دانلود و خرید کتاب جرایم رایانه ای علیرضا نمرودی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب جرایم رایانه ای اثر علیرضا نمرودی

کتاب جرایم رایانه ای

امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب جرایم رایانه ای

کتاب الکترونیکی جرایم رایانه ای نوشتۀ علیرضا نمرودی است و انتشارات معید مهر آن را منتشر کرده است. کتاب جرایم رایانه ای، به بررسی مسئلۀ جرایم رایانه‌ای پرداخته است.

درباره کتاب جرایم رایانه ای

رايانه از ابزارهايی است كه كاربردش در زندگی بشر روزبه‌روز توسعه‌یافته و تحولات شگرفی را در جوامع ايجاد كرده است. اما اين پديده نيز همانند ساير امور، دارای دستاوردهای مثبت و منفی است و با وجود منافع زياد استفاده از رايانه و فضای مجازی، اين ابزار خالی از دردسر نيز نیست. ظهور جرايم جديد رایانه‌ای يكی از پیامدهای منفی گسترش به‌کارگیری رايانه در شئون مختلف اطلاعاتی و ارتباطی بوده است. به‌واقع، هر اختراع و نوآوری می‌تواند نظر مجرمان را به خود جلب كرده و مورد سوءاستفاده قرار گیرد اما جامعه نيز مقدوراتی برای برخورد با چنین سوءاستفاده‌هایی در اختيار دارد. حقوق جزا نيز يكي از اين امكانات است. كشور ما هم‌زمان با پيشرفت در عرصه رايانه، به طور طبيعی شاهد افزايش در كميت و كيفيت جرايم رایانه‌ای شده است و باتوجه‌به گسترش ضريب نفوذ استفاده از رايانه و فضای مجازي به‌خصوص در ميان جمعيت جوان كشور، خطر شيوع جرايم رایانه‌ای بالاتر رفته است. کتاب جرایم رایانه ای، با بیان نمونه‌هایی از این جرایم به مسئلۀ دادرسی و رسیدگی به جرایم رایانه‌ای پرداخته است.

خواندن کتاب جرایم رایانه ای را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنید

این کتاب برای افرادی که با رایانه و فضای مجازی به‌طور مستمر در ارتباط هستند مناسب است.

بخشی از کتاب جرایم رایانه ای

«در فضای مجازی با دنیایی مواجه هستیم که ۸میلیارد نفر کاربر در آن باهم در حال مراوده هستند؛ لذا می‌توانیم یک کشوری را در نظر بگیـریم کـه ۸میلیـارد نفـر جمعیـت دارد. در فضای سنتی اگر کل کشور را در نظر بگیریم با ۸۰میلیون جمعیت، تعـدادي از این افراد کودکان هستند که موضوع بحث قرار نمی‌گیرند؛ اما در فضاي مجازي میـانگین سن افرادي که وارد این فضا شده و کاربر محسوب می‌شوند بسیار پایین است. در ایـن فضا اطفال کنشگر و واکنش‌پذیر هستند؛ لذا در این فضا ۸میلیارد کـاربر واقعـی وجـود دارد که هرکدام می‌تواند مرتکب جرم شده و یا بزه‌دیده واقع شوند؛ بنـابراین ایـن فضـا بسیار مهم است. جرایم رایانه‌ای که قرار است در مورد آن مطالعه داشته باشیم نـاظر بـر سـامانه و یـا دادهاي است که در فضاي مجازي بوده؛ بنابراین اگر از فضای مجازی جدا شـویم دیگـر وارد بحث جرایم رایانه‌ای نمی‌شویم. مـثلاً فـرض کنیـد یـک اسـتاد دانشـگاه فایـل پاورپوینتی درست کرده و به کمک آن تدریس می‌کند. اگر کسی بـه لپ‌تاپ ایـن اسـتاد فلش متصل کند و فایل را بردارد، داده را در فضاي مجازي از لپ‌تاپ برداشـته و سـرقت رایانه‌ای است. حال در فرضی دیگـر کـه ایـن اسـتاد ایـن فایـل را از طریـق اسـکایپ، screen share کرده است و کسـی از روی اسـکرین عکس‌برداری کنـد، دیگـر جـرم رایانه‌ای نیست؛ زیرا در فضای واقعی عکس گرفته شده است...»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۳

تعداد صفحه‌ها

۸۰ صفحه

حجم

۱٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۳

تعداد صفحه‌ها

۸۰ صفحه

قیمت:
۴۵,۰۰۰
تومان