند و زمینه های سوء استفاده یا به کارگیری غیرعلمی فرآورده‌های دارویی با منشا گیاهی، به مراتب گسترده تر از داروهای شیمیایی است. علاوه بر این، دستیابی به اطلاعات علمی و متقن و مستند در مورد داروهای گیاهی به مراتب دشوارتر است. دستنامه‌ی جامع داروهای رسمی ایران فارما : داروهای گیاهی از معدود مراجع فارسی است که اطلاعات دارویی فرآورده‌های دارویی گیاهی بازار دارویی ایران را با ترمینولوژی کلاسیک پزشکی و بر اساس منابع علمی متقن و معتبر گردآوری نموده است.

مطالعه‌ی کتاب " دستنامه جامع داروهای رسمی ایران: ایران فارما؛ داروهای گیاهی" را به چه کسانی پیشنهاد می کنیم:

مخاطبین این کتاب، تمام دانشجویان داروسازی و رشته های پزشکی و پیراپزشکی هستند که طرفدار بازگشت به سمت مصرف و تجویز داروهای گیاهی اند و علاقه مند هستند تا دانش کافی در این خصوص به دست بیاورند. 

نظرات کاربران

کاربر ۱۵۹۶۰۱۰
۱۴۰۱/۰۱/۰۵

این کتاب نسخه چاپی سال 96 هست که قیمت 55 هزار تومن داره. فهرست هم که نداره!

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۹۱٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۶

حجم

۹۱٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۶

قیمت:
۱۱۰,۰۰۰
تومان