دانلود و خرید کتاب اصول و فنون مقاله نویسی حسن رحمان‌پور
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب اصول و فنون مقاله نویسی اثر حسن رحمان‌پور

کتاب اصول و فنون مقاله نویسی

معرفی کتاب اصول و فنون مقاله نویسی

«اصول و فنون مقاله نویسی» کتابی به قلم حسن رحمان پور (-۱۳۵۸) درباره شیوه‌ها و اصول نگارش یک مقاله خوب علمی است. سوالاتی مانند این که از کجا و چگونه شروع کنیم؟ ساختار مقاله چگونه باشد؟ شیوه‌های ارجاع درون متنی و برون متنی ما چه باشد؟ چگونه به کتاب، مجله، مقاله، پایان‌نامه و فرهنگ‌ها و دایره‌المعارف‌ها و... ارجاع دهیم؟ و در انتها چگونه مقاله را به روی کاغذ بیاوریم؟ در این کتاب پاسخ داده شده‌اند. بخشی از کتاب درباره «مقدمه‌نویسی» بر مقاله را می‌خوانید: هر مقاله علمی با یک مقدمه شروع می‌شود و آن، خلاصه‌ای از فصل اول و دوم پایان نامه‌ها و رساله‌هاست که به طور مختصر به بیان کلیات تحقیق و بررسی مختصری از پیشینه آن می‌پردازد؛ بنابراین در مقدمه مقاله مسئله تحقیق و ضرورت انجام آن و اهداف آن از نظر بنیادی و کاربردی به صورت مختصر بیان می‌گردد و سپس به بررسی سوابق پژوهشی که به طور مستقیم به موضوع تحقیق مرتبط است، پرداخته می‌شود. مقدمه باید یک منطق اساسی را در تحقیق بیان کند و به خواننده نشان دهد که چرا این تحقیق ادامه منطقی گزارش‌های پیشین است. در این بخش پس از نتیجه‌گیری از پژوهش‌های بررسی شده، محقق باید پرسش‌های پژوهش خود را به صورت استفهامی بیان کرده و به تعریف متغیرهای تحقیق به صورت عملیاتی بپردازد.

نظرات کاربران

Armin Lotfy
۱۳۹۷/۱۱/۱۱

کتاب در کل مفیدی هست اما موارد اضافی و تکراری بسیاری دارد که باعث خستگی و دور شدن از موضوع اصلی میشود و موارد بسیاری را چندین پرتبه تکرار کرده است.

Mini
۱۳۹۷/۰۸/۱۶

عالی

mohammad
۱۴۰۰/۰۱/۲۹

کتاب بسیار عالی و مفیدی است که به صورت مختصرومفیدبه مطالب پرداخته ودرحفیق یک کتاب دانشگاهی است خوب است به جای روش تحقیق در رشته های مختلف تدریس شود.

کاربر ۱۶۳۷۶۵۵
۱۴۰۲/۰۴/۲۴

خوب است

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۷۵٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۱۲۴ صفحه

حجم

۱۷۵٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۱۲۴ صفحه

قیمت:
۲,۵۰۰
تومان