دانلود و خرید کتاب ساختار سازمانی سمانه رضائی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب ساختار سازمانی اثر سمانه رضائی

کتاب ساختار سازمانی

معرفی کتاب ساختار سازمانی

کتاب «ساختار سازمانی» نوشتۀ سمانه رضائی، اعظم سادات محمدی و محمد هدایتی همت است و انتشارات مهراب آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب ساختار سازمانی

سازمان سیستمی است که به ایجاد رابطهٔ معنادار بین افراد کمک می‌کند. در واقع سازمان متشکل از موقعیت‌های مختلفی است که در یک سلسله‌مراتب معین با اختیارات و مسئولیت‌های مشخص سازمان یافته‌اند. در این ساختار همواره یک مقام اقتدار مرکزی وجود دارد که زنجیره‌ای از روابط اقتدار را در سراسر سازمان گسترش می‌دهد. سلسله‌مراتب موقعیت‌ها الگوی روابط و تعاملات را مشخص می‌کنند. صاحب‌نظران دیدگاه‌های متفاوتی دربارۀ تعریف سازمان دارند؛ اما نظر مشترک تمام آن‌ها این است که سازمان عبارت است از ایجاد روابط، مسئولیت‌ها و اختیار بین افراد، به‌طوری‌که در دستیابی به اهداف سازمانی کمک کند.

تمام ساختار سازمانی وسیله‌ای برای دستیابی به اهداف سازمان است و به‌وقوع‌پیوستن اهداف بخش‌ها، به دستیابی به اهداف اصلی تجاری می‌انجامند. ساختار سازمانی باید حول محور اهداف مشترک و روشنی فعالیت کند تا بتوان به آن‌ها دست پیدا کرد. ساختار سازمانی اساساً به نحوهٔ تقسیم کار بین افراد مختلف و سطوح متفاوت سازمان و مکانیسم‌هایی مربوط می‌شود که اجازه می‌دهد وظایف افراد و گروه‌ها هماهنگ شود، به‌عنوان‌مثال با دادن اختیار به یک فرد براي نظارت بر کار دیگران.

کتاب ساختار سازمانی به زبان ساده و روان جنبه‌های مختلف سازمان، ویژگی‌های سازمان، انواع سازمان، هدف و اولویت‌های سازمان را بررسی می‌کند و سپس به معرفی انواع ساختار سازمانی مانند ساختار سازمانی وظیفه‌ای، ساختار سازمانی محصول محور، ساختار سازمانی منطقه‌ای، ماتریسی، پیوندی، تیمی، شبکه‌ای، ستاره‌ای، شبدری، مجازی، مشترک و ساختار سازمانی جغرافیایی می‌پردازد.

خواندن کتاب ساختار سازمانی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به مدیران سازمان‌ها، مشاوران و علاقه‌مندان به حوزۀ کسب‌و‌کار پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب ساختار سازمانی

«در هر سازمانی قوانین و رویه‌های خاصی وجود دارد که روابط کاري بین کارکنان را برقرار می‌کند. این رویه‌ها عملکرد شرکت را تسهیل می‌کنند و علاوه بر این، جریانی سیستماتیک از تعاملات بین کارکنان تعریف می‌کنند. همهٔ اینها از طریق یک سازمان رسمی انجام می‌گیرند. لازم به ذکر است که مقام مدیریت، مسئول طراحی یک سازمان رسمی به نحوي است که مرز روشنی از اختیارات و مسئولیت‌ها را مشخص و همراه با هماهنگی سیستماتیک بین فعالیت‌های مختلف، دستیابی به اهداف سازمانی را نیز تضمین کند. مدیریت، یک سازمان رسمی را می‌سازد؛ به این صورت که با تعریف ماهیت روابط متقابل در بین موقعیت‌های شغلی متنوع، باعث عملکرد هرچه روان‌تر شرکت می‌شود و نیز تضمین می‌کند که اهداف سازمانی تحقق می‌یابند.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۳

تعداد صفحه‌ها

۸۸ صفحه

حجم

۱٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۳

تعداد صفحه‌ها

۸۸ صفحه

قیمت:
۲۱,۰۰۰
تومان