دانلود و خرید کتاب اختلال وسواس فکری عملی در فرزندان طلاق سیدمرتضی جدی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب اختلال وسواس فکری عملی در فرزندان طلاق اثر سیدمرتضی جدی

کتاب اختلال وسواس فکری عملی در فرزندان طلاق

انتشارات:انتشارات مرسل
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب اختلال وسواس فکری عملی در فرزندان طلاق

کتاب اختلال وسواس فکری عملی در فرزندان طلاق نوشتهٔ سیدمرتضی جدی را انتشارات مرسل منتشر کرده است. این کتاب به تشریح چیستی اختلال وسواس فکری‌عملی در فرزندان طلاق و راه‌های درمان آن پرداخته است.

درباره کتاب اختلال وسواس فکری عملی در فرزندان طلاق

اختلال وسواس فکری‌عملی ازجمله اختلالات روانی پیچیده‌ای است که با بروز افکار وسواس‌گونه و تکراری در ذهن فرد، منجر به بروز اضطراب و کاهش سطح تمرکز و عملکرد فرد می‌شود و بهره‌وری و کارایی او را پائین می‌‌آورد. یکی از عواملی که می‌تواند موجب بروز و تشدید این اختلال شود، تروماها و آسیب‌های روانی به‌خصوص در کودکان است. ازآنجایی‌که طلاق والدین می‌تواند آسیب و ضربهٔ روانی بزرگی به عواطف و احساسات کودک باشد، کتاب حاضر می‌کوشد به راه‌های مدیریت و رفع ایجاد اختلال وسواس فکری‌عملی در کودکان و راه‌های درمان آن بپردازد.

خواندن کتاب اختلال وسواس فکری عملی در فرزندان طلاق را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

دانشجویان روان‌شناسی و نیز روان‌درمانگران و مشاوران از خواندن این کتاب سود خواهند برد.

بخشی از کتاب اختلال وسواس فکری عملی در فرزندان طلاق

«وسواس نتیجهٔ سوءتعبیر فاجعه‌آمیز اهمیت افکار، تصورات و تکانه‌ها می‌باشد و فراوانی رویدادهای فشار به افزایش فراوانی وسواس‌ها منجر می‌شود. این اختلال از دو جزء تشکیل می‌شود: ۱ - وسواس فکری ۲ - وسواس عملی

وسواس‌های فکری: افکار، تصورات، عقیده یا حس مزاحم و تکرار‌شونده هستند که هوشیاری را اشغال می‌کنند. اغلب نفرت‌انگیزند و کنار گذاشتن یا کنترل کردن آن‌ها بسیار دشوار است. این افکار صرفاً نگرانی‌های شدید دربارهٔ مشکلات زندگی واقعی نیستند. فرد مبتلا به وسواس فکری می‌داند که این افکار زاییدهٔ ذهن او هستند و از خارج به او تحمیل نشده‌اند. او همچنین واقف است که وسواس فکری او افراطی و نامعقول است و می‌کوشد با فکر یا عملی دیگر آن‌ها را سرکوب یا خنثی کند.

وسواس‌های عملی پاسخ‌هایی هستند که به افکار وسواسی داده می‌شوند. این وسواس‌ها شامل تمرینات، مقررات مثل شستن دست یا وارسی یا اعمال ذهنی مثل شمردن یا تکرار بی‌صدای کلمات و یا اجتناب هستند که شخص احساس می‌کند مجبور به انجام آن‌ها در پاسخ به وسواس فکری است. هدف وسواس‌های عملی پیشگیری یا کاهش پریشانی و یا جلوگیری از رویدادهای هولناک است. با این حال این اعمال با آنچه قرار است از آن پیشگیری شود هیچ‌گونه ارتباط منطقی ندارند و به وضوح افراطی هستند.» 

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۸۳۷٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۹۲ صفحه

حجم

۸۳۷٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۹۲ صفحه

قیمت:
۲۵,۰۰۰
تومان