دانلود و خرید کتاب ریشه های نهادی خیزش سیاسی اسلام گرا کوئین میکام ترجمه علی اکبر کمالی اردکانی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
تصویر جلد کتاب ریشه های نهادی خیزش سیاسی اسلام گرا

کتاب ریشه های نهادی خیزش سیاسی اسلام گرا

معرفی کتاب ریشه های نهادی خیزش سیاسی اسلام گرا

کتاب ریشه های نهادی خیزش سیاسی اسلام گرا نوشتهٔ کوئین میکام و ترجمهٔ علی اکبر کمالی اردکانی و سیدخدایار مرتضوی اصل است. انتشارات دانشگاه امام صادق (ع) این کتاب را منتشر کرده است.

درباره کتاب ریشه های نهادی خیزش سیاسی اسلام گرا

کتاب ریشه های نهادی خیزش سیاسی اسلام گرا مهم‌ترین اثر علمی نویسنده در حوزهٔ مطالعات جهان اسلام به‌شمار می‌آید که در نوع خود و در میان آثار این حوزه اثری رایج و کم‌نظیر است. مباحث نظری و روش‌شناختی متقن و اطلاعات گسترده و عمیق از کشورهای گوناگون جهان اسلام توأم با مشاهده‌های میدانی از ویژگی‌های بارز این اثر است که در جای‌جای مباحث آن مشهود است. این اثر از یک مقدمه، شش فصل و نتیجه‌گیری به‌انضمام مبحثی تحت عنوان «خیزش اسلام‌گرایی در بهار عربی» تشکیل شده است. فصول اول تا سوم بیشتر به مباحث نظری و روش‌شناختی با تأکید بر «نهادگرایی» اختصاص یافته و فصول چهارم تا ششم به‌تفصیل خیزش اسلام‌گرایی در سه کشور مسلمان سنگال، ترکیه و الجزایر را بحث و بررسی کرده است.

خواندن کتاب ریشه های نهادی خیزش سیاسی اسلام گرا را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به دوستداران تاریخ معاصر پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب ریشه های نهادی خیزش سیاسی اسلام گرا

«کشورهای اسلامی طیف بسیار گسترده و متنوعی از سطوح خیزش سیاسی اسلام‌گرا مشتمل بر فعالیت‌های سیاسی نظیر اعتراض، رأی‌دادن و خشونت را تجربه می‌کنند. کتاب ریشه‌های نهادی خیزش سیاسی اسلام‌گرا، نظریه‌ای نهادی در باب ریشه‌های سیاست‌ اسلام‌گرایانه ارائه می‌دهد که بر گسترش شناخت مشترک مذهبی، پیشگامی مذهبی و وقوع نقاط عطف به‌عنوان اموری ضروری برای موفقیت کنش‌گری اسلام‌گراها متمرکز می‌شود. این کتاب با بررسی سیاست اسلام‌گرا در بیش از پنجاه کشور در طول چهار دهه، نشان می‌دهد که تنوع فراوان کنش‌گری سیاسی اسلام‌گراها در انواع خاصی از زمینه‌های نهادی متجلی می‌شود. تفصیل جزئیات مطالعه موردی ترکیه، الجزایر و سنگال، نشان می‌دهد که چگونه زمینه‌های متفاوت منجر به انواع مختلف سیاست اسلام‌گرا در سراسر جهان اسلام شده است.

کوئین میکام استاد علوم سیاسی دانشگاه بریگام است. پژوهش‌های او در حوزه‌‌های اسلام سیاسی، سیاست هویت، مبارزه‌های مدنی، رفتارهای انتخاباتی و توسعه مردم‌سالارانه متمرکز شده است. احزاب اسلام‌گرا و هنجارسازی سیاست اسلامی دیگر اثر مهم مشترک کوئین میکام و جولی چرناو هانگ است که سه‌سال قبل از این اثر، یعنی در سال 2014 انتشار یافته است؛ به‌علاوه، مقاله‌های پژوهشی متعددی از ایشان در مجله‌های علمی معتبر جهانی انتشار یافته است که در باب موضوع‌هایی همچون اپوزوسیون در نظام‌های اقتدارگرا، رفتارهای انتخاباتی اسلام‌گرایانه و جنبش‌های اعتراضی تمرکز داشته‌اند. وی در کالج میدلبری و دانشگاه جورج واشینگتن نیز تدریس کرده است؛ همچنین، او پژوهشگر علمی در دانشگاه هاروارد بود و به‌عنوان همکار فرانکلین در ستاد برنامه‌ریزی سیاست وزارت امور خارجه ایالات متحده خدمت می‌کرد.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۳٫۸ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۴۲۶ صفحه

حجم

۳٫۸ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۴۲۶ صفحه

قیمت:
۱۲۲,۵۰۰
تومان