دانلود و خرید کتاب روابط ایران و چین قبل و بعد از انقلاب اسلامی ولی الله حامی کلوانق
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب روابط ایران و چین قبل و بعد از انقلاب اسلامی اثر ولی الله حامی کلوانق

کتاب روابط ایران و چین قبل و بعد از انقلاب اسلامی

معرفی کتاب روابط ایران و چین قبل و بعد از انقلاب اسلامی

کتاب روابط ایران و چین قبل و بعد از انقلاب اسلامی نوشتهٔ ولی الله حامی کلوانق را انتشارات مرکز اسناد انقلاب اسلامی چاپ و روانه‌ٔ بازار کرده است. این کتاب به تشریح ابعاد مختلف روابط ایران و چین در برههٔ زمانی قبل و بعد از انقلاب می‌پردازد.

درباره کتاب روابط ایران و چین قبل و بعد از انقلاب اسلامی

دو کشور ایران و چین به‌عنوان دو تمدن تاریخی و باستانی در آسیا، همواره در تلاش بوده‌اند که همکاری و تعامل با یکدیگر به‌ویژه در عرصه‌ٔ اقتصادی را گسترش دهند و رابطه‌ای بردـبرد داشته باشند. ازآنجاکه ایران در نیم‌قرن گذشته، تحول عظیم انقلاب را پشت سر گذاشت، نوع و استراتژی ارتباط و برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته نیز تغییر کرد و دو کشور را در آستانه‌ٔ فصل جدیدی از ارتباط قرار داد. کتاب حاضر کوشیده تا در ۵ فصل به واکاوی و بررسی روابط ایران و چین در دو بازهٔ زمانی قبل و بعد از انقلاب، تأثیر رخدادهای بین‌المللی بر آن و نیز آسیب‌شناسی این رابطه بپردازد.

خواندن کتاب روابط ایران و چین قبل و بعد از انقلاب اسلامی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

علاقه‌مندان به تاریخ معاصر و نیز دانشجویان و پژوهشگران رشته‌های علوم سیاسی و روابط بین‌الملل از خواندن این کتاب سود خواهند برد.

بخشی از کتاب روابط ایران و چین قبل و بعد از انقلاب اسلامی

«والتز در کتاب نظریهٔ سیاست بین‌الملل، نظریهٔ واقع‌گرایی ساختاری خود را ارائه کرده است. این نظریه درواقع توضیحی ساختاری یا نظام‌مند از سیاست بین‌الملل می‌باشد. او سیاست بین‌الملل را قلمرو ضرورت و سیاست قدرت معرفی می‌کند. والتر بی‌تردید علم‌گراست و خود را مقید به الزامات روش‌شناختی علمی می‌داند. از هرگونه قضاوت مورگنتایی دربارهٔ عقلانیت سیاست خارجی می‌پرهیزد و قضاوت تجویزی صریحی ندارد و تحقیق نظری را فعالیتی رها از ارزش و از نظر سیاسی بی‌طرف می‌داند. به‌رغم آنکه در مواردی منتقدان والتز از اثبات‌گرایی او سخن می‌گویند، اما دقت در آرای او در زمینهٔ نظریه‌پردازی نشان می‌دهد که وی از بسیاری از مفروضه‌های ساده‌انگارانهٔ اثبات‌گرایی فاصله دارد و به همین دلیل برخی او را از نظر معرفت‌شناختی و روش‌شناختی ابطال‌پذیر می‌دانند. او ابطال‌پذیری و ساخت قیاسی نظریه را که مورد توجه کارل پوپرا فیلسوف ابطال‌گرای علم است کم و بیش می‌پذیرد و بر آن است که نظریه باید حداقل مفروضات و مجموعه‌ای از گزاره‌های قوی و ابزاری برای رسیدن به فرضیه‌های قابل وارسی باشد.» 

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۸ مگابایت

سال انتشار

۱۳۸۹

تعداد صفحه‌ها

۳۱۶ صفحه

حجم

۱٫۸ مگابایت

سال انتشار

۱۳۸۹

تعداد صفحه‌ها

۳۱۶ صفحه

قیمت:
۷۴,۰۰۰
تومان