دانلود و خرید کتاب ضرورت تحلیل روش تصویرپردازی در آینده پژوهی اسلامی جلال ریزانه
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب ضرورت تحلیل روش تصویرپردازی در آینده پژوهی اسلامی اثر جلال ریزانه

کتاب ضرورت تحلیل روش تصویرپردازی در آینده پژوهی اسلامی

نویسنده:جلال ریزانه
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب ضرورت تحلیل روش تصویرپردازی در آینده پژوهی اسلامی

کتاب الکترونیکی ضرورت تحلیل روش تصویرپردازی در آینده پژوهی اسلامی نوشتۀ جلال ریزانه و فاطمه علی جعفری است و انتشارات حکمت و عرفان آن را منتشر کرده است. کتاب ضرورت تحلیل روش تصویرپردازی در آینده پژوهی اسلامی، به بررسی یکی از روش‌های تحلیل در پژوهش به شیوۀ اسلامی پرداخته است.

کتاب ضرورت تحلیل روش تصویرپردازی در آینده پژوهی اسلامی

آینده‌پژوهی اسلامی به‌عنوان نسخه اسلامی آینده‌پژوهی، مبتنی بر مجموعه‌ای ساخت‌یافته از مبانی و پیش‌فرض‌های اسلامی است و با نظام فکری و فرهنگی اسلام سازگاری دارد. منابع مورداستفاده در آینده‌پژوهی اسلامی منابع اسلامی، شامل قرآن و روایات معتبر است. اشاره به اهمیت آینده‌نگری و نیز ارائه پیش‌بینی‌های قطعی از آینده در قرآن و روایات فراوان دیده می‌شود. یکی از روش‌های مهم در آینده‌پژوهی روش تصویرپردازی است. روش تصویرپردازی در آینده‌پژوهی اسلامی به‌عنوان نسخه اسلامی و بومی روش تصویرپردازی مدرن مطرح است. در روش تصویرپردازی میان آینده‌پژوهی اسلامی و مدرن تفاوت‌های اساسی وجود دارد. در آینده‌پژوهی اسلامی، خالق واقعی تصاویر آینده خداوند متعال است و نقش آینده‌پژوهان تنها کشف این تصاویر باتکیه‌بر دانش، تجارب و تعالیم اسلام راستین به‌ویژه تشیع است. با وجود اهمیت روش تصویرپردازی در آینده‌پژوهی اسلامی، تاکنون در این زمینه با استفاده از رویکرد قرآن و روایات، مطالعه جامعی صورت نپذیرفته است. کشف ابعاد و روش‌های تصویرپردازی از آینده‌های ممکن و مطلوب در قالب آینده‌پژوهی اسلامی نیازمند مطالعه‌ای جامع و بهره‌گیری از اندیشمندان علوم اسلامی و متخصصان آینده‌پژوهی است. این تصویرپردازی‌ها می‌تواند بنیانی برای تصمیم‌گیری‌ها و اقدامات مناسب فردی و اجتماعی و از آن مهم‌تر، اساسی برای تدوین و اجرای چشم‌انداز مهدوی باشد. کتاب ضرورت تحلیل روش تصویرپردازی در آینده پژوهی اسلامی، این روش تحلیل را برای مخاطب خود توضیح داده است.

خواندن کتاب ضرورت تحلیل روش تصویرپردازی در آینده پژوهی اسلامی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب برای کسانی که به پژوهش‌های اسلامی علاقه دارند مناسب است.

بخشی از کتاب ضرورت تحلیل روش تصویرپردازی در آینده پژوهی اسلامی

«آینده‌پژوهی حوزه پژوهشی جدید و میان‌رشته‌ای است که با شیوه‌هایی کاملاً علمی و منطقی درباره آینده مطالعـه می‌کند. آینده‌پژوهان مجموعه‌ای از مفاهیم، نظریه‌ها، روش‌ها و اصول بنیادین را فراهم آورده‌اند که می‌توان آنهـا را به دیگران آموخت و از آنها در عرصه عمل استفاده کرد. آینده‌پژوهی نه مدعی است که می‌تواند آینده را به طور قطعی پیش‌بینی کنـد و نه در صدد رؤیابافی براي آینده است. آینده‌پژوهی علم و هنري است که بـا مطالعه گذشته، حال و آینده، می‌کوشد آینده بهتري را براي تک‌تک افـراد، سازمان‌ها، جامعه و بشریت رقم بزند. تأکید بر علمی بودن آینده‌پژوهی مدرن مورد وفاق اغلب آینده‌پژوهان اسـت. آینده‌پژوهی مدرن به‌عنوان رشته‌ای علمی و مستقل برخلاف غیب‌گویی، بـر نیروهاي فراطبیعی، توانمندی‌های ویژه فردي، جادو، شیوه‌های ناشـناخته و رازآلود و خرافه استوار نیست، بلکه در عرصه‌های علمی و فلسفی بر شیوه‌های علمی و انسان‌گرایانه تکیه دارد...» 

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۶۳۴٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۳

تعداد صفحه‌ها

۷۶ صفحه

حجم

۶۳۴٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۳

تعداد صفحه‌ها

۷۶ صفحه

قیمت:
۲۵,۰۰۰
تومان