دانلود و خرید کتاب صد و ده سوال از لازوتکین، فضانورد روس نیلوفر احمدی مرزدشتی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صد و ده سوال از لازوتکین، فضانورد روس اثر نیلوفر احمدی مرزدشتی

کتاب صد و ده سوال از لازوتکین، فضانورد روس

دسته‌بندی:
امتیاز:
۵.۰از ۳ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب صد و ده سوال از لازوتکین، فضانورد روس

نیلوفر احمدی مرزدشتی «۱۱۰ سوال از لازوتکین، فضانورد روس» درباره فضا و وضعیت بسیاری چیزها در فضا پرسیده‌است. بیوگرافی لازوتکین، درباره ایستگاه‌ فضایی میر، تغذیه، بهداشت و پزشکی در فضا، چگونگی بازگشت به زمین، معنویت در فضا و این که چگونه می‌توان فضانورد شد، سوالاتی هستندکه نویسنده از این فضانورد روس پرسیده است. در فصل آخر کتاب نیز نظر لازوتکین را درباره ایران پرسیده است و پایان این مصاحبه نیز آلبوم عکس‌های این فضانورد و ایستگاه فضایی میر است. در مقدمه کتاب می‌خوانید: گاهی به این می‌اندیشی که شاید داشتن آرزوهای بزرگ، تنها به همان دوران کودکی تعلق دارند. همین که بزرگ‌تر می‌شوی سدی به بزرگی همان آرزوهایت در مقابل آن‌ها قرار می‌دهی که مبادا به این دنیای واقعی وارد شوند. از این که در آن دوران زیبا، آرزوهایی به آن بزرگی داشتی می‌هراسی، چون دیگر همانند آن کودک بی مهابا، نمی‌اندیشی و خودت را باور نداری. غافل از این که هر رویایی سرنوشتی دارد و آن سرنوشت توسط تو رقم می‌خورد. اگر قرار بود رویاهایمان را دفن کنیم، هرگز در آن دوران زیبای کودکی به سراغمان نمی‌آمدند. همیشه دوست داشتم با یک فضانورد گفتگویی داشته باشم. کسی که از آن سوی زمین اخباری شگفت برای تعریف داشته باشد و حس خارج شدن از جو زمین و صمیمی شدن با انوار ستارگان را می‌داند. با ملاقاتی که در نمایشگاه ماکس ۲۰۱۵ در شهرک ژکوفسکی روسیه با آقای الکساندر ایوانویچ لازوتکین، فضانورد برجسته روسیه داشتم، توانستم به این خواستهٔ خود برسم. او نیز این سفر فضایی را در آرزوهای دوران کودکی‌اش پرورانده بود. من پس از کلی تلاش بالاخره توانستم قرار مصاحبه‌ای با ایشان در غرفهٔ ایران در نمایشگاه ماکس ۲۰۱۵ روسیه، داشته باشم. در مجموع موفق به پرسش‌هایی از ایشان شدم که قبل سفرم به روسیه مردم در مورد فضانوردان پرسیده بودند. کتاب پیش رو مجموع ۱۱۰ پرسش و پاسخ در زمینه‌های مختلف فضانوردی می‌باشد.

نظرات کاربران

کاربر ۳۱۹۳۸۴۸
۱۴۰۰/۰۴/۱۰

زبان روسی ، نشان غرور و افتخار مردم روسیه هست ؛ اگر قصد سفر و ارتباط با مردم روسیه رو دارید ، حتما بایست روسی بلد باشید....

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۴)
متأسفانه آقای لازوتکین را پیدا نمی‌کردیم چرا که وی برای ترویج علوم فضانوردی مدام در جاهای مختلف مشغول سخنرانی بودند. خلاصه با زحمات آقای سیروس برزو موفق به ملاقات ایشان شدم و از ایشان خواهش کردیم که به غرفه ایران بیایند تا ضمن دیدار با مسئولین و دستاوردهای ایران در حوزهٔ فضا، بتوانم با ایشان مصاحبه‌ای نیز داشته باشم. ایشان قبول کردند و در نهایت تواضع به غرفه ما آمدند. ما نیز با پسته و گز ایرانی از ایشان پذیرایی کردیم. آن چه من را در برخورد اول شیفته این فضانورد روس ساخت، تواضع، مهربانی و حس بشردوستی این فرد بود. می‌توان گفت لازوتکین در بین فضانوردان روسیه بیش از دیگران به زبان انگلیسی تسلط داشت چون دوره‌های پیشرفته زبان انگلیسی را نیز گذرانده بود. مشکل اساسی که در روسیه داشتم این بود که اغلب مردمش حتی قشر تحصیل کرده زبان انگلیسی بلد نبودند و یا کم می‌دانستند.
S
بیوگرافی ۱- شما متولد چه سالی و چه ماهی هستید؟ در کجا متولد شدید؟ چند سال دارید؟ من متولد ۳۰ اکتبر سال ۱۹۵۷ میلادی (معادل با ۸ آبان ۱۳۳۶) هستم. ۵۷ ساله‌ام و در کشور روسیه و در مسکو به‌دنیا آمدم. (الکساندر لازوتکین با چند روز اختلاف، همزمان با تولد نخستین ماهواره جهان به دنیا آمده است یعنی در اکتبر ۱۹۵۷)
S
"سلام آقای الکساندر لازوتکین. من نیلوفر هستم. تمام ایرانیان مشتاق‌اند تا از شما شناختی داشته باشند. از این که این ملاقات را قبول کردید از شما سپاسگزاریم. همه شما را به عنوان فضانوردی ماجراجو می‌شناسند. خواهش می‌کنم کمی درباره زندگی جالب‌تان برای ما بگویید."
S
۱۰۱- آیا شما اعتقاد دارید که آمریکایی‌ها واقعاً به ماه سفر کردند؟ نظر شما در مورد شایعه‌ها پیرامون این قضیه چیست و اینکه چرا روس‌ها انسان به ماه نفرستادند؟ آیا در آینده انسان به ماه می‌فرستند؟ به نظر من که آمریکایی‌ها در آن سال‌ها خیلی موفق‌تر از ما عمل کردند و سفر آنان به ماه واقعیت غیرقابل‌انکار است. من مطمئن هستم که آمریکایی‌ها ماه را فتح کرده‌اند. اگر این طور نبود پس چگونه توانستند ۳۰۰ کیلوگرم سنگ و خاک از آن‌جا با خود بیاورند؟ ما می‌توانیم این سنگ‌ها را با نمونه‌هایی که روسیه از ماه در اختیار دارد؛ مقایسه کنیم و به صحت آن پی ببریم. این سنگ‌ها تفاوت فراوانی با سنگ‌های زمینی دارد که سند معتبری بر سفر آنان به کره ماه است. تنها کشوری که می‌توانست بگوید آمریکا انسان به ماه نفرستاد، شوروی بود. ولی در واقع این کار انجام شده است.
Higgs

حجم

۷۷۱٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۱۱۰ صفحه

حجم

۷۷۱٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۱۱۰ صفحه

قیمت:
۱۰,۰۰۰
تومان