دانلود و خرید کتاب دستنامه موردکاوی ویلیام الت ترجمه علی حیدری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب دستنامه موردکاوی

کتاب دستنامه موردکاوی نوشتهٔ ویلیام الت با ترجمهٔ علی حیدری، امیرسالار ونکی و سارا میرزا ابوالحسن خان ایلچی را انتشارات چاپ و نشر بازرگانی منتشر کرده است. این کتاب به توضیح و تبیین روش موردکاوی، از روش‌های تحقیق و پژوهش می‌پردازد.

درباره کتاب دستنامه موردکاوی

درحال‌حاضر یکی از چالش‌های مطرح در ارائهٔ مفاهیم مختلف در بستر سیستم‌های آموزشی در پاسخ به دغدغهٔ صاحبان کسب‌وکار، ضعف قدرت ترکیب دانش و به‌کارگیری آموخته‌ها، مبانی علمی در راستای حل مسئله واقعی است. آنچه در محیط‌های دانشگاهی ارائه می‌گردد مربوط به دانش چیستی است. درحالی‌که در صنعت و کسب‌وکار به دانش چگونگی نیاز است. براین‌اساس شیوه‌های مختلف آموزش و یادگیری از سوی صاحب‌نظران مختلف ارائه گشته‌اند. یکی از قدرتمندترین و به‌روزترین ابزارهای آموزشی موجود در دنیا موردکاوی است. به‌بیان‌دیگر، موردکاوی حلقهٔ مفقوده تبدیل چیستی به چگونگی دانش را فراهم می‌آورد. موردکاوی به‌دلیل ویژگی‌ها و قابلیت‌های وسیع خود می‌تواند در یادگیری عمیق مفاهیم مختلف و شیوهٔ مواجهه با آن‌ها به فراخور مسائل روز به کار گرفته شود. در حقیقت هنگامی که مرزهای دانش تک‌رشته‌ای شکسته می‌شوند و یا دانش، میان رشته‌ها ترکیب می‌‌گردد، می‌توان اذعان داشت که فراگیری موضوعات مختلف، ازجمله مسائل کسب‌وکار می‌تواند ازطریق آموزش، تدریس و دانش‌پژوهی مؤثر به حل مشکلات در سطوح گوناگون کمک کند. کتاب حاضر می‌کوشد به تعریف روش موردکاوی و سپس به توضیح راه‌های به کار بردن آن در تحقیقات و پژوهش‌ها بپردازد و راه پیشِ‌روی محققان و صنعتگران و صاحبان کسب‌وکار که به دنبال نتایج پژوهش‌های عملی و میدانی هستند را هموارتر کند. 

خواندن کتاب دستنامه موردکاوی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

محققان و پژوهشگران که به دنبال ارتقای سطح پژوهش‌های خود هستند از خواندن این کتاب سود می‌برند.

بخشی از کتاب دستنامه موردکاوی

در روش موردکاوی چه نکته‌های ارزشمندی برای شما وجود دارد؟

تا به امروز ممکن است بیشتر آموزش‌های دوران تحصیلی شما از طریق شیوهٔ سخنرانی ارائه شده باشند. شیوهٔ سخنرانی به‌طور گسترده‌ای در سراسر جهان استفاده می‌گردد و دلایل خوبی برای محبوبیت این روش وجود دارد. شیوهٔ سخنرانی یک راه کارآمدی برای یک متخصص به‌منظور ارائهٔ محتوا به افراد متعدد در یک زمان واحد به شمار می‌رود یکی از توصیف‌های به‌یاد‌ماندنی از روش سخنرانی اصطلاح هدایت در صحنه است. در ترکیب با کتاب‌های درسی که به‌صورت سخنرانی‌های چاپی هستند. مدل یادگیری سخنرانی‌محور می‌تواند حجم وسیعی از محتوا را در مدت زمانی کوتاه به بسیاری از دانشجویان منتقل سازد. علاوه‌براین به‌طور‌معمول سطح یادگیری دانشجو را می‌توان به طریق مؤثری به‌وسیلهٔ سؤالات چندگزینه‌ای با پاسخ کوتاه یا مجموعه‌هایی از مسائل آزمون نمود. مدل سخنرانی برای انتقال اطلاعات مناسب به نظر می‌رسد و از این نظر روشی کارآمد است اگرچه سؤالاتی جدی درخصوص این موضوع وجود دارد که دانشجویان چه مدت و چگونه اطلاعات را در حافظهٔ خود حفظ می‌کنند با این حال مانند هر مدل یادگیری استفادهٔ صرف از روش سخنرانی به‌صورت منفرد نیز محدودیت‌هایی را به همراه دارد. مهم‌تر از همه اگرچه سخنرانی می‌تواند به شما بیاموزد که درخصوص چه موضوعی بیندیشید (چیستی) اما چگونگی تفکر را یاد نمی‌دهد. در محتوای سخنرانی زنده یا ارائه‌شده از طریق رسانه‌هایی مانند وب و در کتاب‌های درسی و سایر مطالب مشابه مواردی همچون نظریهٔ چارچوب‌ها، مفاهیم، حقایق، فرمول‌ها و نظر متخصص پیرامون یک موضوع ارائه می‌گردند که این همان پاسخ به «چیستی» در تفکر است. با این حال برای دانشی که در دنیای واقعی استفاده خواهید نمود همچون کسب‌وکار، مهندسی یا پزشکی دانستن چیستی کفایت نمی‌کند باید بدانید که چگونه دانش را در دنیای واقعی به کار ببرید. در این راستا بهتر است در موقعیت‌هایی شبیه به موقعیت‌های واقعی قرار بگیرید و تمرین کنید. در ادامه یک مثال ساده از تفاوت میان چیستی و چگونگی ارائه می‌گردد. فرض کنید که شما از آکادمی فوتبال مدرک گرفتید. همچنین دوره‌هایی را درخصوص قوانین، مهارت‌ها و استراتژی‌ها گذراندید کتاب‌های درسی را مطالعه کردید به سخنرانی‌ها گوش دادید و فیلم ها و حرکات بازیکنان حرفه‌ای فوتبال را تماشا نمودید با این حال هرگز آنچه را که آموخته‌اید در زمین فوتبال تمرین نکرده‌اید. آیا می‌دانید چگونه فوتبال بازی کنید؟ نه، شما نمی‌دانید. 

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۵٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۳

تعداد صفحه‌ها

۲۹۸ صفحه

حجم

۵٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۳

تعداد صفحه‌ها

۲۹۸ صفحه

قیمت:
۱۴۵,۰۰۰
تومان