دانلود و خرید کتاب فین‌تک در یک نگاه آگوستین روبینی ترجمه رضا قربانی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب فین‌تک در یک نگاه اثر آگوستین روبینی

کتاب فین‌تک در یک نگاه

معرفی کتاب فین‌تک در یک نگاه

کتاب فین‌تک در یک نگاه (فناوری مالی به زبان ساده) کتابی نوشته آگوستین روبینی، از چهره‌های برجسته حوزه مالی و استراتژیست صنعت مالی است. او بخش زیادی از زمان خود را صرف سخنرانی و نگارش در حوزه فین‌تک می‌کند و به کسب‌وکارها برای ایجاد نوآوری و تحول دیجیتال مشاوره می‌دهد. این کتاب با ترجمهٔ احسان روحی و رضا قربانی در انتشارات راه پرداخت چاپ شده است.

درباره کتاب فین‌تک در یک نگاه (فناوری مالی به زبان ساده)

در سال‌های اخیر، فین‌تک یا به تعبیر ساده‌تر کاربرد نوآورانه فناوری در ارائه خدمات مالی، بسیاری از کسب‌وکارهای جهان و البته ایران را به خود جذب کرده است. این کسب‌وکارها تلاش می‌کنند با استفاده از فناوری‌های مدرن، نوآوری را به حوزه خدمات مالی بیاورند.

کتاب «فین‌تک در یک نگاه» یکی از منابع به‌روز، جامع و ارزشمند در این حوزه است. نویسنده این کتاب تلاش کرده است دامنه وسیعی از موضوعات مرتبط با فین‌تک را با زبانی ساده بررسی کند. در فصل‌های مختلف این کتاب با موضوعات متنوع دنیای فین‌تک آشنا می‌شویم. از مهم‌ترین موضوعات آن می‌توان به تازه‌واردهای بانکداری، چگونگی تغییر صنعت توسط بانکداری باز و API ها، روش‌های نوآورانه در ارسال و دریافت پول توسط فین‌تک، پرداخت‌های فردبه‌فرد، ارزهای رمزنگاری‌شده، پرداخت‌های اجتماعی و پرداخت‌های نانو، وام‌دهی دیجیتال، تغییر شکل بانکداری تجاری، چگونگی ادغام حوزه خدمات ارزش‌افزوده برای شرکت‌های کوچک و متوسط، نگاهی به تاثیرات فین‌تک بر حوزه‌های خرده‌فروشی، پایانه‌های فروش همراه، بازرگانی آنلاین، کیف پول‌های همراه، تامین سرمایه جمعی و سرمایه‌گذاری جمعی، مدیریت ثروت، مشاوران رباتی، داده‌های بزرگ، اینترنت اشیا، زنجیره بلوک و پایگاه‌های داده توزیع‌شده، ارزهای رمزنگاری‌شده، فناوری بیمه، امنیت سایبری و رگ‌تک اشاره کرد.

کتاب فین‌تک در یک نگاه (فناوری مالی به زبان ساده) را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب به علاقه‌مندان به اقتصاد و حسابداری پیشنهاد می‌شود.

بخشی از کتاب فین‌تک در یک نگاه (فناوری مالی به زبان ساده)

حوزه فین‌تک در سال ۲۰۰۴ شاهد جذب سرمایه‌های عظیمی بود. استارت‌آپ‌هایی که سرمایه جذب کردند، اکنون گرسنه و بلندپرواز هستند و می‌خواهند بخش بانکی را متحول کنند. عوامل متعددی در شکوفایی کنونی فین‌تک دخیل است.

یکی از دلایل این است که فین‌تک ضامن یک بازگشت سرمایه سالم و فرصت‌های رشد است، اگرچه الگوهای کسب‌وکاری هنوز کاملا درک نشده‌اند. به‌طور مثال، هیچ‌کس نمی‌داند آیا تامین مالیه فردبه‌فرد می‌تواند در بلندمدت پایایی داشته باشد یا خیر.

علاوه بر این، فناوری‌های نوینی در بسیاری از صنایع در حال ظهور هستند که می‌توان آنها را در خدمات مالی نیز به کار بست. این موارد شامل فناوری زنجیره بلوک، نرم‌افزارهای پیشرفته یادگیری ماشینی، ریز کارتخوان‌ها و تراشه‌ها و سرورهای قدرتمند می‌شود که قادر به انجام تحلیل‌های هوشمند هستند. شبکه‌های اجتماعی و بازاریابی خُرد نیز موانع ورود به صنعت را از میان برداشته است، چراکه برخی فین‌تک‌ها هزینه‌های به‌کارگیری بسیار پایینی دارند که می‌تواند تا یک درصد کمتر از هزینه‌های بانک‌های ملی و قرض‌الحسنه نیز باشد.

انتظارات مشتریان نیز عامل علاقه روزافزون به این صنعت است. نسل‌های گذشته نتوانستند تجربه‌ای بر پایه احترام، شخصی‌سازی‌شده و یک‌به‌یک با بانک خود داشته باشند. البته نسل هزاره سوم این تقاضا را دارد. با وجود شخصی‌سازی‌های پیشرفته و فناوری‌های اینترنتی، آنها می‌توانند به روابط بانکی‌ای دسترسی داشته باشند که انتظارش را دارند. استفاده از داده‌ها این پتانسیل را در اختیار می‌گذارد تا شرکت‌های خدمات مالی مشتریان خود را بهتر شناخته و برخورد و عملکرد بهتری در قبال آنها داشته باشند.

در نهایت، تغییرات تنظیم مقرراتی نیز عامل بهبود فین‌تک شده است. عموما مقررات می‌تواند مانع جذب سرمایه و رشد شود. مقررات می‌تواند همه‌چیز را آهسته کند، زیرا برای محافظت و کنترل عموم ایجاد شده است؛ اگرچه بسیاری از رگولاتوری‌ها نیز معنای ارزش فناوری را فهمیده‌اند و بسترهای رشد نوآوری را مهیا کرده‌اند یا قوانین را برای بازیگران کوچک منعطف کرده‌اند. کمبود مقررات در برخی بخش‌ها مانند وام‌دهی فردبه‌فرد توانسته رشد شرکت‌های جدید را تا حد زیادی سرعت ببخشد.

نظرات کاربران

کاربر 1239857
۱۳۹۸/۰۸/۲۸

سلام. من یک سوال داشتم. من برای تحقیق علمی میخوام از کتاب استفاده کنم. اما نمیدونم اصفحه بندی کتاب الکترونیک با صفحه بندی کتاب چاپی متفاوته یا نه؟

Hosein bairamy jahany
۱۳۹۷/۱۱/۲۰

خیلی مفید و جامع هست ولی در مورد کلمات کلیدی هیچ توضیحی نداره واسه کسایی که اشنا نیستن مفید نیست

HaleH.Eb
۱۴۰۲/۰۲/۱۶

👌

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۴۱۵٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۲۵۴ صفحه

حجم

۴۱۵٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۲۵۴ صفحه

قیمت:
۸۹,۰۰۰
تومان