دانلود و خرید کتاب آموزه های معصومان در مواجهه با اهانت میثم مطیعی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب آموزه های معصومان در مواجهه با اهانت اثر میثم مطیعی

کتاب آموزه های معصومان در مواجهه با اهانت

معرفی کتاب آموزه های معصومان در مواجهه با اهانت

کتاب آموزه های معصومان در مواجهه با اهانت نوشتهٔ میثم مطیعی است. انتشارات دانشگاه امام صادق (ع) این کتاب را منتشر کرده است.

درباره کتاب آموزه های معصومان در مواجهه با اهانت

مسئلهٔ اصلی کتاب آموزه های معصومان در مواجهه با اهانت پرداختن به ابعاد متعدد اهانت به ائمه معصومن (َع) است. نویسنده به دنبال آن است که با بررسی سیرهٔ اولیای الهی در قرآن و نگاهی تفصیلی به منابع روایی و تاریخی در این‌ب اره، به الگویی در باب مواجهه با اهانت دست یابد که براساس‌آن الگو، بتوان به مصادیق متفاوت و متغیر اهانت، جوابی شایسته و متناسب با تعالیم اولیای الهی ارائه کرد. پاسخ به سؤالات گوناگون موجود و ارائهٔ الگو در این زمینه، از اهداف و مسائل اصلی مورد توجه نویسنده است، زیرا در حال حاضر، شیوه‌های گوناگون  پاسخ دادن به اهانت‌ها در جامعه رایج است که مسلّماً مورد تأیید اولیای الهی نیست.

خواندن کتاب آموزه های معصومان در مواجهه با اهانت را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به دوستداران علوم دینی پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب آموزه های معصومان در مواجهه با اهانت

«اهانت به معصومان یعنی انبیاء و چهارده معصوم علیهم‌السلام از بزرگ‌ترین گناهان است که در روایات، مساوی با اهانت به خدای متعال قرار داده شده است، چنان‌که از امام صادق علیه‌السلام نقل شده که در بیان آیه کریمه «وَ لا تَسُبُّوا الَّذِینَ یدْعُونَ مِنْ دُونِ اللَّهِ فَیسُبُّوا اللَّهَ عَدْواً بِغَیرِ عِلْمٍ» (الانعام/ 108)، به راوی فرمود: آیا دیده‌ای کسی خدا را فحش دهد؟ راوی گفت: فدایت شوم، چگونه؟ فرمود: هرکس ولی خدا را فحش دهد، خدا را ناسزا گفته است (عیاشی، 1380ق، ج1: 373-374). پیامبران الهی و امامان معصوم علیهم‌السلام، در طول تاریخ، مورد هجمه و اهانت دشمنان دین بوده و هستند (برای نمونه ن.ک: یس/30). در دوران معاصر، به‌واسطه تغییراتی که در عرصه رسانه‌های گروهی صورت گرفته است و به‌واسطه توان تبلیغی جریان‌های مخالف دین، مسئله اهانت به معصومان، با شدت بیشتر و در گونه‌های متنوع، اعم از مکتوب، فیلم، کاریکاتور و ... مطرح‌شده است؛ همین امر باعث شده که بسیاری از دین‌مداران در مواجهه با اهانت به انبیاء و اولیای الهی به دنبال راهکار و الگویی برای عمل خویش باشند. پژوهش حاضر تلاش خواهد کرد که این خلأ، راهکار و الگو را پوشش دهد. برای بررسی چنین موضوعی نیاز است که آیات، احادیث و سیره معصومان در منابع تاریخی مربوط به نحوه برخورد معصومان با اهانت‌کنندگان، مورد بررسی جدی و دقیق‌تر قرار گیرد و ازاین‌طریق، الگو و روشی در باب مقابله با اهانت‌کنندگان به اولیای الهی یافت شود.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۹٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۵۹۶ صفحه

حجم

۹٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۵۹۶ صفحه

قیمت:
۱۸۶,۰۰۰
تومان